וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומה באיראן: מי שופך חומצה על נשים ברחובות?

בשבועיים האחרונים נפוצו דיווחים בעיר איספהאן שלפיהם אנשים הרכובים על אופנועים מתיזים חומצה על נשים שפניהן "לא מכוסות מספיק". הרשויות מנסות להרגיע, אך חוק חדש עלול להחמיר את מצבן של הנשים עוד יותר

אישה באיראן. GettyImages
נשים מכוסות ברעלה באיספהאן, איראן/GettyImages

בשבועיים האחרונים נפוצו דיווחים ולפיהם קבוצת אופנוענים מתיזה חומצה לעבר נשים בעיר העתיקה של איספהאן שבמרכז איראן. הסיבה לכך מוגדרת כתעלומה. על פי דיווח של האתר ?איראן-ווייר?, הכנופייה נעה ברובע הנוצרי בעיר, ותוקפת נשים שרעלתן אינה מכסה את כל הפנים. החומצה מותזת לעבר עיניהן ופניהן.

ביום חמישי אישרה סוכנות הידיעות של הסטודנטים באיראן מקרה אחד: אישה שישבה ברכבה הותקפה וחומצה הותזה על פניה. שמועות רבות הושמעו לגבי האפשרות שהיא הייתה מטרה להתקפה בשל העובדה שלבשה רעלה "לא הולמת" מספיק, שחשפה יותר מדי מהשיער שלה וממצחה. סגן מפקד כוחות הביטחון בעיר, קולונל חוסיין חוסיינזדה, אישר שתי תקיפות כאלו, אך אמר שהמניע שלהן עדיין לא ברור וכי המשטרה חוקרת את הפרשה.

מושל מחוז איספהאן, שבו שוכנת העיר, פאזאללה קפיל, אמר כי הקורבן לתקיפה היא אישה נשואה. "ייתכן שהמניע היה אישי", ניסה קפיל להרגיע את הרוחות. "אנו חייבים לחקור את המקרה הזה בזהירות. אם נהיה פזיזים מדי, נגרום לתושבים להרגיש לא בטוחים. המשטרה תיידע אותנו במהירות אם היא תמצא משהו חדש".

עוד ידיעות על נשים באיראן
חמינאי: "ערכי המערב חותרים תחת הגל הפמיניסטי"
קול האישה מענג מדי? המדריך לאיראני המבולבל
חגיגות יום האישה באיראן: "עניין מערבי ומוטעה"

נאומו על עלי לריג'אני במג'לס לרגל יום האישה, אפריל 2014. סוכנות הידיעות "מהר", צילום מסך
נשות נציגי המג'לס, בנאום לרגל יום האישה, אפריל/צילום מסך, סוכנות הידיעות "מהר"

למרות ניסיונות ההרגעה מצד הרשויות, התושבים עדיין חוששים. על פי חלק מהדיווחים, לפחות שש נשים אושפזו בבית חולים בעיר המתמחה בטיפול בעיניים בעקבות התקיפות המסתוריות. אדם אחד סיפר לאתר "IranWire" כי הגיל הממוצע של הנשים הוא 30. בנוסף לכך, רופא במרכז לטיפול בכוויות בעיר סיפר כי היו לו שתי מטופלות שנכוו בשל החומצה. "אני לא נמצא בכל יום במרכז, לכן ייתכן שהיו מקרים נוספים שאני לא יודע עליהם", הוסיף בשיחה עם האתר.

שרה, תושבת הרובע, סיפרה על מקרה נוסף שלא דווח בתקשורת המקומית. "יצאתי לעשות קניות ואז ראיתי קהל רב מצטופף ברחוב. בהתחלה חשבתי שהייתה תאונת דרכים, אבל אז התקרבתי ואנשים סיפרו לי כי שתי נשים צעירות הותקפו מאחור על ידי אדם שהשתמש במזרק כדי להתיז עליהן חומצה". לדבריה, "האנשים סיפרו כי החומצה גרמה לחורים במעיליהן ושרפו חלקים מהגוף שלהן".

הדיווחים הללו מגיעים אחרי שהפרלמנט האיראני (המג'לס) העביר חוק שמעניק סמכויות נוספות למשמרות הצניעות המפטרלות ברחובות – אנסאר חיזבאללה. המשמרות הודיעו כי ימשיכו בפעילותן ברחובות, שבמהלכן הן מטרידות נשים שאינן מתלבשות על פי אמות המידה האיסלאמיות הקיצוניות. בעבר טענו חברי הקבוצה כי עבירות מין כלפי נשים נגרמות בשל לבושן הבלתי הולם.

(עדכון ראשון: 19:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully