וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחיתות בישראל ביתנו: ראש עיריית עפולה וסגנו נעצרו

חוקרי להב 433 פשטו על בניין עיריית עפולה ועצרו שורת אישים בכירים בחשד למעורבות בפרשה הסבוכה. במקביל, הודיעה ח"כ פאינה קירשנבאום, שעומדת בלב הפרשה, על פרישה מהפוליטיקה: "שלחו אותי ל'אי השדים'"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: טל רזניק

הסתעפות נוספת בפרשת השחיתות בישראל ביתנו: חוקרי יחידת להב 433 של המשטרה פשטו הבוקר (שני) על בניין עירייה בצפון הארץ, ועיכבה לחקירה את ראש העיר, יצחק מירון, סגנו, בוריס יודיס וכן יועץ לשר. החוקרים ערכו חיפושים גם בבתיהם של החשודים. מעצרם של מירון וסגנו הוארך בשלושה ימים בבית משפט השלום בראשון לציון.

בתוך כך, סגנית שר הפנים, ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו), הודיעה הבוקר על החלטתה לפרוש מהחיים הפוליטיים, בצל פרשת השחיתות, שהיא עומדת לפי החשד במרכזה. "במהלך התקופה מאז חקירתי מתקיימים נגדי 'מלחמת התשה', ו'רצח אופי', תוך פגיעה גסה בי, בבני משפחתי ובכל מי שסובב אותי", האשימה קירשנבאום בהודעת הפרישה שפרסמה.

שחיתות בישראל ביתנו || כל הכותרות:
יועץ לשעבר של ליברמן חשוד בפרשת השחיתות – ונעדר
פרשת השחיתות: נבדקת מעורבות של גורמים בקק"ל
ליברמן ממשיך לתקוף הפרקליטות: "הדלפות מגמתיות"

סגן ראש עיריית עפולה בוריס יודיס , פאינה קירשנבאום, ראש עיריית עפולה יצחק מירון. באדיבות העיתון האזורי עובדה, צילום מסך
סגן ראש עיריית עפולה/צילום מסך, באדיבות העיתון האזורי עובדה

קירשנבאום, שהגיעה הבוקר למשרדי להב 433 שבלוד לחקירה נוספת בעניינה יחד עם ראש מטה ישראל ביתנו דאוד גודובסקי, הוסיפה ואמרה: "חשבונותיי בבנק נתפסו מבלי לאפשר לי להמשיך לשלם את התחייבויותיי ואפילו לקנות מצרכים בסופרמרקט, היועץ המשפטי לממשלה הפיץ בתקשורת מכתב המייחס לי כניסה למשרדי במשרד הפנים – דבר שלא היה ולא נברא - תוך רמיזות על שיבוש החקירה, כספי חסכונות שלי ושל בעלי, הכוללים גם כספי ירושה שקיבלנו בסך של כשני מיליון שקלים, הנמצאים בחשבון מנוהל וגלוי עליו הוצהר בכל הצהרות ההון שלי, הוצגו כ'תפיסה' סנסציונית של המשטרה שחשפה כביכול כספים נסתרים שמקורותיהם עלומים ופליליים ואם לא די בכך, גם בחשבונה של אמי הקשישה, שכל הכספים בו הם פרי חסכונותיהם שלה ושל אבי המנוח, כספי ירושה שאין לי כל חלק בו למעט היותי מיופת כוח, נתפס על ידי המשטרה מבלי שאיש טרח להודיע לה על כך, מה שהותיר אותה חסרת אונים ובסכנה מידית של ניתוקי חשמל , מים וטלפון ושל ביטול הוראות הקבע".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
סגן ראש העיר בצפון. צילום מסך, ניב אהרונסון
שניים מהחשודים שעוכבו לחקירה/ניב אהרונסון, צילום מסך

בהמשך דבריה הוסיפה קירשנבאום, החשודה במעורבות בהעברת כספים לעמותות, לגופים ולרשויות מקומיות שונות בתמורה לטובות הנאה, לתקוף את רשויות החוק. "ילדי, עוזרי ומקורבי נחקרו, וחלקם נעצרו על ידי המשטרה. גורמי החקירה הקפידו להדליף יום יום ושעה שעה נתונים מתוך החקירות כביכול, לפיהם התיקים נגדי 'סגורים', יש בידיהם ראיות למכביר, כולל עדי מדינה, האזנות סתר וכיוצא באלה, המספיקות לטענתם להגשת כתבי אישום נגדי", אמרה. "במשך יותר משבועיים שמי ותמונתי אינם יורדים מהכותרות, הוקעתי אישית וציבורית בטרם משפט. המשטרה והתקשורת כבר שפטו, הרשיעו ושלחו אותי ל'אי השדים' ואין פוצה פה – לא בכירים במשטרה, לא ראשי הפרקליטות ולא מועצת העיתונות. כולם מחרישים".

פאינה קירשנבאום. ראובן קסטרו
"המשטרה כבר ירתה את החץ ועתה מסמנת סביבו את המטרה". קירשנבאום/ראובן קסטרו

קירשנבאום הדגישה כי היא "מכבדת את שלטון החוק ואת החובה של רשויות האכיפה לחקור - כל עוד הדבר נעשה בצורה ראויה, תוך שמירה על כבוד האדם ועל כללי וערכי יסוד". לדבריה, "הרגשתי ותחושתי היא שמטרת החקירה איננה עוד גילוי האמת, שכן המשטרה כבר ירתה את החץ ועתה מסמנת סביבו את המטרה. לחקירתי אין כל משמעות, שהרי נשפטתי, הורשעתי והוקעתי על ידי רשויות החקירה והציבור. בלב כבד, ולאחר התלבטות ארוכה החלטתי כי בנסיבות הללו אינני יכולה להיחקר בצורה הוגנת וראויה ובלית ברירה החלטתי לבחור בזכות השתיקה".

עוד ציינה, כי "מאחר שמקובל עליי כי כאשת ציבור לבחירה בזכות השתיקה משמעויות והשלכות רבות, החלטתי שלא 'לרוץ' בבחירות הבאות, לצאת מהחיים הציבוריים ולהשקיע את זמני בהגנה על חפותי כמו גם בשיקום משפחתי".

גל עזיבות בישראל ביתנו

יו"ר ישראל ביתנו, שר החוץ אביגדור ליברמן, הודיע לקירשנבאום כי הוא מקבל את פרישתה. "כמי שבמשך קרוב ל-20 שנה היה נתון בעצמו לרדיפה ולהאשמות שווא, אני יודע מה עובר עלייך ועד כמה זה קשה לך ולמשפחתך", אמר ליברמן בתגובה לפרישתה של חברת הכנסת, והוסיף: "אני מקבל את התפטרותך בלב כבד ומתוך ידיעה ששיקולים זרים של גורמים אינטרסנטיים הם אלו שגרמו לכך. אני מאחל לך שתשובי אלינו במהרה לאחר שיוכח, קבל עם ועדה, ששמך הוכפש לשווא ושלא נמצא רבב במעשייך".

פרישתה של קירשנבאום מגיעה על רקע גל עזיבות נרחב בישראל ביתנו. רק ביום שישי האחרון הודיע השר לביטחון הפנים בשש השנים האחרונות, יצחק אהרונוביץ', כי הוא לא יתמודד לקדנציה נוספת בכנסת. קדמו לו שר התיירות עוזי לנדאו וח"כ דוד רותם. מנגד, איש התקשורת שרון גל הודיע לאחרונה על הצטרפותו למפלגה.

(עדכון ראשון: 09:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully