וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל המעצרים נמשך: עוד 4 פעילי להב"ה נעצרו בחשד להסתה

משטרת מחוז ש"י פשטה באור ראשון על בתיהם של 8 מפעילי ארגון הימין הקיצוני בחשד לעבירות הסתה וקריאות לביצוע פעולות אלימות וטרור על רקע גזעני. 4 נעצרו ו-4 נוספים עוכבו לחקירה. ראש הארגון שוהה במעצר בית

צילום: עומר מירון, עריכה: טל רזניק

(צפו בבנצי גופשטיין בהארכת מעצרו, ביום שלישי שעבר)

גל מעצרים נוסף של פעילי ארגון להב"ה ("למניעת התבוללות בארץ הקודש"): הבוקר (ראשון) עם אור ראשון פשטה משטרת מחוז ש"י על בתיהם של שמונה מפעילי הארגון ועצרה ארבעה מהם בחשד לעבירות הסתה וקריאות לביצוע פעולות אלימות וטרור על רקע גזעני. ארבעה נוספים עוכבו לחקירה ביחידה המרכזית של מחוז ש"י. החשודים הם תושבי ירושלים, ראשון לציון, ביתר עלית, נתיבות והרצליה.

סנגוריהם של חלק מהחשודים, עורכי הדין איתמר בן גביר ואביחי חג'בי מסרו: "ניתן היה לנהל את החקירה ללא מעצר. כבר נפסק כי החירות היא הכלל והמעצר חריג, אך 'ביחידה לפשיעה לאומנית' במחוז ש"י עושה רושם שלא מכירים הליך אחר מלבד הליך מעצר". "חמור מכך", הוסיפו, "השוטרים מתעלמים מהחלטות בתי המשפט בימים האחרונים שביקרו אותם פעם אחר פעם וקבעו כי קריאות נגד התבוללות אינן עבירה על החוק".

עוד חדשות על ארגון להב"ה:
באמצע שיעור בתיכון: בן 15 חשוד שתקף מורה בפתח תקווה
פעילת להב"ה ששוחררה ממעצר: "זה ארגון קדוש"
אלמונים ריססו "מוות לערבים" על קיר אולם ספורט באילת

בנצי גופשטיין ראש להב"ה מובא להארכת מעצר, בית משפט השלום ירושלים. נועם מושקוביץ
ראש ארגון להב"ה, בנצי גופשטיין מובא לבית המשפט, בשבוע שעבר/נועם מושקוביץ

ראש ארגון להב"ה, בנצי גופשטיין, הגיב גם הוא להמשכו של גל המעצרים ואמר: "משטרת המחשבות של שי ניצן ממשיכה להלחם ביהודים טובים שכל חטאם הוא המלחמה בהתבוללות. אני קורא לרבנים למחות כנגד המעצר היום זה אנחנו מחר זה אתם".

ביום שלישי שעבר, בתום חקירה סמויה שנמשכה כמה חודשים, עצרה משטרת מחוז ש"י את גופשטיין, וכן תשעה פעילים אחרים בארגון בחשד לעבירות של הסתה וקריאות לביצוע פעולות אלימות וטרור על רקע גזעני. שבעה חשודים שוחררו בתום חקירה. גופשטיין עצמו ושני חשודים נוספים שוחררו למעצר בית.

הארגון מעודד העסקה של יהודים על פני לא-יהודים

ביום שקדם למעצרם של גופשטיין ופעיליו, הוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום נגד שלושה פעילי להב"ה בגין הצתת בית הספר הדו-לשוני בבירה. כתב האישום נגד השלושה, יצחק גבאי, בן 22 מירושלים, והאחים שלמה טוויטו, בן 20, ונחמן טוויטו, בן 18 מביתר עילית, מייחס להם הצתה, התפרצות לבניין שאינו מקום מגורים והשחתת פני מקרקעין. נוסף על כך, מואשם גבאי בנהיגה ללא רישיון ובהחזקת סכין. פרקליטות מחוז ירושלים, שהגישה את כתב האישום, ביקשה להאריך את מעצרם עד תום ההליכים.

ארגון להב"ה הוקם על ידי בנצי גופשטיין, אחד מתלמידיו של הרב מאיר כהנא, ועל פי פרסומי הארגון הוא שם לעצמו למטרה "להציל בנות מעם ישראל שהתפתו לקשור קשר עם גוי". לאורך השנים הארגון ערך כנסים וארגן פעילויות למימוש מטרה זו. בין השאר, פעיליו נטו להסתובב באזורים שונים בארץ ועל פי החשד כשאיתרו ערבים שהתחברו עם יהודיות, הם לא נמנעו מלאיים על אותם בחורים במטרה שיפסיקו את הקשר ה"מעורב". כמו כן, הארגון מעודד העסקה של יהודים על פני לא-יהודים ואי-העסקת האחרונים בטענה שעבודה משותפת "מעודדת התבוללות".

לפניות לכתבים:
יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com
שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully