וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפרעה נפשית": טרנסג'נדרים לא יורשו לנהוג ברוסיה

הממשלה במוסקבה הודיעה כי בני אדם ה"סובלים" ממה שמוגדר הפרעות נפשיות, לא יורשו להוציא רישיון נהיגה. גם נודיסטים, מהמרים כפייתיים וקלפטומנים ברשימה. "ההחלטה מפלה, נפנה לבית הדין"

פעילים למען זכויות הלהט"ב מפגינים במוסקבה, קיץ 2013. AP
פעילים למען זכויות להט"ב במוסקבה/AP

הממשלה ברוסיה הודיעה היום (חמישי) כי טרנסג'נדרים וטרנסקסואלים לא יורשו לנהוג – כך דווח ברשת BBC. במסגרת מאמצי הממשלה להילחם בתאונות הדרכים הרבות ברוסיה, הקריטריונים הרפואיים להוצאת רישיון נהיגה הוחמרו, וכעת בני אדם הסובלים לכאורה משורה חדשה של "הפרעות נפשיות" לא יוכלו לנהוג.

מלבד טרנסג'נדרים וטרנסקסואלים, הנהיגה אסורה כעת גם לנודיסטים, מציצנים ולמי שיש לו פטיש. כמו כן, הימור פתולוגי וקלפטומניה נוספו לרשימת ההפרעות הנפשיות. פסיכיאטרים רבים ברוסיה, כמו גם פעילי זכויות אדם, גינו את המהלך. מוסקבה זכתה לאחרונה לביקורת חריפה מבית ומהקהילה הבינלאומית בגין היחס שלה ללהט"ב.

עוד בוואלה! חדשות:
מבקרו החריף של פוטין ועוד 100 נעצרו בהפגנה במוסקבה
היסטוריה בהודו: טרנסג'נדרית נבחרה לראשות עיר
אחרי 30 שנים: הומואים יוכלו לתרום דם בארה"ב

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין – מוסקבה, דצמבר 2014. AP
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין/AP

ואלרי אבטשנקו, מהאיגוד הפסיכיאטרי הרוסי, הביע דאגה בנוגע להגבלות על הנהיגה, וטען כי אנשים מסוימים ימנעו מפנייה לטיפול פסיכיאטרי, מחשש שייאסר עליהם לנהוג. "האיגוד הרוסי של עורכי דין לזכויות אדם" קרא לחוק החדש "מפלה". מהאיגוד נמסר כי יפנו לבית הדין החוקתי של רוסיה, ואף יבקשו מארגונים בינלאומיים לתמוך בהם.

מנגד, איגוד הנהגים המקצועיים תמך בהחלטה. "יש לנו יותר מדי מקרי מוות על הכביש, ואני מאמין שהקשחת הדרישות הרפואיות מוצדקת לחלוטין", אמר ראש האיגוד, אלכסנדר קוטוב. עם זאת, הוא טען כי ההגבלות לא צריכות להיות כה קשוחות בנוגע לנהגים לא מקצועיים. מיכאיל סטרחוב, פסיכיאטר מומחה, הסביר לרשת BBC כי ההגדרה המופיעה בחוק עמומה מדי, והפרעות מסוימות כלל לא משפיעות על יכולות הנהיגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully