וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדם מהצפוי: העבריין שלום דומרני ישתחרר מחר מהכלא

10.1.2015 / 19:21

שחרורו של דומרני, שהיה אמור לצאת לפועל בהמשך בחודש, הוקדם בשל תפוסה מלאה בבית הכלא רמון שבדרום הארץ. המשטרה דרוכה לקראת חזרתו לביתו שבמושב עוצם, לאחר שהשאיר כמה סכסוכים פתוחים מחוץ לכלא

חוזר לכלא: 15 חודשי מאסר לעבריין שלום דומרני. צילום מסך
ממחר חופשי. דומרני/צילום מסך

העבריין שלום דומרני צפוי להשתחרר מחר (ראשון) מבית הסוהר רמון שבמצפה רמון, בהחלטה מנהלית – כך נודע היום לוואלה! חדשות. דומרני אמור היה להשתחרר בהמשך החודש, אך הוחלט להקדים את מועד שחרורו בשל התפוסה הגבוהה בבית הכלא. הוא נשפט ל-15 חודשי מאסר בחודש יוני בשנה שעברה בגין איומים ברצח על הרב יעקב איפרגן, "הרנטגן", בעת הבחירות לעיריית נתיבות, שנערכו לפני כשנה.

בנובמבר 2013 הוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד דומרני בפרשת הסחיטה באיומים של הרב יעקב איפרגן, לאחר שהאחרון הודיע על תמיכתו במרוץ לבחירות בראש האופוזיציה דאז, אייל מסיקה. זאת, בניסיון להשפיע על תוצאות הבחירות המקומיות בנתיבות.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין סיגל דהן-הירש מפרקליטות מחוז הדרום, במהלך תקופת הבחירות המקומיות נחלקו רבני העיר נתיבות בתמיכתם למועמדים שונים. בקרב מחנה הרב איפרגן תמכו הרבנים במועמד אייל מסיקה, ואילו במחנה הרב יורם אברג'ל תמכו הרבנים בראש העיר המכהן, יחיאל זוהר. הפילוג בין הרבנים יצר מתיחות רבה, ולעתים אף אלימה, בין המחנות.

עוד בנושא:
פרקליט הצמרת שרמן יואשם באיומים בכפוף לשימוע
התקדמות בפענוח רצח ג'קי בניטה? חשוד הובא לשחזור
הרואין ומזומנים: פשיטה על ארגון יריב של דומרני

הרנטגן, הרב יעקב איפרגן, בחתונתו של יו"ר ההסתדרות לשעבר עופר עיני, 19 בספטמבר 2014. ראובן קסטרו
הרב יעקב איפרגן/ראובן קסטרו

דומרני אף התקשר לרוחמה איפרגן, אשתו של הרב, ואמר לה כי "יש כמה אנשים שנסחפו טיפה יותר מדי, אז הם יועמדו 'הופ הופ' במקום שלהם" - כך צוין בכתב האישום. כמו כן, הוא ביקש כי בואו לרב יישאר דיסקרטי. "אם ישאלו, הגעתי לביתו כדי להשכין שלום ולקבל ממנו ברכה". רעייתו של הרנטגן הרגיעה את דומרני והבטיחה שהדבר יישאר בסוד. ייתכן כי דומרני אף היה יוצא נקי כפיים בפרשה, אך עוזרו של הרב הפך לעד מדינה בתיק האיומים וסייע בהרשעתו. בהסדר טיעון מקל, באמצעות עורך דינו משה שרמן, הורשע דומרני באיומים בלבד על הרב איפרגן ונשלח ל-15 חודשי מאסר שהיו צריכים להסתיים בסוף החודש.

חוקרי היחידה הכלכלית של המשטרה דרוכים לקראת חזרתו של דומרני למבצרו שבמושב עוצם הסמוך לקריית גת, לאחר שהשאיר כמה סכסוכים פתוחים מחוץ לכלא. עם כניסתו לכלא, איבד דומרני מהתהילה שזכה לה ברחובות הערים הדרומיות בישראל. הסיבה המרכזית לכך, היא השתלטות על "שטחי המחיה" שלו על ידי ראש הארגון המתחרה – בני שלמה. לפי מידע מודיעיני של המשטרה, שלמה הצליח לגייס במשך השנתיים האחרונות עריקים מארגונו של דומרני והשתלט על חלק ממקורות ההכנסה שלו. המאבק בין השניים כבר ידע חיסולים וניסיונות חיסול, שעלולים לחזור שוב בקרוב. גם שלמה צפוי להשתחרר בקרוב ממאסר של שנה, לאחר שהורשע בסחיטה של בעל סוכנות רכב.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully