וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגיגות יום האישה באיראן: "עניין מערבי ומוטעה"

על השמחה בחג, במהלכו זכו נשות חברי הפרלמנט להוקרה על תמיכתן בבני זוגן, העיבה מחלוקת בין המנהיג העליון והנשיא. "אלה המפחדים מהעצמת נשים, שלא יקשרו את טעותם לאיסלאם"

נאומו על עלי לריג'אני במג'לס לרגל יום האישה, אפריל 2014. סוכנות הידיעות "מהר", צילום מסך
"הגבר הוא לא סוג א', והאישה אינה סוג ב'". נשות נציגי המג'לס, בנאום לרגל יום האישה/צילום מסך, סוכנות הידיעות "מהר"

חג שמח לנשים באיראן? תלוי את מי שואלים. ביום ראשון, ציינה הרפובליקה האיסלאמית את "יום האישה", שנקבע לפי המסורת המוסלמית ביום הולדתה של פאטמה, בתו של הנביא מוחמד ואשתו של האימאם הראשון של השיעה, עלי.

על החגיגות במדינה, עם זאת, העכירו מה שנראה כמו חילוקי דעות בנוגע למעמדה של האישה בחברה בין המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, שטען כי "שוויון בין נשים וגברים הוא עניין מערבי ומוטעה לחלוטין", והנשיא חסן רוחאני, שלא התבלבל והגדיר זאת "טעות".

עוד בוואלה! חדשות:
מועמד לנשיאות באוקראינה ביקר בחשאי בישראל
הילד התקשר מהמעבורת: "הצילו! אנחנו שוקעים"
מיוחד | חרב הדמים האיסלאמית שמטילה אימה על הנוצרים

נאומו על עלי לריג'אני במג'לס לרגל יום האישה, אפריל 2014. סוכנות הידיעות "מהר", צילום מסך
"איזה היגיון יש בכך שהאישה תכנס לתחומים שמובילים אותה לסבל?". נשות חברי הפרלמנט האיראני/צילום מסך, סוכנות הידיעות "מהר"

חמינאי נשא ביום שבת האחרון דברים בפני מאות נשים לקראת "יום האישה", ובין היתר טען כי "לא תמיד שוויון הוא פועל יוצא של צדק". המנהיג העליון אף הביע דאגה לנשים המסכנות, כששאל: "איזה היגיון יש בכך שהאישה - שאותה ברא האל הן מבחינה גשמית והן מבחינה רגשית למלא חלק מיוחד בחיים - תכנס לתחומים שמובילים אותה בניגוד לרצונה לקשיים ולסבל?"

בנוגע למגבלות שמוטלות על נשים בבחירת חוגי לימוד מסוימים באוניברסיטאות באיראן, טען חמינאי כי גם אם מוסדות הלימוד מבדילים בין נשים לגברים, "אין בכך משהו לא מוצדק, שכן אין לכפות על נשים מקצועות לימוד או עיסוק שאינם מתאימים להן".

בניגוד למנהיג, אמר הנשיא רוחאני ביום ראשון כי על פי אמות המידה באיסלאם "הגבר הוא לא סוג א', והאישה אינה סוג ב'". לדבריו, נשים לקחו חלק משמעותי באירועים השונים לאורך ההיסטוריה האיראנית, כמו בזמן המהפכה האיסלאמית במדינה, והן עמדו תמיד על הדרישה להכיר בזכויותיהן. רוחאני הוסיף: "אלה המפחדים כיום מההשתתפות ומההעצמה של נשים, או שיש להם תפיסות שכאלה, אני מבקש שלא יקשרו את טעותם לאיסלאם או לקוראן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לקראת הידרדרות ביחסים - בגלל מעמד האישה? רוחאני וחמינאי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בין הנשיא והמנהיג העליון שוררים יחסים טובים, אך ייתכן שהדברים המנוגדים שאמר רוחאני עלולים להיות פתח אל מה שהיה מנת חלקם של כל הנשיאים הקודמים - יחסי איבה בין מוסד הנשיאות ללשכת המנהיג העליון.

גם יו"ר הפרלמנט האיראני, עלי לריג'אני, התייחס ליום האישה ואמר: "ההתעקשות על הישארותה של האישה לטפל במשק הבית והרחקתה מהעיסוק בשאלות חברתיות הן מסורות מוטעות". לריג'אני, שדיבר בפני בנות זוגם של הנציגים במג'לס וכמה מילדיהם, אמר לנשות המחוקקים כי בני הזוג שלהן מצליחים בעיקר בזכותן, וכי עליהם להודות להן על התמיכה שהן מעניקות.

(עדכון ראשון: 22:48)

נאומו על עלי לריג'אני במג'לס לרגל יום האישה, אפריל 2014. סוכנות הידיעות "מהר", צילום מסך
נאומו של לריג'אני סיפק גם כמה רגעים בלתי-שגרתיים בבית הנבחרים/צילום מסך, סוכנות הידיעות "מהר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully