וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקרו החריף של פוטין ועוד 100 נעצרו בהפגנה במוסקבה

אלכסיי נבלני הפר מעצר בית והגיע לעצרת שאירגנו תומכיו מול הקרמלין, במחאה על הרשעתו במעילה. אחרי מעצרו, קרא לאופוזיציה להמשיך בהפגנות נגד הממשלה: "לא יוכלו לעצור את כולנו"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

עורך הדין אלכסיי נבלני, בן 38, ממנהיגי האופוזיציה הבולטים ברוסיה אשר נשפט לשלוש וחצי שנות מאסר, נעצר אמש (שלישי) בהפגנה מול הקרמלין במוסקבה, שאורגנה במחאה על הרשעתו במעילה בכספי ציבור. נבלני נעצר אחרי שהפר את מעצר הבית שבו הוא שוהה. כ-100 מתומכיו נעצרו בשל השתתפותם בהפגנה, שהוגדרה לא-חוקית.

נבלני קרא לתומכיו להישאר בכיכר חרף העימות עם משטרת ההפגנות שנפרסה במקום בנוכחות כבדה. "כן, הם עצרו אותי", כתב בחשבון הטוויטר שלו, "אבל הם לא יוכלו לעצור את כולנו".

עוד בוואלה! חדשות:
מתנגדו הגדול של פוטין הורשע במעילה, אחיו נכלא
פוטין הציג אסטרטגיה חדשה: "האויב המרכזי – נאט"ו"
חרד לשלטונו: פוטין הורה להגביל עליית מחירי הוודקה

הפגנת אופוזיציה במוסקבה. טוויטר, צילום מסך
מעצרו של נבלני/צילום מסך, טוויטר

בית המשפט במוסקבה גזר אתמול מאסר על תנאי על נבלני. אחיו, אולג, נידון לשלוש וחצי שנות מאסר בפועל, והוא יישא אותן במושבת עונשין. השניים הורשעו במעילה של כ-30 מיליון רובל (כשני מיליון ו-26 אלף שקלים) משתי חברות ציבור. תומכיהם טוענים כי המשפט "נתפר" עבורם, כדי למוטט את האופוזיציה לנשיא ולדימיר פוטין.

מתן גזר הדין הוקדם במפתיע, לאחר שבימים האחרונים הודיעו תומכיו של נבלני כי בכוונתם לקיים הפגנת תמיכה במנהיג האופוזיציה רק ב-15 בינואר. יותר מ-18 אלף משתמשים בפייסבוק הודיעו כי הם ישתתפו בהפגנה, אולם מספר המפגינים היה ככל הנראה נמוך יותר, בשל הקדמת הדיון. נבלני הוביל את ההפגנות ההמוניות נגד פוטין לפני שלוש שנים. הקרמלין מכחיש כי המשפט נועד לרדוף אותו.

מחלקת המדינה האמריקנית פרסמה גינוי חריף למעצרו של נבלני ולגזר הדין שניתן בעניינו. "ההחלטה מהווה התפתחות מדאיגה", אמר דובר מחלקת המדינה, ג'ף רתקה, בתדרוך לעיתונאים בוושינגטון. "נראה כי מטרת הצעד היא להעניש ולדכא אקטיביזם פוליטי", הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הפגנה של האופוזיציה הרוסית מול הקרמלין – מוסקבה, 30 בדצמבר 2014. רויטרס
השוטרים ליד קישוטי השנה החדשה במוסקבה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully