וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת השחיתות: המשטרה פשטה על עיריית עפולה

חוקרי יחידת להב 433 עיכבו לחקירה כמה בכירים בעירייה ויועץ מוכר בשירות הציבורי, בחשד להטיית מכרזים, העברות כספים חריגות ומינויים פוליטיים. הם יובאו היום להארכת מעצר

להב 433 היחידה הארצית למלחמה בשחיתות ובפשע המאורגן, דצמבר 2014. יותם רונן
גזבר עיריית עפולה מוסר עדות על העברות כספים. יחידת להב 433/יותם רונן

חוקרי יחידת להב 433 פשטו הבוקר (שני) על משרדי עיריית עפולה במסגרת פרשת השחיתות בישראל ביתנו, ועיכבו לחקירה שני בכירים, וכן יועץ בכיר בשירות הציבורי ומעורבים אחרים. נוסף על כך, ערכו השוטרים חיפוש בבתיהם של הבכירים. בהתאם להתפתחות החקירה יוחלט אם להביאם בצהריים לדיון בבקשה להארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון.

הפשיטה נעשתה בתום חקירה גלויה שנמשכה זה כמה שבועות. במשטרה בודקים את החשד שלפיו הבכירים היו מעורבים בהטיית מכרזים ואם נעשו העברות כספים חריגות, באותה השיטה שהייתה נהוגה בפרשות אחרות שבהן נקשר שמה של ישראל ביתנו. כמו כן, נבדק חשד למינויים לא כשרים לתפקידי מפתח בעירייה, בהם זה של ממלא מקום ראש העיר. גזבר העירייה מסר בשעות הבוקר עדות לגבי מסלול הכספים לגביהם קיים חשד פלילי.

עיריית עפולה מסרה בתגובה כי "במסגרת חקירה משטרתית, הגיעו הבוקר חוקרים לעיריית עפולה. עובדי העירייה משתפים פעולה עם החוקרים, ככל הנדרש".

פרשת ישראל ביתנו || סיקור מיוחד:
יועץ לשעבר של ליברמן חשוד בפרשת השחיתות – ונעדר
פרשת השחיתות: נבדקת מעורבות של גורמים בקק"ל
ליברמן ממשיך לתקוף הפרקליטות: "הדלפות מגמתיות"

פאינה קירשנבאום. ראובן קסטרו
"לא יכולתי לקנות מצרכים בסופרמרקט". סגנית שר הפנים פאינה קירשנבאום/ראובן קסטרו

בתוך כך, הודיעה הבוקר סגנית שר הפנים פאינה קירשנבאום על החלטתה לפרוש מהחיים הפוליטיים בצל החשדות הכבדים העומדים נגדה. "במהלך התקופה מאז חקירתי מתקיימים נגדי 'מלחמת התשה' ו'רצח אופי', תוך פגיעה גסה בי, בבני משפחתי ובכל מי שסובב אותי", האשימה קירשנבאום בהודעתה.

קירשנבאום, שהגיעה הבוקר למשרדי להב 433 שבלוד לחקירה נוספת בעניינה יחד עם ראש מטה ישראל ביתנו דאוד גודובסקי, הוסיפה ואמרה: "חשבונותיי בבנק נתפסו מבלי לאפשר לי להמשיך לשלם את התחייבויותיי ואפילו לקנות מצרכים בסופרמרקט. היועץ המשפטי לממשלה הפיץ בתקשורת מכתב המייחס לי כניסה למשרדי במשרד הפנים – דבר שלא היה ולא נברא - תוך רמיזות על שיבוש החקירה. כספי חסכונות שלי ושל בעלי, הכוללים גם כספי ירושה שקיבלנו בסך של כשני מיליון שקלים, הנמצאים בחשבון מנוהל וגלוי עליו הוצהר בכל הצהרות ההון שלי, הוצגו כ'תפיסה' סנסציונית של המשטרה, שחשפה כביכול כספים נסתרים שמקורותיהם עלומים ופליליים".

לדבריה, "גם בחשבונה של אמי הקשישה, שכל הכספים בו הם פרי חסכונותיהם שלה ושל אבי המנוח, כספי ירושה שאין לי כל חלק בו למעט היותי מיופת כוח, נתפס על ידי המשטרה מבלי שאיש טרח להודיע לה על כך, מה שהותיר אותה חסרת אונים ובסכנה מידית של ניתוקי חשמל, מים וטלפון ושל ביטול הוראות הקבע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully