וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מיטב הטרנדים": תערוכת אופנה ראשונה מסוגה באיראן

תערוכות דומות כבר התקיימו בעבר בטהראן, אך זו הפעם הראשונה שבה מוצג לבוש מוסלמי-איראני באופן כזה. עיקר החידושים שהוצגו הוא בטקסטיל, וכמו כן בלט העיסוק בנושא המיחזור

תערוכת אופנה בטהראן  ינואר 2015. Mozhde moazenzadeh, ISNA, מערכת וואלה! NEWS
תערוכת האופנה בטהראן, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, Mozhde moazenzadeh, ISNA

בטהראן, בירת איראן, התקיימה השבוע לראשונה תערוכת אופנה ללבוש מוסלמי-איראני לנשים, כחלק מפסטיבל בשם "תסנים". מארגנת התערוכה, נרגס מדעי-פור, שהיא גם מחזיקת תיק הנשים בעיריית טהראן סיפרה השבוע בעיתונות האיראנית על התערוכה: "המגוון המוצג בתערוכה כולל את מיטב הטרנדים באופנה, עם תחרות צילומי נשים, צילומי העיר ופעילויות בנושא הלבוש האיסלאמי-איראני, וכן יוזמות חדשות בנושא מצד הקהילה והחברה". מדעי-פור הסבירה כי מטרת התערוכה היא להוות מודל לחיקוי עבור נשות טהראן, איראן ואפילו שאר המדינות המוסלמיות, בתחום הצריכה של לבוש ואופנה.

לדבריה התערוכה עושה זאת תוך שהיא לוקחת בחשבון את מקומה המרכזי של האישה האיראנית "בניהול הבית וכמובילת התרבות הצרכנית בבית". עוד אמרה כי התערוכה מבקשת גם לקדם אצל נשים את הביטחון העצמי ואת הצורך להימנע מחיי מותרות, וכן מבזבזנות ופזרנות, ולעודד שימוש ומיחזור של חומרים קיימים ושמישים. זו אולי גם הסיבה שאחד הנושאים שמבקשת התערוכה לקדם היא מה שהמארגנים מכנים "הטוב ביותר ממה שניתן להשליך לפח".

עוד ידיעות על נשים באיראן:
תעלומה באיראן: מי שופך חומצה על נשים ברחובות?
חמינאי: "ערכי המערב חותרים תחת הגל הפמיניסטי"
קול האישה מענג מדי? המדריך לאיראני המבולבל

ראש העיר של טהראן, מוחמד באקר קאליבאף, מבקר בתערוכת האופנה  ינואר 2015. wikipg news, צילום מסך
ראש העיר של טהראן, מוחמד באקר קאליבאף, מבקר בתערוכה/צילום מסך, wikipg news

אחד המבקרים הבולטים בתערוכה היה ראש העיר של טהראן, מוחמד באקר קאליבאף. מטרת ביקורו הייתה לקדם את התערוכה, ובמיוחד את הנושא של יצירת תוצרים חדשים (בעיקר בתחום הלבוש) תוך שימוש חוזר בחומרים הקיימים בכל בית. העובדה שקאליבאף עומד בראש אחת הערים הצפופות והמזוהמות ביותר מבחינת איכות סביבה ברחבי המזרח התיכון ודאי תרמה גם היא לביקורו, וקידום נושאים הקשורים לאיכות סביבה הם שהביאו את עיריית טהראן לתמוך כספית בקיום התערוכה.

חוקי הלבוש ברפובליקה האיסלאמית של איראן ידועים כנוקשים, במיוחד בכל הנוגע ללבושן של הנשים. בתערוכה שהתקיימה השבוע הציגו גם דגמים חדשים, עד כמה שניתן לחדש, בתחום הלבוש הנשי במדינה המותר על פי חוקי המדינה. בתערוכה הוצגו לבוש עליון, תלבושות עבור נשים העובדות במגזר הציבורי וכן כיסויי ראש מגוונים. בתחום הבדים ללבוש העליון, אותו מחויבות נשות אירן ללבוש, התקיימה גם תחרות שבה שפטו ארבע נשים וגבר, כולם אנשי אקדמיה ובעלי ידע דתי-איסלאמי. יש לציין כי האחראים באיראן על קוד הלבוש הם אנשי משרד התרבות וההכוונה האיסלאמית במדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
תערוכת אופנה בטהראן  ינואר 2015. Mozhde moazenzadeh, ISNA, מערכת וואלה! NEWS
הרבה לא השתנה. התערוכה בטהראן/מערכת וואלה! NEWS, Mozhde moazenzadeh, ISNA

בחודשים האחרונים הגיע נושא הלבוש באיראן לכותרות בעקבות שרשרת מקרים של שפיכת חומצה על פניהן של נשים בערים מרכזיות כמו איספהאן, וכן בערים קטנות יותר. כל זאת בעקבות מחאה על סגנון לבוש מתירני מדי לטעמם של הפוגעים, וטענה על "פנים חשופות" של נשים. תמונות מן התערוכה שהתקיימה בשבוע האחרון מעידות כי סגנון הלבוש שאותו מבקשים המארגנים להציג כמודל איראני-איסלאמי, איננו שונה בהרבה מן העבר.

על פי הסטנדרטים שהוצגו בתערוכה, פניהן של הנשים נותרות גלויות והשוני היחיד מן העבר הוא ככל הנראה בסוג הבד והקישוטים שעליו. תערוכת הלבוש וכן תצוגות אופנה אינם דבר נדיר באיראן, וזכורה מן החודשים האחרונים תצוגת אופנה שהתקיימה במדינה לקראת המונדיאל, שבו לקחה איראן חלק. תצוגת האופנה כשלעצמה אושרה אז על ידי השלטונות, אולם השתתפותם של גברים וצלמים באותה תצוגה, עוררו דיון בכלי התקשורת השונים באותה העת.

תערוכת אופנה ספורטיבית שהתקיימה באיראן לקראת המונדיאל בקיץ 2014. wikipg news, צילום מסך
תערוכת אופנה שהתקיימה באיראן לקראת המונדיאל בקיץ 2014/צילום מסך, wikipg news

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully