וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לתעלומה: זוהתה גופת אחד הסטודנטים החטופים ממקסיקו

גורמים רשמיים במדינה אישרו כי אכן זוהתה גופתו של אחד מ-43 הסטודנטים, שנעדרים מחודש ספטמבר. לדברי הרשויות, מדובר בשיירי גופות שנמצאו בסמוך למקום שבו הודו חברי כנופיה כי שרפו את הסטודנטים

מהומות בעיר צ'ילפנסינגו, בירת מדינת גררו, בשל רצח 43 סטודנטים. מקסיקו – 8 בנובמבר 2014. AP
הסטודנטים הנעדרים/AP

גופתו של לפחות סטודנט אחד מ-43 הסטודנטים שנחטפו במקסיקו לפני כחודשיים לאחר עימותים עם המשטרה במדינת גררו, זוהתה אמש (שבת) – כך אישור גורמים רשמיים במדינה. מדובר באחת ממספר לא ידוע של גופות שנמצאו בסמוך למקום שבו הודו חברי כנופיית הסמים כי רצחו את הסטודנטים. הרשויות היו צריכות לחכות לתוצאות הבדיקות על מנת לאשש את ההשערה שלהן כי אכן מדובר בסטודנטים, משום שהגופות היו במצב לא טוב. לדברי קרוב משפחה של הסטודנט שגופתו זוהתה, מדובר בצעיר ששמו אלכסנדר מורה. לא נמסרו מהרשויות פרטים נוספות בעניין הזיהוי או הגופות הנוספות שנמצאו.

בחודש שעבר הודו חברי כנופיה שנעצרה בחשד למעורבות בהיעלמותם של הסטודנטים, כי הרגו קבוצה גדולה של אנשים. לדבריו של חסוס מורילו, התובע הכללי במדינת גררו, שלושה עצורים הודו בהצתת הקבוצה, כשחלקם עוד היו בחיים, במזבלה סמוך לעיר איגוולה, שם נעלמו הסטודנטים ב-26 בספטמבר, לאחר עימותים עם כוחות המשטרה. בסמוך לאותה מזבלה, נמצאו הגופות שאחת מהן זוהתה.

הפגנה במקסיקו סיטי נגד היעלמותם של 43 סטודנטים, אוקטובר 2014. AP
אזרחים מוחים על אזלת היד של הממשלה במציאת הסטודנטים, לפני כחודשיים/AP

לדבריו של מורילו, שלושת חברי הכנופיה שהודו ברצח השמידו כל ראיה אפשרית. בהודאתם, אמרו השלושה למשטרה כי יחד עם הסטודנטים הם שרפו גם את בגדיהם שלהם וכך לא ניתן היה להגיע אליהם. הוא הוסיף כי לאחר שרצחו את הסטודנטים, הם עמלו במשך 12 שעות על מנת לשרוף כליל את השרידים ולא להותיר זכר לנעשה. "הם ניסו למחוק כל עקבה אפשרית", אמר מורילו. לפיכך, נזדקקו אנשי מעדפת הזיהוי הפלילי במקסיקו לזמן רב יחסית על מנת לאשש את הממצאים, שכן הרוצחים לא הותירו הרבה אחריהם.

כשבועיים לפני ההודאה של השלושה, העריך מורילו כי מאחורי היעלמותם של הסטודנטים, שלמדו בסמינר להכשרת מורים, עומדים ראש העיר איגוואלה, חוזה לואיס אברקה, ורעייתו, מריה פינאדה. "הוצאנו צווי מעצר נגד ראש העיר ואשתו וכן מפקד המשטרה המקומית, פיליפה פלורס ולזקס. ככל הנראה, הם 'המוחות' מאחורי האירועים בעיר איגוואלה ב-26 בספטמבר", אמר התובע. לדבריו, ראש העיר ורעייתו הורו לכוחות המשטרה המקומית למנוע מהסטודנטים להפריע לאירוע פוליטי שאירע באותו היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully