וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת האזרחים בתימן: לפחות 7,000 הרוגים ב-2014

לפי דוח של מכון מחקר תימני, יותר מ-1,200 אזרחים בלתי-מעורבים נהרגו בשנה האחרונה. המורדים החות'ים השתלטו עד כה על כ-70% מתשתיות הצבא, ומאיימים להמשיך. מאות בכירי צבא נהרגו על ידי אנשי אל-קאעדה

המורדים החות'ים בתימן, אוקטובר 2014. AP
כוחות המורדים החות'ים בתימן, אוקטובר/AP

לפחות 7,000 בני אדם נהרגו בעקבות הלחימה בתימן בשנת 2014, מהם לפחות 1,200 אזרחים בלתי-מעורבים – כך עולה מדוח של מכון המחקר התימני "מרכז עבאד למחקר אסטרטגי", שפורסם היום (ראשון) ברשת אל-ג'זירה. מדובר עלייה מדאיגה במניין ההרוגים בהשוואה לשנים קודמות, מאז החלה הלחימה בין כוחות המשטר לקבוצות מורדים ולארגוני ג'יהאד בשנת 2011.

כמו כן, צוין בדוח כי כוחות המורדים השיעים החות'ים השתלטו עד כה על כ-70% מתשתיות הצבא. במהלך השנה האחרונה, החות'ים תפסו יותר מ-120 טנקים ומשוריינים ולפחות מאה רקטות מידי הצבא. הדוח עוד קובע כי תהליך השינוי הפוליטי לאחר הדחתו של הנשיא עלי עבדאללה סאלח כשל.

עוד בוואלה! חדשות:
עשרות מהגרים מאתיופיה טבעו למוות כשניסו להגיע לתימן
בארה"ב אישרו: העיתונאי השבוי בתימן נהרג בניסיון חילוץ
מיוחד | האיום השיעי שצמח בזמן שפחדנו מדאעש

הפגנות נגד החות'ים בצנעא, בירת תימן, 26 בדצמבר 2014. רויטרס
הפגנה אנטי-חות'ית בצנעא, בשבוע שעבר/רויטרס

הלחימה במדינה הערבית החלה לאחר המחאה הפרו-דמוקרטית בשנת 2011, שהביאה להדחתו של הנשיא סאלח. לוחמי "אנסאר אללה" החות'ים השתלטו על הבירה צנעא בחודש ספטמבר האחרון, וכבשו שטחים נוספים במדינה, חרף התנגדות מצד לוחמי אל-קאעדה הסונים ומיליציות שבטיות נוספות.

בתוך כך, גורמים ביטחוניים בתימן מסרו כי בימים האחרונים, הותקפו בסיסי החות'ים מדרום לצנעא. לפחות חמישה לוחמים נהרגו וכ-25 נפצעו. מנגד, איים מנהיג החות'ים עבד אל-מאלכ אל-חות'י להשתלט על מחוז מאריב, העשיר בנפט.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
טקס חילופי השלטון בפרלמנט בבירת צנעא תימן, בו מעביר הנשיא הפורש עלי עבדאללה סאלח (מימין) את תפקידו לסגנו, עבד רבו מנסור האדי, 27 בפברואר 2012. רויטרס
הנשיא עלי עבדאללה סאלח מודיע על פרישתו/רויטרס

משרד ההגנה בצנעא הוסיף כי בכיר צבאי בתימן נורה היום בעיר עתק שבדרום-מערב המדינה. העיר הפכה בחודשים האחרונים למעוז אל-קאעדה בחצי האי ערב, ומחנות אימונים רבים הוקמו באזור. משרד ההגנה פתח בחקירת המקרה. במהלך שלוש השנים האחרונות, האשימו הרשויות את לוחמי אל-קאעדה בהרג של 350-200 בכירי צבא במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully