וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: לא יוקם כפר נופש בחוף נחשולים - "הוסר האיום"

5.1.2015 / 17:29

המועצה הארצית לתכנון ובנייה דחתה את הערר שהוגש על ידי מנהל מקרקעי ישראל, משרדי הבינוי והתיירות, שדרשו להקים את מאות יחידות נופש ברצועת החוף הייחודית. "ניצחון ברור של תושבי ישראל, שייהנו מחוף פתוח"

חוף נחשולים 2013. צביה ויקסלבאום, מערכת וואלה! NEWS
על פי התכנית, היו אמורות להיבנות 500 יחידות אירוח. חוף נחשולים/מערכת וואלה! NEWS, צביה ויקסלבאום

ניצחון למשרד להגנת הסביבה בחוף נחשולים: ועדת הערר של המועצה הארצית לתכנון ובנייה החליטה אמש (ראשון) לבטל סופית את בניית כפר הנופש בנחשולים. בהחלטתה קבעה הוועדה כי "אנו תקווה ששטח התכנית יפותח לתועלת הציבור הרחב, כחלק מהסביבה המידית של חוף הים והגן הלאומי, תוך שחזור הבריכה הקדומה שהייתה בו. כך, יתאפשר לציבור ליהנות מנוף פתוח ומאתר תיירות המשלב את כל אלה. בארץ צפופה כשלנו, יש בכך משום ברכה רבה".

בכך הושארה על כנה החלטת הוועדה המחוזית חיפה, שדחתה את התכנית. בשנת 2012 קיבלה הוועדה את התנגדויות הציבור והארגונים הירוקים וקבעה כי יש לדחות את התכנית משום שהקמת כפר נופש בשטח הבריכות תפגע קשות בשלמות המכלול הייחודי של דור וסביבתה.

עוד ידיעות באותו נושא:
הקרב על הבית: כך נאבקים בצמחים הפולשניים בקישון
היעדר המיגון, הזיהום והפאניקה: השאלות שאחרי האסון בערבה
הסכם בוועידת האקלים: כל מדינות העולם התחייבו לצמצם פליטת גזים

רבים ברכו על ההחלטה, בהם כרמל סלע - ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, שבשטחה מצוי החוף. "אני מברך על דחיית התכנית. אנו סבורים כי יש לשמור על רצועת החוף הייחודית העתירה בערכי טבע, נוף ומורשת ומאמינים יחד עם תושבינו כי יש לנהוג באזור ברגישות תוך תפיסת עולם מקיימת ומשמרת", אמר.

גם סגן השר להגנת הסביבה, ח"כ אופיר אקוניס ברך על ההחלטה ואמר כי "מדובר בניצחון ברור של תושבי ישראל כולם, שייהנו מחוף פתוח לכל אזרח. הסרנו את האיום מעל אחד החופים היפים והמיוחדים ביותר בישראל. במדינה צפופה כמו שלנו שתלך ותהיה צפופה יותר, עלינו לעשות הכול כדי שיישארו כמה שיותר חופים פתוחים לציבור - לטובת ילדינו והדורות הבאים".

"מדובר בהחלטה ציבורית אמיצה, האזור משמש אבן שואבת לבעלי חיים נדירים ולציבור הרחב", נמסר מהחברה להגנת הטבע, שביקשה מהוועדה לדחות את הערר.

חוף פלמחים, נובמבר 2014. ראובן קסטרו
עוד ניצחון לירוקים. חוף פלמחים/ראובן קסטרו

ראש תחום תכנון ב"אדם טבע ודין", יעל דורי, הסבירה כי ההחלטה מתיישבת עם המגמה של מוסדות התכנון מהעת האחרונה, שבאה לידי ביטוי גם בהחלטת הועדה המחוזית מרכז לבטל את כפר הנופש בפלמחים. "יש לשים את הדגש על אכסון מלונאי עירוני, כך שהתיירים ילונו בערים ומשם יצאו אל האטרקציות והשטחים הפתוחים" היא הוסיפה.

על פי התכנית, היו אמורות להיבנות 500 יחידות אירוח על שטח של 185 דונם מצפון לקיבוץ נחשולים, בשטח הנושק לגן הלאומי. הערר שנדחה אמש הוגש על ידי רשות מקרקעי ישראל, משרד הבינוי ומשרד התיירות, שדרשו להקים את הכפר ברצועת החוף הייחודית הסמוכה לחוף הבונים.

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully