וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה המוסלמית הגדולה בעולם יוצאת נגד חמאס

1.12.2014 / 16:20

הפרלמנט באינדונזיה כבר אישר לתנועה להקים משרד רשמי בתחומי המדינה, אך הממשלה בג'קרטה הפכה את ההחלטה, ככל הנראה בלחץ הרשות הפלסטינית ומדינות ערב המתונות

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי, קריינות: אביב אברמוביץ'

ממשלת אינדונזיה אוסרת על חמאס לפתוח נציגות רשמית בתחומיה, למרות שהפרלמנט בבירה ג'קרטה כבר החליט לאפשר לתנועה לפעול בתחומי המדינה. כך עולה מדיווח של היומון "ג'קרטה פוסט", הרואה אור בשפה האנגלית ונחשב לעיתון המוביל במדינה.

בדיווח נכתב כי התנועה ביקשה לפתוח משרד רשמי באינדונזיה, שיתמקד בגיוס כספים ובניהול קשריה של חמאס במזרח הרחוק. אינדונזיה, שבה מתגוררים למעלה מ-250 מיליון בני אדם והינה המדינה המוסלמית המאוכלסת בתבל, הייתה יכולה להיות יעד מושלם לפעילות התנועה, אלא שכאמור, הממשלה בג'קרטה החליטה להשיב בשלילה על הבקשה.

ההסבר הרשמי שהממשלה מסרה לפרלמנט הוא כי בג'קרטה כבר יושבת נציגות רשמית של הרשות הפלסטינית, שהינה "הנציגה הלגיטימית" של העם הפלסטיני, ולכן אין צורך שיפעל בה גם משרד מטעם חמאס.

תרגיל לוחמה בטרור של משטרת אינדונזיה – סנטול, מערב ג'אווה, 2014. AP
משטרת אינדונזיה בתרגיל לוחמה בטרור בשנה שעברה באי ג'אווה/AP

בכיר במשרד החוץ האינדונזי אמר כי בקשת חמאס להקים משרד בג'קרטה "אינה ברורה" לו, שכן אינדונזיה הכירה כבר לפני שנים בפלסטין כמדינה עצמאית, ולכן אינה מבדילה בין הפלגים הפלסטינים השונים. "אנחנו מקיימים קשרים דיפלומטיים עם המדינה הפלסטינית בלבד", הבהיר.

חמאס שלח בסוף השבוע משלחת בת שבעה חברים לאינדונזיה בניסיון להפוך את ההחלטה, אולם נראה כי לחץ נגדי של הרשות הפלסטינית ושל מדינות ערב המתונות התומכות באבו מאזן ומתנגדות לחמאס, ימנע מהאינדונזים לשנות את מדיניותם. השגריר הפלסטיני באינדונזיה, פרז מהדאווי, אמר לעיתון המקומי כי "אין זה מקובל שמפלגה פוליטית מקימה לעצמה נציגות דיפלומטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully