וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גנץ לא עודכן בהחלטה - והקפיא הוצאת הלוחמים מעוטף עזה"

1.1.2015 / 7:40

לדברי גורמים בצה"ל, הרמטכ"ל הודיע על הקפאת ההחלטה להוציא את החיילים מהיישובים שאינם צמודי גדר, משום שהוא כלל לא היה מעורב בקבלתה. לאחר הערכת מצב בראשותו, האבטחה צפויה להימשך

צילום: דובר צה"ל, ערוץ 9; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ הודיע אמש על הקפאת יישום ההחלטה להוציא את לוחמי צה"ל מאבטחת יישובי עוטף עזה שאינם צמודים לגדר המערכת. לדברי גורמים בצה"ל, "הדבר נובע מכך שהרמטכ"ל כלל לא עודכן בהחלטה והיא התקבלה רק בנוכחותם של מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף איתי וירוב, ושל ראש חטיבת המבצעים תת-אלוף אהרון חליוה". גנץ יקיים היום (חמשי) הערכת מצב והמלצותיה יועברו לאישור שר הביטחון משה יעלון. גורמים בפיקוד הדרום העריכו כי יוחלט להמשיך את השמירה.

ההחלטה, שעליה הודיע דובר צה"ל ביום שני השבוע, התקבלה לדברי צה"ל "בתיאום עם ראשי ההתיישבות, ומשום ש"מעטפת הביטחון שנותן צה"ל לתושבי עוטף עזה הנה מיטבית", לדברי צה"ל. עם זאת, ראשי היישובים קיבלו בתדהמה את ההחלטה ואף יצאו אתמול להפגין נגדה. הביקורת הגיעה בסופו של דבר לאוזניו של גנץ, שכאמור הודיע על ההקפאה עד לקיום הערכת המצב.

עוד בנושא צבא וביטחון:
גנץ: הצבא הוא לא תכנית ריאליטי, לא ננהג לפי הרייטינג
פלסטיני חמוש בסכין גדולה נעצר בסמוך למערת המכפלה
אבנר נתניהו נחבל בטירונות ופונה לבית החולים

רב-אלוף בנימין (בני) גנץ באירוע הוקרה למתפ"ש. דובר צה"ל
לא היה מעורב בקבלת ההחלטה. גנץ/דובר צה"ל

בעניין חוסר המעורבות של הרמטכ"ל בהחלטה כה משמעותית, אמרו גורמים בצה"ל כי "באגף המבצעים יכולים, על פניו, לשנות את סדר הכוח (סד"כ) בהיקפים קטנים מבלי לעדכן אותו". עם זאת, טענו הגורמים כי "בשל הרגישות של הסוגיה והנפיצות שלה אל מול התושבים בנגב המערבי, היה מצופה ממקבלי ההחלטות לעדכן את לשכת הרמטכ"ל בתהליך ולקבל את אישורו".

גורמים באוגדת עזה אמנם התייחסו בחודש האחרון על אפשרות להוציא את הלוחמים מהיישובים, אך התושבים לא האמינו שדבר כזה יקרה באמת - זאת לנוכח העובדה כי מאז מבצע "צוק איתן" בוצעו 200 ניסיונות חדירה של פלסטינים מרצועת עזה לשטח ישראל. בהתחשב בכך, הודעתו של דובר צה"ל מתחילת השבוע, נותרה תמוהה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
פעילי חמאס בתוך מנהרת טרור – רצועת עזה, אוגוסט 2014. רויטרס
יותר מ-200 ניסיונות חדירה מאז "צוק איתן". פעיל חמאס במנהרת טרור/רויטרס

תגבור היישובים הגיע בעקבות ביקורת קשה שהביעו תושבי עוטף עזה נגד הצבא לאחר המבצע, בעניין רמת הביטחון הנמוכה במקום מגוריהם ובעקבות החשש שעדיין קיימות מנהרות שעשויות להגיע לבתיהם. בכירים בצה"ל שביקרו ביישובים ושוחחו עם ראשי המועצות החליטו לתגבר אותם בלוחמים שיפטרלו בהם על מנת להעלות את תחושת הביטחון האישית של התושבים.

ראש המועצה האזורית אשכול חיים ילין ציין בתחילת השבוע: "דרישתנו ממערכת הביטחון היא השארת כוחות האבטחה בישובים עד להתקדמות בניית המכשול. המכשול הוא המענה לניסיונות החדירה ההולכים וגדלים והוצאת החיילים מהישובים מותנית בהקמתו המידית". ראש המועצה אזורית שער הנגב אלון שוסטר מסר: "האחריות הבלעדית על אבטחת האזור היא על מערכת הביטחון וכי בנסיבות הקיימות אין בכוונתנו לקחת אחריות על הצבת כוחות ועל קביעת החלטות טקטיות".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully