וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ראש ה-סי.איי.אי. לשעבר חשף מידע מסווג בפני המאהבת שלו"

ה-אף.בי.איי. ממליץ להעמיד לדין את דייויד פטראוס, שהתפטר מתפקידו ב-2012, בטענה שהוא מסר מידע מסווג לעיתונאית שניהל איתה רומן בעת שעמד בראש הארגון. הוא סירב לעסקת טיעון שתמנע ממנו את המשפט המביך, במידה שיוגש נגדו כתב אישום

ראש ה-CIA, דיוויד פטראוס. Brendan Smialowski, Alex Wong, GettyImages
סירב לעסקת טיעון. פטראוס/GettyImages, Brendan Smialowski, Alex Wong

המחלקה המשפטית של ה-FBI ממליצה להעמיד לדין את מי שעמד בראש סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית, ה-CIA, דייויד פטראוס, בטענה שחשף מידע מסווג בפני המאהבת שלו בעת שהיה ראש הסוכנות - כך פורסם אתמול (שישי) ב"ניו יורק טיימס".

הרומן של פטראוס בן ה-62 עם העיתונאית והקצינה במילואים פולה ברודוול, הוביל להתפטרותו ב-2012. זמן קצר לאחר מכן גילו סוכני הבולשת הפדרלית מסמכים מסווגים במחשב של ברודוול ועלה חשש שהוא העניק לה גישה לחשבון הדואר האלקטרוני שלו.

עוד באותו נושא:
התפטרות ראש ה-CIA: הרומן נחשף במהלך חקירה פנימית
כמה מרוויח ראש הסי.איי.איי שהודח בגין הרצאות?
פרשת פטראוס: ועדת בדיקה להפקת לקחים ב-CIA

מפקד הכוחות הבינלאומיים באפגניסטן, דיוויד פטראוס, עם העיתונאית פולה ברודוול. קאבול, יולי 2011. רויטרס
"חקירה שמסתמכת על הדלפות של מקורות אנונימיים". פטראוס וברודוול/רויטרס

פטראוס טען שהוא מעולם לא חשף בפניה מידע מסווג וציין בחקירתו שאין לו עניין בעסקת טיעון שתחסוך לו את המשפט המביך. התובע הכללי אריק הולדר היה אמור להחליט בסוף 2014 אם להגיש נגדו כתב אישום, אולם לא מסר מאז פרטים נוספים בנושא. העיכוב בהחלטתו תסכל גורמים רבים במחלקה המשפטית באף.בי.איי. שתהו אם פטראוס קיבל יחס מיוחד. גם פטראוס עצמו חש תסכול ושותפיו הפוליטיים טענו כי זה לא הוגן להשאיר אותו בעלטה.

הסנטור ג'ון מקיין, המושל של אריזונה מטעם המפלגה הרפובליקנית, כתב בחודש שעבר מכתב פומבי לתובע הכללי שבו עמד לצדו של פטראוס וציין כי החקירה "מנעה מהאומה את חכמתו של אחד המנהיגים היותר מנוסים שלה". מקיין הוסיף כי "ברגע כה קריטי בביטחון של המדינה, הקונגרס והאומה האמריקנית לא יכולים להרשות לעצמם להשתיק את קולו, והכול בגלל חקירה שמסתמכת על הדלפות של מקורות אנונימיים".

על פי החשד, הרומן של השניים החל ב-2011, זמן קצר לאחר שהחל בתפקידו, בזמן שברודוול ערכה עמו ריאיונות עבור ספר שכתבה על חייו. לאחר שהתפטר הודה פטראוס ברומן ואמר כי מדובר בטעות. "אחרי שהייתי נשוי במשך 37 שנים, הראיתי כושר שיפוט לקוי במיוחד", מסר בהודעה לעמיתיו ב-CIA. אם יוגש נגדו כתב אישום, פטראוס עשוי לקבל עונש מאסר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

צפו בריאיון עם העיתונאית בתכנית "דיילי שואו"

באותו חודש פורסמה כתבה ב"טלגרף" הבריטי שחשפה כיצד התנהלה התקשורת בין השניים. לפי הדיווח, שהובא מפי כתב העיתון בלוס אנג'לס, פטראוס וברודוול פתחו חשבון ג'ימייל, ואת המכתבים שכתבו זה לזו שמרו בתיבת הטיוטות. באופן הזה, שניהם יכלו להיכנס לחשבון ממחשבים שונים ולקרוא את המכתבים, מבלי שהמכתבים למעשה "נשלחו החוצה", אלא נשמרו בתיבה עצמה.

ה"טלגרף" דיווח כי מדובר בתעלול המשמש פעילים רבים בארגון אל-קאעדה, שמנסים להערים על סוכנויות הביון של המערב - אך מנגד, משמש גם בני נוער פרנואידים, שאינם מעוניינים שהוריהם יוכלו לעקוב אחריהם. ברגע שמכתב "עוזב" את תיבת הדואר האלקטרוני, הוא משאיר עקבות מסוימים, בהם כתובת ה-IP של האדם ששלח אותו.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully