וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזר לכלא: 15 חודשי מאסר לעבריין שלום דומרני

8.6.2014 / 9:17

בית המשפט המחוזי בבאר שבע אישר את גזר הדין שניתן במסגרת הסדר הטיעון, ושלח את העבריין מהדרום לכלא בגין איומים על הרב איפרגן. הוא יישא שמונה חודשים לאחר ניכוי ימי מעצר

צילום: שי מכלוף, עריכה: קשת סידי

העבריין שלום דומרני חוזר לכלא: בית המשפט המחוזי בבאר שבע אישר היום (ראשון) את גזר הדין בעניינו שהושג במסגרת הסדר הטיעון, ולפיו יגזרו על דומרני 15 חודשי מאסר בגין איומים על הרב יעקב איפרגן לפני כחצי שנה בעת הבחירות לעיריית נתיבות. משך המאסר כולל את שבעת החודשים שבהם שהה דומרני מאחורי סורג ובריח עד כה. לפיכך, יישא דומרני רק שמונה חודשי מאסר בסך הכול. כמו כן, קיבל בית המשפט את העונש על תנאי שדרשה הפרקליטות – שבעה חודשי מאסר.

את גזר הדין אישר בית המשפט לאחר שקיבל את הסדר הטיעון לפני עשרה ימים, אך החליט לדחות את החלטתו לגבי העונש. ההסדר התקבל לאחר שבועות ארוכים של משא ומתן בין פרקליטות מחוז הדרום לבין בא כוחו של דומרני, עורך הדין משה שרמן.

רועי אטיאס, סנגור נוסף של דומרני, נתן את גרסתו להחלטת בית המשפט. "טעותו היחידה של מרשי היא שהתנדב לעשות שולם בין הרבנים. לומר שהוא סחט באיומים זה עוול הזוי, הסיבה היחידה שהסכמנו לעונש נבעה מכך שזיכוי מוחלט היה מחייב מעצר ארוך יותר בגין המשך ההליכים", אמר.

עוד על הפרשה:
אישום נגד דומרני: "הטיל אימה על הרב רנטגן"
פרשת דומרני: הרב אברג'ל נשלח למעצר בית מחוץ לעירו
מקורבי הרב "רנטגן": "משפחתו בפחד גדול מאוד"

כתב אישום נגד דומרני: "הטיל אימה על הרנטגן". שי מכלוף
הטיל אימה על אנשי הרב אברג'יל. העבריין שלום דומרני/שי מכלוף

בנובמבר האחרון הוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד דומרני בפרשת הסחיטה באיומים של הרב יעקב איפרגן, המכונה "הרנטגן", לאחר שהאחרון הודיע על תמיכתו במרוץ לבחירות בראש האופוזיציה דאז, אייל מסיקה. זאת, בניסיון להשפיע על תוצאות הבחירות המקומיות בנתיבות.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין סיגל דהן-הירש מפרקליטות מחוז הדרום, במהלך תקופת הבחירות המקומיות נחלקו רבני העיר נתיבות בתמיכתם למועמדים שונים. בקרב מחנה הרב איפרגן תמכו הרבנים במועמד אייל מסיקה, ואילו במחנה הרב יורם אברג'ל תמכו הרבנים בראש העיר המכהן, יחיאל זוהר. הפילוג בין הרבנים יצר מתיחות רבה, ולעתים אף אלימה, בין המחנות.

לטענת הפרקליטות, במהלך תקופת הבחירות, עלה חשש בקרב מחנה אברג'ל כי סיכויו של מסיקה להיבחר לראשות העיר גבוהים מאלה של יחיאל, ועל רקע זה ניצלו אנשי אברג'ל את היכרותם רבת השנים עם דומרני, וכן את העובדה ששמו ונוכחותו ביום הבחירות עשויים לפעול לטובתם ולהוות יתרון על פני המחנה השני. לכן, שוחח עוזרו של הרב אברג'ל עם דומרני וגולל בפניו את חששות רבו. "במהלך השנים האחרונות נודע נאשם 1 (דומרני) על פי פרסומים בתקשורת כמי שעומד בראש אחד מארגוני הפשיעה הגדולים בארץ", נכתב בכתב האישום. עוד נכתב כי פורסם שאנשיו אלימים ומסוכנים, וכי הרב איפרגן ואנשיו היו מודעים לכך.

בכתב האישום עוד מתואר כי ביום הבחירות הגיעו דומרני ואנשיו לרב אברג'ל ועוזר הרב ביקש מהם לאיים על מחנה איפרגן ולמנוע ממנו להמשיך לפעול לטובת מסיקה. אחרי כן, נטען, הגיע דומרני למוסדות החינוך של רב איפרגן ולביתו כדי להטיל אימה על אנשיו. "מפאת האימה שהטיל על הרב איפרגן, חשש הרב איפרגן לחיו ולחיי בני משפחתו", נכתב בכתב האישום. "נוסף על כך, בשל האימה התפלל הרב איפרגן להצלחתו של יחיאל זוהר בבחירות ולכך שמסיקה לא ייבחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully