וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקסיקו: 11 גופות נמצאו במדינה שבה נרצחו 43 הסטודנטים

הגופות המרוטשות, שחלקן הוצתו ואותרו ללא ראש, נחשפו בשולי כביש במדינת גררו, שם נעלמו עשרות הסטודנטים לפני כחודשיים. ככל הנראה הם השתייכו לקרטל סמים וחוסלו על ידי ארגון יריב. הנשיא: "מקסיקו חייבת להשתנות"

11 גופות שנמצאו במדינת גררו, בדרום מערב מקסיקו, 27 בנובמבר 2014. רויטרס
כוסו על ידי דגל של קרטל סמים שפועל באזור. הגופות המרוטשות/רויטרס

11 גופות מרוטשות של גברים נמצאו אמש (חמישי) בצדי כביש במדינת גררו, שבדרום-מערב מקסיקו – אותה מדינה שבה נחטפו לפני חודשיים 43 סטודנטים, שנרצחו על ידי חברי כנופיה. רוב הגופות הושלכו בשולי הדרך כשראשיהן מנותקים מהן וחלק מהן היו אף שרופות. ברשת אל-ג'זירה דווח כי הקורבנות, שהיו חברים בקרטל סמים, נרצחו על ידי ארגון יריב. גופותיהם המושחתות כוסו בדגל של אחד מקרטלי הסמים באזור.

עוד על האלימות במקסיקו
פליטת הפה האומללה שעוררה מהומות קשות במקסיקו
מקסיקו: חברי כנופיה הודו שרצחו ושרפו את 43 הסטודנטים
מקסיקו: "ראש העיר אחראי להיעלמות 43 הסטודנטים"

11 גופות שנמצאו במדינת גררו, בדרום מערב מקסיקו, 27 בנובמבר 2014. רויטרס
11 גופות שנמצאו במדינת גררו, בדרום מערב מקסיקו, 27 בנובמבר 2014/רויטרס

הגילוי המבעית אירע כמה שעות לפני שהנשיא המושמץ אנריקה פניה נייטו אמור להכריז על צעדים לשיפור החוק והסדר במדינת גררו מוכת האלימות. נייטו נבחר לפני כשנתיים, כשהבטיח להשיב את הסדר למדינה המרכז-אמריקנית, שבה נהרגו מאז 2007 כ-100 אלף איש כתוצאה מהמלחמות בין קרטלי הסמים הרצחניים. מאז היעלמות הסטודנטים, פרצו במדינה הפגנות נרחבות בדרישה למלחמה מקיפה באלימות המשתוללת.

"מקסיקו חייבת להשתנות", אמר נייטו בנאום ששודר בטלוויזיה, שהוסיף כי הוא יעלה להצבעה בפרלמנט שורת חוקים שיאפשרו לרשויות הפדרליות להשתלט על עיירות ועל ערים שעליהן השתלטו גורמי פשיעה. הוא אמר כי החוקים יכללו את פירוק 1,800 יחידות המשטרה הפרוסות ברחבי 31 המדינות המרכיבות את מקסיקו, "שעליהן יכולות להשתלט בקלות הפושעים". לדברי נייטו, סוכנויות המדינות השונות יקבלו את תפקיד כוחות הביטחון המקומיים וייצרו כוח "מהימן, מקצועי ויעיל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully