וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש נגד ליברמן: "נותן גיבוי מלא לפרקליטות"

1.1.2015 / 21:37

וינשטיין התייחס לטענות שר החוץ על מועד החקירה הרגיש נגד בכירים במפלגתו והזים את השמועות על מניעים פוליטיים ביסוד החקירה. "הבחירות הפתיעו את החקירה, ולא להפך"

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין  בישיבת הממשלה, נובמבר 2014. אוהד צויגנברג, מערכת וואלה! NEWS
"כל שנעשה, בידיעתי ובאישורי נעשה". וינשטיין/מערכת וואלה! NEWS, אוהד צויגנברג

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, התייחס הערב (חמישי) לטענותיו של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, על מועד החקירה הרגיש, בתקופת בחירות, של הפרשה שבה מעורבות דמויות מרכזיות ממפלגתו. "אישרתי פתיחתה של חקירה זו, ליוויתי אותה באופן צמוד. התקיימו בפניי דיונים לצורך אישור פעולות חקירה ולצורך קבלת החלטות על אפיקי חקירה חדשים", אמר וינשטיין באירוע הפתיחה של כנס העמותה למשפט ציבורי, שאירע היום (חמישי) בחיפה. "הפרשה החלה ממספר אירועים שונים ונפרדים, אשר התגלה ביניהם מכנה משותף. החקירה, שהחלה כחקירה סמויה, התרחבה מישיבה לישיבה וחשפה, על פני הדברים, תמונה מדאיגה. חומרתם המופלגת של החשדות, והעובדות שבעטיין התעורר צורך לבצע חקירה גלויה, מוכרים לי היטב".

וינשטיין התייחס בדבריו לטענות שהופנו כלפי המשטרה והפרקליטות, והזים את השמועות כי ביסוד החקירה יש מניעים פוליטיים. "שמעתי בימים האחרונים טענות המופנות כלפי המשטרה וכלפי הפרקליטות, לפיהן המניעים שעומדים ביסוד החקירה הזו הינם מניעים פוליטיים ורצון להתערב בהליך הדמוקרטי. כביכול מדובר בחקירה המבקשת להשפיע על הבחירות", אמר וגיבה את העוסקים במלאכת החקירה. "אין דבר רחוק מן האמת מן הדבר הזה. אני נותן גיבוי מלא ליחידות החוקרות ולפרקליטים המלווים. פעולתם ראויה לכל שבח. כל שנעשה, בידיעתי ובאישורי נעשה".

עוד על פרשת השחיתות הגדולה:
כך הפלילה המשטרה את עדי המדינה בפרשת השחיתות
בעקבות החקירה: קירשנבאום הורחקה ממשרד הפנים לחודש
פרשת השחיתות: המשטרה פשטה על משרדי החטיבה להתיישבות

ליברמן על פרשת השחיתות: "למה לא חוקרים את הליכוד וקדימה?". טל אנגלנדר
הלין על עיתוי החקירה. ליברמן/טל אנגלנדר

ככל הנראה בשל הטענות שהופנו כלפי הפרקליטות, וינשטיין מנה את הסיבות לעיתוי שבו התרחש המעבר מחקירה סמויה לחקירה גלויה. לפי הנחיית היועמ"ש, הליכים פליליים ממשיכים כסדרם בתקופת בחירות. מועד המעבר לחקירה גלויה, לדבריו, תוכנן מראש. כמו כן, הוא הסביר כי פרטי החקירה החלו לדלוף ועל כן היה צורך להפוך אותה לגלויה. הנימוק האחרון של וינשטיין, היה כי "אנו נמצאים בסוף שנת תקציב. תקופה בה עתידים היו לעבור סכומי כסף נכבדים בדרכים אליהן נחשפנו במסגרת החקירה". הוא הוסיף, "שיקול נוסף שעמד בפנינו הוא זכות הציבור לדעת והרצון שהמידע – שבחלקו נוגע לנבחרי ציבור – לא יוסתר מהציבור בעת בחירות. דומה בעיני שדווקא החלטה הפוכה, לעכב את מהלך החקירה, בניגוד להנחיית היועץ, היא שעלולה להתפרש כהתערבות בלתי ראויה בהליך הבחירות".

וינשטיין הוסיף כי החקירה החלה לפני שנה – ואז לא היה כלל סימן לבחירות. "אם אדייק", אמר וינשטיין, "מועד הבחירות הוא זה שהפתיע את החקירה ולא החקירה היא זו שהפתיעה את הבחירות. את דבריו, סיים היועץ המשפטי לממשלה במהות המשפט, ובכך שזהות החשודים אינה משה. "דין אחד לפשוטי העם ולשועי ארץ, כך ציוותה אותנו הפסיקה, כך מובן מאליו", אמר. "ואין זה משנה אם מדובר ב??ש??ר, בנשיא או בראש עיר. אמון הציבור משמעו ההכרה כי התובע אינו נאבק על דמותו הציבורית או יוקרתו בעיני אחרים, אלא על שלטונו של החוק".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully