וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקסיקו: חברי כנופיה אכלו לבבות יריביהם כדי להוכיח נאמנות

7.1.2015 / 0:29

גורם ביטחוני בכיר מסר כי קרטל סמים ידוע לשמצה במערב מקסיקו הכריח חלק מחבריו לעבור את המבחן המזוויע כדי לוודא שלא מדובר במרגלים ולהבטיח את מחויבותם למנהיג

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

כנופיית סמים ידוע לשמצה במקסיקו הכריחה חלק מחבריה לאכול את לבבותיהם של קורבנות הכנופיה במטרה למנוע הסתננות לשורותיה וכדי להבטיח נאמנות – כך מסר אתמול(שלישי) גורם ביטחוני שהתבסס על עדותו של אחד מחברי הכנופיה. המבחן מעורר הפלצות נערך בכנופיית "אבירי הטמפלרים", שפועלת במדינת מיצ'וקאן, שבמערב מקסיקו.

בריאיון לטלוויזיה המקומית אמר ראש שירותי הביטחון הפדרליים במדינה, אלפרדו קסטיו, כי המנהג לא היה נפוץ, אך יש כמה עדויות המצביעות על כך שהדבר היה יוזמה של מנהיג הכנופיה, נזאריו מורנו. לדבריו, באמצעות המבחן המבעית רצה מורנו למגר את החפרפרות בארגונו ולבחון את נאמנות אנשיו. הוא לא פירט מי מסר את העדות והיכן ואיפה התקיימו המבחנים הללו. מורנו עצמו נהרג בחודש מרץ אשתקד.

עוד על אלימות הכנופיות במקסיקו
סוף לתעלומה: זוהתה גופת אחד הסטודנטים החטופים ממקסיקו
מקסיקו: 11 גופות נמצאו במדינה שבה נרצחו 43 הסטודנטים
פליטת הפה האומללה שעוררה מהומות קשות במקסיקו

מפגין עוטה מסיכה מוחה נגד הגעתו של נשיא מקסיקו אנריקה פניה נייטו לוושינגטון, 06 בינואר 2015. רויטרס
הפגנה נגד בואו של נשיא מקסיקו לוושינגטון, אתמול/רויטרס

במהלך השנה האחרונה, הייתה עדה המדינה ההררית והחקלאית למלחמת כנופיות מתמשכת בין חברי קרטלי הסמים לבין מיליציות עממיות, שהתחמשו במטרה לחסל את האיום הנשקף מצדן. המיליציות העממיות החלו להילחם בינן לבין עצמן ובחודש שעבר נהרגו 11 בני אדם בחילופי אש בין שתי קבוצות יריבות. זאת, על אף הגעתם של חיילי הצבא לאזור וניסיונם לאחד את המיליציות לידי כוח משטרה אזורי.
דבריו של קסטיו מגיעים על רקע המשבר שפוקד את המדינה כולה, בעקבות רצח 43 הסטודנטים על ידי חברי כנופיה במדינת גררו השכנה בשנה שעברה.

הנשיא אנריקה פניה נייטו התמודד מאז עם הפגנות קשות נגד אוזלת ידו של ממשלתו להתמודד עם אלימות קרטלי הסמים. היום הוא נפגש עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה בבית הלבן, שם הבטיח הנשיא האמריקני לסייע למקסיקו סיטי במלחמתה בקרטלי הסמים. מאז 2007 נהרגו יותר מ-100 אלף איש במקסיקו כתוצאה מאלימות של כנופיות סמים.

(עדכון ראשון: 20:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully