וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרד בגולני: חמישה לוחמים נמלטו מהבסיס, נשפטו - וברחו שוב

5.1.2015 / 15:11

שבעה חיילים מגדוד 12 הנמצאים בימים אלה באימון בגולן ברחו לביתם – שניים בגלל בעיות כלכליות, וחמישה מאחר שסירבו לבצע משימות שונות. הלוחמים שחזרו נדונו ל-20 ימי מחבוש והחליטו להימלט בשנית

כוח גולני בתדרוך ע"י מפקד החטיבה, אל"ם רסאן עליאן. יולי 2014. דובר צה"ל
תדרוך כוח צה"ל ברצועת עזה, בימי "צוק איתן"/דובר צה"ל

שבעה חיילי גדוד 12 מחטיבת גולני ברחו בימים האחרונים מבסיסם והוגדרו נפקדים. לטענת גורמים בצבא, שניים מהלוחמים ברחו בטענה של בעיות כלכליות וחוסר היענות מצד מפקדיהם בנושא, וחמישה נוספים עזבו כי ניתנו להם משימות של לוחמים צעירים. זאת, נוסף על ארבעה חיילים מהגדוד שנמלטו בשבועות האחרונים עקב בעיות כלכליות.

מפקדים בגדוד התקשרו ללוחמים, שנמצאים באימון בגולן בימים אלה, ודרשו מהם לחזור לבסיס. השניים שעזבו בגלל בעיות כלכליות טרם חזרו. לעומתם, ביממה האחרונה שבו חמשת הלוחמים שנמלטו מאחר שסירבו לבצע משימות שונות, והם נשפטו ל-20 ימי מחבוש. עם קבלת העונש, הם נמלטו שוב מהבסיס.

גורמים בגדוד הסבירו כי החיילים ששבו ונשפטו הרגישו שלא נעשה עמם משפט צדק. "הלוחמים טענו שהעונש נקבע מראש, והחליטו לברוח שוב", סיפרו גורמים בגדוד.

כתבות נוספות בוואלה! חדשות:
יעלון בוחן אפשרות להכריז על "להב"ה" ארגון טרור
תושבי עוטף עזה על פינוי החיילים: "מפקירים אותנו"
הותר לפרסום: נעצרה חוליה המזוהה עם דאעש בחברון

גורמים בגדוד הסבירו כי החיילים ששבו ונשפטו הרגישו שלא נעשה עמם משפט צדק. "הלוחמים טענו שהעונש נקבע מראש, והחליטו לברוח שוב", סיפרו גורמים בגדוד.

ב-2013 אירע מקרה דומה. חמישה לוחמים מהפלוגה המסייעת של גדוד 12 שזעמו על הרעת תנאיהם במוצב באזור רצועת עזה, נטשו במחאה את המקום, ונשפטו בשל כך ל-30 ימי מעצר. הלוחמים מחו בפני מפקדיהם על השינויים בתנאי שירותם ועל כך שהם לא זוכים לזכויות יתר מתוקף היותם חיילים ותיקים בפלוגה. בתום השיחה, לא התרצו החיילים מהדברים ששמעו מפי המפקדים, ובשל כך החליטו לנקוט צעד קיצוני ולנטוש את המוצב.

לאחר שיחות טלפון שערכו קציני הפלוגה עם החיילים סוררים, הם החליטו לשוב אל חבריהם בחזית. בשיחה שנערכה עמם עם שובם הובהרה להם המשמעות החמורה של מעשיהם והחשיבות הרבה של פעילותם המבצעית בגזרה הדרומית. בסופו של דבר הוחלט להעמידם למשפט, ובו נגזר עליהם עונש של 30 ימי מעצר בכלא צבאי.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully