וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: הצבא הוא לא תכנית ריאליטי, לא ננהג לפי הרייטינג

31.12.2014 / 11:59

הרמטכ"ל התייחס לפרסומים לפיהם דלפו קלטות רשת הקשר מהאירוע שבו נהרג סגן הדר גולדין במהלך "צוק איתן" ואמר כי הנושא נמצא בחקירה. "בלתי קביל בעיניי שהקלטות יוצאות בדרכים כאלה"

רב-אלוף בנימין (בני) גנץ באירוע הוקרה למתפ"ש. דובר צה"ל
"המפקדים מקבלים גיבוי מלא". רב-אלוף בני גנץ/דובר צה"ל

הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ התייחס הבוקר (רביעי) לפרסומים השבוע לפיהם דלפו קלטות רשת הקשר מהאירוע שבו נהרג סגן הדר גולדין ברצועת עזה במהלך מבצע "צוק איתן". "הצבא הוא לא תכנית ריאליטי ואנחנו לא ננהג לפי הרייטינג", אמר גנץ בעת שביקר בבסיס קליטה ומיון בתל השומר. "אנחנו חוקרים, בודקים מקצועית, חקרנו ונמשיך לחקור. לתקשורת יש תפקיד חשוב מאוד, אך אנחנו חייבים לרסן את עצמנו".

"מדובר בתחקיר שמעורבות בו משפחות שכולות", הוסיף הרמטכ"ל. "נתחקר, נשלים את החקירות, אך בלתי קביל בעיניי שהקלטות יוצאות בדרכים כאלה". גנץ הוסיף כי הוא "מבקש יותר ריסון, יותר אחריות. המפקדים מקבלים גיבוי מלא, התחקור ונהלי התחקיר לא ישתנו".

עוד בנושא צבא וביטחון:
אבנר נתניהו נחבל בטירונות ופונה לבית החולים
צה"ל יסיר אבטחה מיישובים שאינם צמודים לגדר בעזה
ראשי מועצות ביו"ש: "אבי בן ציון נרצח ממניע ללאומני"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סרן הדר גולדין/מערכת וואלה!, צילום מסך

גנץ התייחס גם ל"פרשת גבעתי" ולהדחת מפקד גדוד צבר בחטיבה, סגן-אלוף לירן חג'בי, החשוד בהטרדה מינית של חיילת ששירתה תחתיו ובביצוע מעשה מגונה בה. "אנחנו עושים את התהליך הפיקודי וכשאנחנו נסיים אותו נודיע גם את התוצאות שלו. אנחנו עושים את זה בתוך הצבא ועושים את זה בצורה פתוחה ושקופה ואני לא צריך עזרה חקירתית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

בהמשך דבריו התייחס הרמטכ"ל גם לטענות שעלו לאחר "צוק איתן", לפיהן החטיבה ביצעה ירי לא מידתי לעבר פלסטינים שלא מעורבים בטרור ברצועת עזה. טענה זו נבחנה על ידי הפרקליטות הצבאית שקבעה בשבוע שעבר כי לא נמצאו פרטים שלא ניתן להגן עליהם. עם זאת, החקירה נמשכת והפרקליט הצבאי הראשי יכריע בין פתיחת חקירה פלילית בנושא או סיום הפרשה.

"אנחנו נטפל בחיילים, בנים ובנות, במקצועיות הנדרשת, בנחישות הנדרשת ובכבוד הראוי להם", אמר הרמטכ"ל. "חיילי צה"ל ומפקדיו יודעים שיש להם גיבוי פיקודי מלא", הוסיף. "יש לי אמון מלא במפקד חטיבת גבעתי (עופר וינטר, א"ב), במפקדי הגדודים של חטיבת גבעתי, במפקדי הפלוגות של חטיבת גבעתי".

לדבריו, מפקדי החטיבה לוקחים על עצמם סיכונים, "והם מצפים שאנחנו נעשה את התחקירים כמו שצריך, שלא נחפף ונברר כל דבר ואיפה שמישהו שגה נטפל בזה. ואם מישהו חרג ועשה דברים חמורים ואסורים גם אנחנו רוצים לטפל בסיפור הזה. אני חושב שזה נעשה בצורה שקולה, מאוזנת ומבוררת כי מעשה מלחמה הוא מעשה מורכב ואני מרגיש שלם מאוד, הן בגיבוי שהוא מאוד חשוב בעיני והן בתחקור שהוא כלי מחייב לשם השיפור המתמשך שלנו".


לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully