וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל יסיר אבטחה מיישובים שאינם צמודים לגדר בעזה

אמיר בוחבוט ויניר יגנה

30.12.2014 / 8:24

ראשי המועצות באזור מוחים על ההחלטה לנוכח העובדה שבניית "הגדר החכמה" סביב היישובים הסמוכים לגבול עם עזה טרם הושלמה. "האחריות הבלעדית על אבטחת האזור היא על מערכת הביטחון"

כוחות צה"ל יוצאים מרצועת עזה, אוגוסט 2014. בן קלמר
כוחות צה"ל יוצאים מרצועת עזה במהלך "צוק איתן"/בן קלמר

ביום חמישי הקרוב יפסיק צה"ל לאבטח את יישובי עוטף עזה שאינם צמודים לגדר המערכת. מצה"ל נמסר כי "מעטפת הביטחון שנותן צה"ל לתושבי עוטף עזה הינה מיטבית" וכי המהלך נעשה "בתיאום עם ראשי ההתיישבות". אולם ראשי המועצות באזור מוחים על ההחלטה וטוענים כי הפתרון החלופי שמציע משרד הביטחון - הקמת גדר "חכמה" מסביב ליישובי עוטף עזה הסמוכים לגדר הגבול – טרם הושלם ולכן על צה"ל להישאר ביישובים.

לדבריהם, בניית הגדר החכמה הובטחה לכם כבר במהלך "צוק איתן", אולם נתקלה מאז בקשיים תקציביים ולכן לא הושלמה בנייתה. "אנו, ראשי המועצות בקו העימות הדרומי, דורשים משר הביטחון וראש הממשלה לתקצב מידית את הפרויקט", נמסר בהודעה משותפת מטעם ראשי המועצות בעוטף עזה. "במציאות הביטחונית השוררת באזור בימים האחרונים יש דחיפות בהקמת המכשול המאסיבי לאורך הרצועה כולה מהחוף ועד לכרם שלום. מרכיב ביטחון משמעותי זה הובטח במהלך 'צוק איתן'".

עוד באותו נושא בוואלה! חדשות:
בשל המחאה: הוקפאו פיטורי הרבש"צים בעוטף עזה
ראשי מועצות בעוטף עזה: "הקיצוץ בביטחון - הפקרות"
הפתרון של מערכת הביטחון לחדירות: גדר חכמה בעוטף עזה

מטען התפוצץ ליד גדר המערכת. שי מכלוף
דורשים לתקצב מידית את הקמת הגדר החכמה. גדר המערכת/שי מכלוף

ראש המועצה האזורית אשכול חיים ילין ציין: "דרישתנו ממערכת הביטחון היא השארת כוחות האבטחה בישובים עד להתקדמות בניית המכשול. המכשול הוא המענה לניסיונות החדירה ההולכים וגדלים והוצאת החיילים מהישובים מותנית בהקמתו המידית". ראש המועצה אזורית שער הנגב אלון שוסטר מסר: "האחריות הבלעדית על אבטחת האזור היא על מערכת הביטחון וכי בנסיבות הקיימות אין בכוונתנו לקחת אחריות על הצבת כוחות ועל קביעת החלטות טקטיות".

בעקבות מבצע "צוק איתן" והתגברות האיומים מרצועת עזה, ובפרט זה של חדירת מחבלים באמצעות מנהרות, הוחלט במשרד הביטחון ובצה"ל להקים את הגדר. מטרת הגדר היתה להתריע על חדירה באמצעות חמ"ל במועצה האזורית שיהיה מחובר גם לחמ"ל של החטיבה המרחבית ושל האוגדה, בדומה לנעשה ביהודה ושומרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully