וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת השחיתות: נבדקת מעורבות של גורמים בקק"ל

5.1.2015 / 16:10

אחרי הפשיטה בשבוע שעבר על משרדי החטיבה להתיישבות, נבדק הקשר שגורמים בארגון - המזוהים עם ישראל ביתנו והבית היהודי, העבירו כספים לעמיתיהם בקק"ל. בנוסף: ח"כ שמעון אוחיון מישראל ביתנו מסר עדות בפרשה

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: מתן חדד

(ליברמן על פרשת השחיתות: "החקירה הפוליטית בתולדות ישראל")

הסתעפות נוספת בפרשת השחיתות הציבורית: לוואלה! חדשות נודע היום (שני) כי במסגרת החקירה בפרשה המורכבת, ואחרי הפשיטה על משרדי החטיבה להתיישבות בשבוע שעבר - בוחנת המשטרה גם חומרים הקשורים לקרן קיימת לישראל (קק"ל). במשטרה בוחנים אפשרות של זימון מעורבים בקק"ל לחקירה. "יהיו עוד מעצרים של בכירים ממפלגות שונות, לאו דווקא אלה ששמן שורבב לפרשה עד כה", אמר גורם בכיר המעורה בפרטי החקירה. לדבריו, "יתבצעו עוד מעצרים של בכירים ממפלגות שונות. מדובר בפעילות לא חוקית שחוצה מפלגות. אנחנו לא מפחדים להגדיר מחדש ולפרש נורמות בנוגע לפעילות בלתי חוקית של מעכרים".

משרדי קרן קיימת לישראל בירושלים, ינואר 2015. טלי מאייר
השחיתות הגיעה עד קק"ל? בית הארגון במרכז ירושלים/טלי מאייר

בימים האחרונים, במסגרת העדויות שגבתה המשטרה, נאספו חומרים המעידים על מעורבות לכאורה של גורמים לא רק בחטיבה להתיישבות - הגוף הממשלתי האחראי על פיתוח ההתנחלויות וההתיישבות הכפרית - אלא גם בקק"ל. בין המעורבים, גם אנשים מישראל ביתנו וגם אנשים מהבית היהודי.

עוד בפרשה
בשל החקירה: ח"כ קירשנבאום ביקשה לפרוש; "בקשתה נדחתה"
היועמ"ש נגד ליברמן: "נותן גיבוי מלא לפרקליטות"
כך הפלילה המשטרה את עדי המדינה בפרשת השחיתות

ישראל ביתנו העולמית והפועל המזרחי פועלים כסיעה משותפת בהסתדרות הציונית העולמית. ככזו, שני הצדדים בה פועלים גם בתוך ארגונים שתחת קורת גג של ההסתדרות הציונית העולמית, בהם קק"ל והחטיבה להתיישבות. הפועל המזרחי, בעיקרו, מורכב מאנשי הבית היהודי הישן, קרי המפד"ל.

במשטרה חושדים כי בחלק מן המחלקות בתוך קק"ל הועברו כספים שלא כדין, בדיוק כפי שלפי החשד, הועברו כספים מן החטיבה להתיישבות לתנועת הנוער "עזרא". במסגרת החקירה, במשטרה כבר הספיקו לחקור באזהרה את יו"ר "עזרא", דני אלינסון. כעת, עם קבלת החומרים החדשים, במשטרה יבדקו מעורבות גם של קק"ל בפרשה, שכן שני הגופים הם נגזרת של אותו גוף אחד.

במקביל, ח"כ שמעון אוחיון מישראל ביתנו מסר עדות במשטרה. במשטרה מאמינים שהוא יכול לשפוך אור על החשד לשחיתות באיגוד הכדורסל, אחת הפרשות שמרכיבות את הפרשה הגדולה. "התבקשתי להגיע היום למשרדי יחידת להב 433 בלוד על מנת לתת עדות. התייצבתי בזמן ובמקום שנקבע. לאורך כל מתן העדות, שוטרי היחידה היו אדיבים, והשיחה כולה, שנמשכה פחות משעה, התנהלה על מי מנוחות", אמר.

ברביעי האחרון פשטו כאמור חוקרי היחידה הארצית למלחמה בשחיתות ובפשע המאורגן, להב 433, על משרדי החטיבה להתיישבות שבירושלים. מהמקום הוחרמו מסמכים שיכולים לתרום לחקירה. מדובר במשרדים של הסיעה המשותפת. החטיבה להתיישבות היא יחידה עצמאית בתוך ההסתדרות הציונית העולמית המשמשת בפועל כזרוע המבצעת של הממשלה בהקמת וביסוס ההתנחלויות וההתיישבויות הכפריות. החטיבה פועלת במימון מלא של ממשלת ישראל. במשטרה חושדים, בין היתר, כי ישנו קשר פלילי לכאורה, בין פעולות בחטיבה להתיישבות לבין תנועת הנוער העולמית "עזרא".

לפניות לכתב יוסי אלי: yossieli1982@gmail.com

בהכנת הכתבה השתתפה גלי גינת

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully