וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתרון של מערכת הביטחון לחדירות: גדר חכמה בעוטף עזה

29.9.2014 / 15:33

משרד הביטחון וצה"ל החליטו להקים גדר נוספת מסביב ליישובי עוטף עזה הסמוכים לגבול כדי להתמודד עם האיומים מהרצועה. "כל מה שחוצה את הגדר הוא בראש ובראשונה טרור". צפו במהדורה

מערכת וואלה!

בעקבות מבצע "צוק איתן" והתגברות האיומים מרצועת עזה, ובפרט זה של חדירת מחבלים באמצעות מנהרות, הוחלט במשרד הביטחון ובצה"ל להקים גדר חכמה מסביב ליישובי עוטף עזה הסמוכים לגדר הגבול. מטרת הגדר תהיה להתריע על חדירה באמצעות חמ"ל במועצה האזורית שיהיה מחובר גם לחמ"ל של החטיבה המרחבית ושל האוגדה, בדומה לנעשה ביהודה ושומרון.

"העבודה ביישובים כבר החלה, והמטרה היא להניח בשטח עוד מרכיב ביטחון שיתריע מפני חדירה ויעזור לכוחות בשטח לחדד את החושים אל מול האיומים מעזה, ויש לא מעט כאלה", הסביר גורם צבאי בפיקוד הדרום. "חלק מהחדירות נועדו לבצע פיגועים וחלקם לאתר מקומות עבודה. מבחינתנו כל מה שחוצה את הגדר הוא בראש ובראשונה טרור. לכן אם המחבל חצה את גדר המערכת תהיה לנו אינדיקציה נוספת לדעת אם הוא חדר ליישוב".

עוד ידיעות בוואלה! חדשות
קצין בכיר על פרישת פריינטי: "אף אחד לא עוזב סתם"
מורה מצפון הארץ נעצר בחשד להזדהות עם דאעש
נאשם ברצח קם מתרדמת – ונשלח למעצר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גדר שנפרצה בעוטף עזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורם ביטחוני בכיר הוסיף כי מדובר במהלך אחד מתוך שורה של צעדים שעליהם הנחה שר הביטחון משה יעלון, ובהם גם הרחבת המיגון, בפרט במוסדות חינוך ובמבנים קהילתיים. בשלב זה מימון המיגון והקמת הגדר מגיע מתוך התקציב של צה"ל.

כעת מתנהל שיח בין אוגדת עזה, בפיקודו של תא"ל איתי וירוב, לבין ראשי המועצות ואנשי הביטחון ביישובים בנוגע למקרים שבהם יפעילו את המערכת ולאופן שבו תופעל. זאת כדי למנוע הקפצות שווא עקב תנועת החקלאים ביישובים במהלך שעות היום.

מדובר צה"ל נמסר: "צהל פועל וימשיך לפעול במגוון דרכים לחיזוק מרכיבי ההגנה ביישובי עוטף עזה. אין בכוונתינו לפרט אודות מרכיבי ההגנה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
סוכל פיגוע :נלכד פלסטיני שחדר מעזה לישראל עם סכין. לשכת העיתונות הממשלתית
הפלסטיני שנלכד אתמול עם סכין ביער שוקדה/לשכת העיתונות הממשלתית

במהלך מבצע "צוק איתן" ובימים שאחריו התלוננו תושבי היישובים הסמוכים לגדר על פגיעה בתחושת הביטחון. חלקם אף נאלצו לנטוש את בתיהם ולעבור ליישובים באזורים מרוחקים יותר כדי להתאוורר מתחושת המתח בעוטף עזה.

ביממה האחרונה אירעו שני מקרים שבהם חדרו פלסטינים מרצועת עזה דרך גדר המערכת. אתמול נתפס פלסטיני חמוש בסכין ובדוקרן במועצה האזורית שדות נגב שבעוטף עזה. רכז הביטחון של אחד היישובים במועצה האזורית לכד אותו ביער שוקדה שממערב לשדרות, במרחק של כארבעה קילומטרים משטח יישוב, והוא הועבר לחקירת כוחות הביטחון.

היום תפסו כוחות צה"ל פלסטיני שחדר לשטח ישראל במהלך הפרות סדר שהתקיימו בסמוך לגדר. הוא נתפס במועצה האזורית חוף אשקלון והועבר להמשך חקירה. הוא ככל הנראה לא היה חמוש.

אתמול בבוקר דווח בוואלה! חדשות כי במערכת הביטחון חוששים ממחבלים שינצלו את הנזק שנגרם לגדר המערכת ברצועת עזה במבצע "צוק איתן" מירי פצצות מרגמה וטילים, משריפות וכן ממעבר של טנקים ונגמ"שים, לצורך ביצוע פיגועים. עם זאת, עבודות התיקון מתעכבות בשל אילוצים ביטחוניים וכספיים.

"בעקבות הרג עובד קבלן של משרד הביטחון שעסק בתיקון הגדר ונהרג מירי צלף הוחלט שאין עבודה על הגדר ללא קסדה, שכפ"צ וכוח מאבטח ולכן העבודה מתעכבת. אני גם מניח שאם היה יותר כסף היו יותר צוותים עובדים על הגדר", הסביר גורם בכיר בפיקוד הדרום.

עוד במהדורה:

מי נשאר במירוץ למפ"כלות? יממה אחרי פרישת ניצב יוסי פריינטי מהמירוץ מבהיר השר לביטחון הפנים כי אין בכוונתו להזדרז ולהכריז על מפכ"ל חדש במקומו של רב ניצב יוחנן דנינו. בבורסת השמות נותרו שני מועמדים מובילים ומוזכרים גם ניצבים צעירים ומועמדים חיצונים. כתב המשטרה של וואלה! יוסי אלי, עושה סדר ברשימת המועמדים.

הערב נאום ראש הממשלה באו"ם, מה יחליף את שלט הפצצה הגרעינית? בנאומו מעל בימת עצרת האו"ם הערב צפוי נתניהו להזהיר מפני הסכם רע עם איראן ולנסות ולקשור בין דאעש לחמאס. שליח וואלה! חדשות עם פמליית ראש הממשלה, אמיר תיבון, מדווח מניו יורק. ואחרי מפת אושוויץ ושלט הפצצה - צוות המהדורה גיבש בעבור נתניהו הצעות לנאום בלתי נשכח.

מי הכדורגלן הכי טוב בישראל? הפרויקט השנתי של וואלה! ספורט מדרג את כל שחקני ליגת העל בכדורגל. איפה ממוקם יוסי בניון, מי שנחשב במשך שנים הכדורגלן הישראלי המצליח ביותר? לאיזה קבוצה מובילה יש רק שני שחקנים בעשירייה הראשונה? והמפגש הלוהט הערב בין שניים מהשחקנים שמובילים את הרשימה.

התחזית: הלילה מעונן חלקית, מחר דומה עם סיכוי לגשם מקומי קל בשעות הבוקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully