וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון בוחן אפשרות להכריז על "להב"ה" ארגון טרור

5.1.2015 / 0:22

שר הביטחון הנחה את אנשי המחלקה המשפטית במשרדו לבחון את האפשרות להכריז על "הארגון למניעת התבוללות בארץ הקודש" ארגון טרור. יו"ר להב"ה: "תעלול בחירות שמסביר למה אסור להצביע לליכוד"

צילום: עומר מירון, עריכה: טל רזניק

(צפו בהארכת מעצרו של מייסד להב"ה גופשטיין, לפני כשבועיים)

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון הנחה לאחרונה את המחלקה המשפטית במשרדו לבחון את האפשרות להכריז על ארגון "להב"ה" ("למניעת התבוללות בארץ הקודש") ארגון טרור. גורם ביטחוני רשמי אישר את הדברים.

שרת המשפטים לשעבר ציפי לבני בירכה על המהלך. "ארגון להב"ה פועל מתוך מניעי שנאה, גזענות ולאומנות שכל מטרתו היא להכניס את הסכסוך לתוך ישראל ולהביא להסלמה ואלימות בתוכנו", אמרה. "ההחלטה להכריז על להב"ה ארגון טרור הייתה צריכה להתקבל לפני חודשים, ועם זאת, מוטב מאוחר מאשר אף פעם".

חברי הכנסת במליאת הכנסת לפני פיזורה, דצמבר 2014. נועם מושקוביץ
שר הביטחון משה יעלון/נועם מושקוביץ

יו"ר הארגון ומייסדו, בנצי גופשטיין, אמר כי ההנחיה של יעלון היא "תעלול בחירות שמסביר למה אסור להצביע לליכוד". לדבריו, "אני מציע לבוגי קודם כל לטפל בבעיות חשובות יותר ולהוציא אל מחוץ לחוק את התנועה האיסלאמית ושאר ארגוני הטרור ואחר כך להתעסק בארגון שפועל נגד התבוללות. במקום ששר הביטחון יטפל באויבי ישראל הוא מנסה לקבל קולות מהשמאל ונלחם בארגון להב"ה. זה מראה על דאגה לכיסא האישי ולא לשום דבר אחר. ארגון להב"ה הוא ארגון אשר פועל להצלת בנות ישראל וראוי לפרס ישראל".

עוד בוואלה! חדשות:
רכבי 4X4, שקיות חימום ומלח: ישראל נערכת לסופה הגדולה
העיתונאי שרון גל מצטרף לישראל ביתנו: "בית טבעי עבורי"
תיעוד: דחף יצאנית אל מותה מהמרפסת והלך לאכול פיצה

בנצי גופשטיין ראש להב"ה מובא להארכת מעצר, בית משפט השלום ירושלים. נועם מושקוביץ
מייסד להב"ה בנצי גופשטיין בבית המשפט בחודש שעבר/נועם מושקוביץ

ארגון להב"ה הוקם על ידי גופשטיין, אחד מתלמידיו של הרב מאיר כהנא, ועל פי פרסומי הארגון הוא שם לעצמו למטרה "להציל בנות מעם ישראל שהתפתו לקשור קשר עם גוי". לאורך השנים הארגון ערך כנסים וארגן פעילויות למימוש מטרה זו. בין השאר, פעיליו נטו להסתובב באזורים שונים בארץ ועל פי החשד כשאיתרו ערבים שהתחברו עם יהודיות, הם לא נמנעו מלאיים על אותם בחורים במטרה שיפסיקו את הקשר ה"מעורב". כמו כן, הארגון מעודד העסקה של יהודים על פני לא-יהודים ואי-העסקת האחרונים בטענה שעבודה משותפת "מעודדת התבוללות".

בתחילת החודש שעבר נעצרו שלושה מפעילי הארגון, נערים, בחשד להצתת בית הספר הדו לשוני בירושלים בסוף חודש נובמבר. בהמשך החודש, נעצרו גם גופשטיין ותשעה פעילים נוספים בחשד לעבירות של הסתה וקריאות לביצוע פעולות אלימות וטרור על רקע גזעני. הם נעצרו בתום חקירה סמויה של כמה חודשים. כשבוע אחר כך נעצרו ארבעה פעילים נוספים על אותו רקע.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 21:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully