וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי עוטף עזה על פינוי החיילים: "מפקירים אותנו"

4.1.2015 / 16:42

במסגרת ההחלטה להוציא חיילים מיישובים שלא צמודים לגדר, עזב כוח נח"ל את קיבוץ נירים, אך התושבים זועמים: "אנחנו נשארים ללא אבטחה". גם הלוחמים התאכזבו: "היינו רוצים להישאר"

צילום: שי מכלוף

במסגרת ההחלטה לפנות את חיילי צה"ל מיישובי עוטף עזה שאינם צמודים לגדר, עזבו הבוקר (ראשון) גם חיילים מחטיבת הנח"ל את עמדת השמירה שלהם בכניסה לקיבוץ נירים. עם זאת, הצעד הוביל לזעם בקרב התושבים, שטוענים כי מדובר בהפקרות. גם החיילים שהוצבו במקום בעקבות איום המנהרות של חמאס בזמן מבצע "צוק איתן" הביעו אכזבה מהמהלך.

"אנחנו לא מבנים את ההחלטה. פשוט מפקירים אותנו", אמרו כמה מהתושבים. "לא ברור איך משאירים אותנו ללא אבטחה, זאת בושה". לדברי אבי דבוש, שמתגורר באחד מיישובי עוטף עזה, "הפארסה של הפקרת הישובים סמוכי הגדר היא עדות נוספת לחוסר האסטרטגיה הממשלתית בנגב המערבי".

חיילי גדוד הנחל עוזבים את עמדת השמירה בכניסה לקיבוץ נירים, ינואר 2015. שי מכלוף
חייל מוציא את הציוד הצבאי מקיבוץ נירים, הבוקר/שי מכלוף

דבוש, שיתמודד בבחירות המקדימות במפלגת מרצ, הוסיף כי "לאחר 14 שנים ללא אסטרטגיה, התושבים, ואני בהם, לא ישתקו עוד. בחירות 2015 חייבות להביא שינוי כדי להביא להסדר מדיני באזור. זה מה שאביא גם למרצ, אם אבחר".

גם החיילים, כאמור, לא התלהבו מההחלטה לפנות אותם. "אם זה היה תלוי בנו, היינו נשארים", כתבו החיילים במכתב פרידה לתושבים. אחד מהם אף השאיר ציור שבו נראה חייל ולידו נכתב: "השארנו מחליף, הוא בחור רציני מאוד, לא תרגישו בהבדל".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
חיילי גדוד הנחל עוזבים את עמדת השמירה בכניסה לקיבוץ נירים, ינואר 2015. שי מכלוף
הציור שהשאיר אחד החיילים/שי מכלוף

ראש המועצה האזורית שער הנגב אלון שוסטר מסר בתגובה להחלטה: "מדובר בהחלטה מצערת, שפוגעת בתחושת הביטחון של תושבים החיים ליד הגבול". לדבריו, "האחריות המלאה והבלעדית לשלומם ולביטחונם של התושבים היא של צה"ל, של משרד הביטחון ושל ממשלת ישראל. אני דורש לקדם בדחיפות את מעטפת ההגנה על הגבול, שתכלול מכשול מאסיבי, פיתוח אמצעים נגד מנהרות התופת ואת אמצעי ההתרעה נגד ירי קצר טווח ופצצות המרגמה".

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully