וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לירוקים: לא יוקם כפר נופש בחוף פלמחים

1.12.2014 / 17:12

בתום מאבק סביבתי שנמשך שנים רבות, החליטה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה לאשר את התכנית של רשות הטבע והגנים להקים בחוף גן לאומי. מכשול אפשרי: הקרקע מיועדת לבנייה

חוף פלמחים, נובמבר 2014. ראובן קסטרו
חוף פלמחים, אתמול/ראובן קסטרו

אחרי זמן רב שבו נוהל אחד מהמאבקים הסביבתיים המתוקשרים ביותר של השנים האחרונות, הסתיים היום (שני) המאבק על חוף פלמחים בניצחון גדול לארגונים הירוקים. הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה באזור המרכז החליטה לאשר את התכנית של רשות שמורות הטבע והגנים להקים בחוף גן לאומי, ובכך ביטלה הלכה למעשה באופן סופי את התכנית שאושרה כבר בשנת 2000 להקים על החוף הייחודי כפר נופש על שטח של 70 דונם.

החלטה זו מהווה סגירת מעגל עבור השר גלעד ארדן. לפני כארבע שנים הוא שימש כשר להגנת הסביבה והתגייס באופן אישי למאבק לביטול התכנית. ארדן הוביל להחלטת הממשלה הדרמטית להחזיר את הדיון על התכנית לבחינה נוספת בוועדות התכנון. בימים האחרונים הביעו עמותת "אדם, טבע ודין" והמשרד להגנת הסביבה חשש כבד מכך שהדיון היום לא יוכרע לטובתם. זאת, מאחר שרשות מקרקעי ישראל לא הצליחה עד היום להגיע להסכם על גובה ודרך הפיצוי של יזמי התכנית להקמת כפר הנופש.

עוד בוואלה! חדשות:
המדינה המוסלמית הגדולה בעולם יוצאת נגד חמאס
הרב ברלנד החשוד בעבירות מין לא יוסגר לישראל, כרגע
"פחדו של היילו מהאנס לא מספיק להוכיח הגנה עצמית"

מפגש יוצרים עם גלעד ארדן. ניב אהרונסון
השר גלעד ארדן/ניב אהרונסון

בימים האחרונים חזר השר ארדן, הפעם כשר הפנים, ופעל מאחורי הקלעים כדי להביא להכרעה שהתקבלה היום. במשרד להגנת הסביבה סיפרו כי השר פעל בימים האחרונים מול רשות מקרקעי ישראל ומול גורמים נוספים על מנת לקדם את ההכרעה שהתקבלה היום. זאת, בכפוף לאישור המועצה הארצית לתכנון ובנייה, שבראשה עומד מנכ"ל משרד הפנים. כעת, תצטרך המועצה הארצית להסדיר את הסתירה הקיימת בתמ"א (תכנית המתאר) של החוף, המגדירה נכון להיום את ייעוד הקרקע בחוף פלמחים לתיירות, ורשות מקרקעי ישראל תיאלץ לפצות את יזמי כפר הנופש.

"אני מברך את הוועדה המחוזית על החלטתה", אמר השר ארדן בתגובה להחלטת ועדת התכנון. "הפקדת התכנית להקמת גן לאומי בפלמחים הגיעה לאחר מאבק ארוך, קשה וממושך אותו הובלתי עוד כשר להגנת הסביבה. לשמחתי, המאבק הזה הצליח ורצועת החוף הייחודית בפלמחים תישאר פתוחה לרווחת הציבור כולו".

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר: "אנו מגיבים בסיפוק על ההחלטה ההיסטורית, שלפיה טובת הכלל חשובה יותר מאינטרס צר כזה או אחר. חוף הים שייך לכלל הציבור, ולכן כל הציבור זכאי ליהנות ממנו".

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully