וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מרגעי התופת: פיגוע התאבדות קטלני במרכז תימן

33 בני אדם נהרגו בפיגוע בעיר הסונית איב שבמרכז המדינה, עליה השתלטו המורדים החות'ים. עשרות נוספים נפצעו במתקפה, במהלך חגיגה דתית, לקראת ציון יום הולדתו של הנביא מוחמד

צילום: סרטון חובבים שהופץ ברשת, עריכה: ניב פוקס

לפחות 33 בני אדם נהרגו בפיגוע התאבדות בעיר איב שבמרכז תימן, ביום רביעי האחרון, במהלך חגיגה דתית של חברי מיליציית המורדים השיעית של החות'ים – כך מסרו גורמים רפואיים במדינה. עשרות נוספים נפצעו במתקפה, בעיר הסונית שנפלה לשליטת החות'ים בחודשים האחרונים.

תיעוד המקרה פורסם היום (שני), וניתן לראות בו את הפיצוץ העז, ששם קץ לחגיגה, ימים ספורים לפני חגיגות יום הולדתו של הנביא מוחמד. אף ארגון לא לקח אחריות לפיגוע, אולם בעבר, ארגון אל-קאעדה בחצי האי ערב תקף את החות'ים פעמים רבות. המורדים החות'ים השתלטו במהלך השנה האחרונה על חלקים נרחבים של תימן, בהם הבירה צנעא.

עוד בוואלה! חדשות:
ארדואן ממשיך בטיהור השורות: 22 בכירים ביטחוניים נעצרו
חיזבאללה מודה בריגול הישראלי: "גם אצלנו יש טעויות"
אסד בהופעה פומבית נדירה: "מוביל את הספינה לחוף מבטחים"

הלוויה של לוחם חות'י בצנעא, תימן. AP
הלוויית לוחם חות'י בצנעא, בירת תימן/AP

השבוע דווח כי לפחות 7,000 בני אדם נהרגו בעקבות הלחימה בתימן בשנת 2014, מהם לפחות 1,200 אזרחים בלתי-מעורבים. הדוח של מכון המחקר התימני "מרכז עבאד למחקר אסטרטגי" מצביע מדובר עלייה מדאיגה במניין ההרוגים בהשוואה לשנים קודמות, מאז החלה הלחימה בין כוחות המשטר לקבוצות מורדים ולארגוני ג'יהאד בשנת 2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully