וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות מהגרים מאתיופיה טבעו למוות כשניסו להגיע לתימן

8.12.2014 / 11:58

לדברי האו"ם, חל זינוק עצום במספר האפריקנים המנסים לחצות את ים סוף בסירות רעועות ולהגיע לתימן, כדי להימלט ממלחמה ומבצורת. רק בחודש ספטמבר הגיעו למדינה כמעט 13 אלף מהגרים

מהגר שחולץ מסירה שטבעה במצרי גיברלטר – אוגוסט 2013. AP
מהגר שחולץ מסירה שטבעה במצרי גיברלטר בשנה שעברה/AP

סירה ובה עשרות מהגרים מאתיופיה טבעה כאשר עשתה את דרכה לחופי תימן. משרד החוץ בצנעא אמר כי הסירה התהפכה אמש (ראשון) במים סוערים מול חופי עיר הנמל אל-מוחאה. יש דיווחים סותרים על מספר הנספים בטביעה. הרשויות בתימן הודיעו כי 70 בני אדם מתו, אך סוכנות האו"ם לפליטים העריכה כי מספר ההרוגים נמוך יותר, ומסתכם ב-21.

המהגרים מנסים לחצות את ים סוף כדי להימלט ממלחמות האזרחים בארצם, מהרעב והאבטלה הקשה. יותר מ-240 מהגרים מתו בשנה החולפת מול חופי תימן, יותר משלוש השנים שקדמו לה. רוב המהגרים מגיעים מאתיופיה, מאתריאיה ומסומליה, בתקווה לצאת מתימן לערב הסעודית ולעומאן, ומשם למערב.

בחודש ספטמבר, דיווח האו"ם על יותר מ-12,700 מהגרים שהגיעו לתימן בסירות. זהו המספר הגדול ביותר של מהגרים שהגיעו למדינה בחודש בודד מאז שהחלו רישומי האו"ם לפני 10 שנים. בחודש אוקטובר, 42 מהגרים אפריקנים טבעו בים סוף מול חופי תימן.

לדברי האו"ם, הזינוק במספר התאונות הקטלניות בים משקף את התנאים האכזריים שכופים מבריחי המהגרים על הנוסעים, ומאלצים אותם להידחק לסירות צפופות ורעועות תמורת רווחים גבוהים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully