וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: נעצר ישראלי שניסה להצטרף לדאעש בסוריה

השב"כ והמשטרה עצרו לפני כמה שבועות את נסראווה נאסר, בן 21 מקלנסווה, בעת ששב לישראל דרך ירדן. מהחקירה עלה כי הוא נשבה ועונה על ידי חיילי צבא אסד, ואז שוחרר. בין השאר, הוא מואשם בעבירה של מסירת מידע לאויב

צילום: יותם רונן, עריכה: יאיר דניאל

השב"כ והמשטרה עצרו לפני כמה שבועות את נסראווה נאסר, צעיר בן 21 מקלנסווה שבמשולש, בחשד שיצא לסוריה במטרה להצטרף לארגון איסלאמי קיצוני ולהילחם נגד צבאו של הנשיא בשאר אסד – כך הותר הבוקר (שני) לפרסום. הוא נלכד על ידי כוחות הביטחון הישראליים כאשר ביקש לשוב לישראל דרך ירדן.

מהחקירה עלה כי נאסר לא הספיק להצטרף לאחד משני הארגונים - ג'בהת א-נוסרה או "המדינה האיסלאמית" (דאעש), ונלכד על ידי חיילים מצבא אסד. לפי המשטרה, הצעיר עבר עינויים קשים על ידי החיילים. על פי אחת ההערכות הוא שוחרר כדי להעביר מסר מרתיע לצעירים ערבים-ישראלים נוספים, לבל ישקלו בעתיד להצטרף ללחימה נגד משטר אסד.

הבוקר הגישה הפרקליטות לבית משפט השלום בפתח תקווה כתב אישום נגד נאסר. בפרקליטות החליטו שלא להאשימו בהשתייכות לארגון טרור, מאחר שלא נטל חלק ממשי בלחימה. עם זאת, הוא מואשם בעבירות של מסירת מידע לאויב וכן בעבירות של חוק ההסתננות למדינת אויב.

עוד בנושא:
תושב הצפון בן 23 הצטרף לדאעש ונהרג בעיראק
חשש: עוד 3 ישראלים הצטרפו לדאעש, "מקווים שיתעשתו"
אביו של הישראלי שהצטרף לדאעש: "התחננו שיחזור הביתה"

נסראווה נאסר, בן 21 מקלנסווה ששב לישראל מירדן, וניסה להצטרף לארגון איסלמי קיצוני בסוריה, ביהמ"ש השלום פתח תקווה. דרור עינב
"קיווה למות ולהתאחד עם חברו שנהרג בתאונת דרכים"/דרור עינב

על פי כתב האישום שהוגש על ידי עורך הדין רועי רייס מפרקליטות מחוז מרכז, ב-19 באפריל 2014, הסתנן נסראווה דרך ירדן לסוריה, "וזאת כדי לחבור לכוחות המורדים בסוריה ולסייע להם בלחימתם אל מול הממסד הסורי". לדברי הפרקליטות, נסראווה קיווה להיהרג במהלך הלחימה, על רקע אמונתו הדתית כי מות "שהיד" מסוג זה יובילו לגן העדן, וכך יוכל להתאחד עם חברו המנוח, שנהרג בתאונת דרכים.

נסראווה נשבה, כאמור, על ידי הכוחות הסוריים, והוחזק בתנאים פיזיים קשים במשך כשמונה חודשים, עד לחודש שעבר. במהלך תקופה זו, נחקר באלימות ובעינויים בידי כמה גורמי ממסד סוריים, להם מסר בכפייה מידע אודות עצמו כאזרח ישראל, ואודות ישראל בכלל, אשר חוקריו מצאו שיהיה לתועלתם.

מי שפנה למשטרה באפריל השנה היה אביו של נסראווה שהתלונן כי בנו נעלם והקשר עמו נותק וכי הבין מאחד מחבריו של בנו כי כנראה יצא לסוריה כדי להילחם שם. נסראללה הודה בחקירותיו בשב"כ ובמשטרה בדברים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נהרג בעת שלחם תחת דאעש בסוריה. אחמד חבשי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש אוקטובר האחרון נהרג אחמד חבשי, בן 23 מאיכסאל שבאזור נצרת, בעת שנלחם לצד לוחמי דאעש באזור רמאדי שממערב לבגדד, בירת עיראק. כחודש לפני כן הרשיע בית משפט השלום בחיפה צעיר ערבי-ישראלי נוסף, אחמד שורבאג'י, תושב אום-אל פחם בן 23, בכך שנסע לסוריה בינואר בשנה שעברה והתאמן לצד אנשי דאעש. בית המשפט קבע כי יש במעשיו כדי לסכן באורח ממשי את ביטחונה של מדינת ישראל.

מכתב האישום שהוגש נגדו עלה כי שורבאג'י ושלושה מחבריו יצאו מישראל והסתננו לסוריה דרך טורקיה בעזרת מבריחים, על מנת לחבור לכוחות המורדים בסוריה ולסייע להם בלחימתם נגד המשטר. בהגיעם לסוריה הם חברו ליחידת מורדים חמושים המכנה עצמה "צבא מוחמד". במסגרת יחידה זו שהה שורבאג'י בבסיסה במשך כשבוע והתאמן אימוני כושר גופני. בהמשך גויסו הוא וחבריו לארגון דאעש.

במסגרת הארגון, הוא השתתף במחנה אימונים צבאי שנמשך כשבוע, ובמסגרתו הוא צבר ידע והכשרה מעשית, השתתף בשיעורי דת במטרה להתכונן לקרבות, למד על כלי נשק והתאמן בירי ברובה. כמו כן, הוא השתתף בכמה קרבות, שבהם הוא ירה ברובה וכן הוצב במחסומים וביצע סיורים צבאיים. כשלושה חודשים אחרי שהגיע לסוריה, שב שורבאג'י לישראל ונעצר עם נחיתתו בנמל התעופה בן גוריון.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully