וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן ממשיך בטיהור השורות: 22 בכירים ביטחוניים נעצרו

צעד נוסף במאמץ שמוביל נשיא טורקיה לדיכוי האופוזיציה: המשטרה ביצעה סדרת פשיטות בדרום-מזרח המדינה, נגד גורמים ביטחוניים החשודים שהאזינו באופן לא חוקי לבכירים. 60% מהטורקים: "לא מודאגים מהצנזורה"

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, במהלך נאומו בעצרת האו"ם, 25 בספטמבר 2014. רויטרס
הנשיא רג'פ טייפ ארדואן בעצרת האו"ם בניו יורק/רויטרס

המשטרה בטורקיה עצרה היום (שני) 22 אנשי כוחות הביטחון בחשד שהאזינו באופן לא חוקי לשיחות טלפון של פוליטיקאים, עובדי מדינה ואנשי עסקים – כך דווח בסוכנות הידיעות הטורקית "דואן". על פי הדיווח, לשכת התובע הכללי במחוז גזיאנטפ שבדרום-מזרח המדינה תיאמה את 13 הפשיטות שביצעו הכוחות בכמה ערים במקביל.

כמו כן, בשבוע שעבר נפתח באנקרה משפטם של 13 בכירים במערכת הביטחון, בהם ראש כוח המשמר של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן לשעבר, בגין האזנה בלתי-חוקית לארדואן בשנת 2011, כשכיהן כראש ממשלה. זאת, על רקע המשך המאמץ מצד הנשיא רג'פ טייפ ארדואן לדיכוי האופוזיציה נגדו, ופעילותו נגד תומכים באיש הדת הטורקי פתהוללה גולן, המתגורר בארצות הברית ונחשב יריבו המר ביותר.

עוד בוואלה! חדשות:
טורקיה: נער שהעליב את ארדואן עלול להיכלא ל-4 שנים
מעצר העיתונאים בטורקיה מרחיק את ארדואן מאירופה
"שריפת ספרים מודרנית": ארדואן ישתיק את מתנגדיו?

המטיף פתהוללה גולן בביתו במדינת פנסילבניה. פברואר 2014. רויטרס
לטענת הנשיא, זה האיש שמוביל "הפיכה" נגדו. פתהוללה גולן, בביתו בפנסילבניה/רויטרס

ארדואן מאשים את גולן בהקמת "מדינה מקבילה" במסגרת הממשל הטורקי, ובניסיון להפילו. לטענתו של ארדואן, תומכיו של ארדואן במשטרה ובמערכת המשפט אחראים לחשיפת פרשת השחיתות בסוף שנת 2013, שבה מעורבים רבים ממקורביו של הנשיא.

בחודשים האחרונים, הודלפו ברשת האינטרנט הקלטות מפלילות לכאורה של ארדואן, של שרים בממשלתו דאז ושל בכירים נוספים, במסגרת אותה פרשת שחיתות. שלושה שרים התפטרו מתפקידיהם בעקבות חשיפת הפרשה, וארדואן טען כי מדובר ב"ניסיון הפיכה". כמו כן, הוא הורה על פיטורי אלפי שוטרים וגורמים משפטיים.

בחודש שעבר, הוציא בית המשפט בטורקיה צו מעצר נגד גולן, המתגורר בפנסילבניה מאז שנת 1999. על פי סקר שפורסם ביום שבת בעיתון הטורקי "פוסטה", 60% מאזרחי טורקיה "אינם מודאגים" מהצנזורה המוטלת על כלי התקשורת, ו-61% טענו כי לא יתנגדו להגבלות על השימוש ברשת האינטרנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully