וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקסיקו: חברי כנופיה הודו שרצחו ושרפו את 43 הסטודנטים

שלושה מחברי הכנופיה הודו כי שרפו את הסטודנטים, שנעלמו במהלך עימותים עם המשטרה בסוף ספטמבר, כשחלקם עוד היו בחיים. לאחר מכן הם שרפו את שרידיהם במשך 12 שעות כדי לטשטש ראיות. "הם ניסו למחוק כל עקבה אפשרית"

הפגנה במקסיקו סיטי נגד היעלמותם של 43 סטודנטים, אוקטובר 2014. AP
אישה במהלך הפגנה נגד אזלת ידה של הממשלה, לפני כשבועיים/AP

חברי כנופיה שנעצרה בחשד למעורבות בהיעלמותם 43 סטודנטים להוראה במדינת גררו במקסיקו, הודו כי הרגו קבוצה גדולה של אנשים – כך מסר הערב (שישי) התובע הכללי של מקסיקו, חסוס מורילו. לדבריו, שלושה עצורים הודו בהצתת הקבוצה, כשחלקם עוד היו בחיים, במזבלה סמוך לעיר איגוולה, שם נעלמו הסטודנטים ב-26 בספטמבר, לאחר עימותים עם כוחות המשטרה.

כמו כן, מנואל מרטינז, אביו של אחד הנעדרים, סיפר כי מורילו עדכן את המשפחות במציאת שישה שקים ובהם שיירי גופות באזור היעלמותם של הסטודנטים, אולם טרם נקבע אם אכן מדובר בהם.

לקריאה נוספת:
"גרוע ממחנה השמדה": מקסיקו סוערת בשל רצח סטודנטים
מקסיקו: "ראש העיר אחראי להיעלמות 43 הסטודנטים"

התובע הכללי של מקסיקו, חסוס מורייו. רויטרס
התובע הכללי של מקסיקו חסוס מורילו/רויטרס

לדבריו של מורילו, שלושת חברי הכנופיה שהודו ברצח השמידו כל ראיה אפשרית. בהודאתם, אמרו השלושה למשטרה כי יחד עם הסטודנטים הם שרפו גם את בגדיהם שלהם וכך לא ניתן היה להגיע אליהם. הוא הוסיף כי לאחר שרצחו את הסטודנטים, הם עמלו במשך 12 שעות על מנת לשרוף כליל את השרידים ולא להותיר זכר לנעשה. "הם ניסו למחוק כל עקבה אפשרית", אמר מורילו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

לפני כשבועיים העריך מורילו כי מאחורי היעלמותם של הסטודנטים, שלמדו בסמינר להכשרת מורים, עומדים ראש העיר איגוואלה, חוזה לואיס אברקה, ורעייתו, מריה פינאדה. "הוצאנו צווי מעצר נגד ראש העיר ואשתו וכן מפקד המשטרה המקומית, פיליפה פלורס ולזקס. ככל הנראה, הם 'המוחות' מאחורי האירועים בעיר איגוואלה ב-26 בספטמבר", אמר התובע. לדבריו, ראש העיר ורעייתו הורו לכוחות המשטרה המקומית למנוע מהסטודנטים להפריע לאירוע פוליטי שאירע באותו היום.

כמה ימים קודם לכן צעדו אלפי בני אדם ברחובות מקסיקו סיטי, בירת מקסיקו, ודרשו מהממשלה לגלות מה עלה בגורל הסטודנטים. זאת, לאחר שנחשפו קברים בסמוך לעיר ובהם חלקי גופות חרוכים, אולם לאחר כמה ימים התברר כי אלה אינן גופות הסטודנטים.

"מקסיקו הפכה למקום גרוע יותר ממחנה השמדה", אמרה במהלך המחאה מריאלה לופז, מורה בת 56 מהבירה. "מעולם לא חשבתי שאחיה כדי לראות דבר נורא שכזה". המפגינים נשאו את תמונותיהם של הסטודנטים הנעדרים ושלטים שעליהם נכתב: "ממשלה פשיסטית, מתנקשת במורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully