וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: דחף יצאנית אל מותה מהמרפסת והלך לאכול פיצה

4.1.2015 / 14:39

לידי וואלה! חדשות הגיע תיעוד ממצלמות אבטחה סביב הדירה שממנה הושלכה ויקטוריה קליונצקו ב-2013. בסרטונים נראה מרואן מורה, שהורשע בהריגתה, חולף על פני גופתה, מחליף בגדים ומתצפת על השוטרים בזירה

צילום: מצלמות אבטחה, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

מרואן מורה, בן 27 מנצרת, הורשע בהריגת ויקטוריה קליונצקו בת ה-49 לאחר שדחף אותה אל מותה ממרפסת דירה שבה התגורר בתל אביב ביולי 2013, ונידון בשבוע שעבר לשמונה שנות מאסר. לידי וואלה! חדשות הגיע תיעוד של המעשה, שצולם במצלמות אבטחה שאספה המשטרה מכמה בתי עסק סמוכים לדירה, ברחוב ההגנה בעיר.

על פי הרשעתו של מורה, קליונצקו הגיעה לדירתו של מורה במסגרת עיסוקה בזנות. בעקבות ויכוח שפרץ בין השניים היא יצאה מהדירה, אך הוא הלך אחריה וגרם לה לחזור לדירתו. כעבור כמה שעות, הוא גרם לנפילתה מהמרפסת. לאחר שהאישה נפלה ונפגעה בראשה ובגבה, זרק מורה את חפציה ועזב את המקום.

בתיעוד מצלמות האבטחה, שסייע לתובע, עו"ד יוסי קוצברג מפרקליטות מחוז תל אביב, להביא להרשעתו של מורה, נראית קליונצקו נופלת אל מותה. מיד לאחר מכן נראה מורה יוצא מהבניין וחולף על פניה כשהיא שרועה פצועה על הקרקע מבלי להגיש לה סיוע. בהמשך הוא נראה מגיע לפיצרייה במעלה הרחוב, אוכל פיצה וצופה בכוחות ההצלה והמשטרה שהגיעו לזירה. אחרי כן הוא נראה גונב בגדים מחבלי כביסה של אחד הבתים הסמוכים ומחליף בגדים.

עוד ידיעות משפט ופלילים:
2,000 כדורים, חשיש ועופר נמצאו בבית בחברון; "יועד למאכל"
החשד: סכסוך כספי הוביל לרצח הזמר; מצוד אחר היורה
בכיר בלשכת עורכי הדין נחקר באזהרה: "רודפים אותי"

צעיר צולם דוחף יצאנית מהמרפסת ואוכל פיצה בתל אביב. מצלמות אבטחה, צילום מסך
רגע נפילתה של קליונצקו/צילום מסך, מצלמות אבטחה

"כשהתחלנו לטפל באירוע עברנו דירה-דירה בבניין כדי להבין מהיכן היא נפלה", סיפרה החוקרת רב-סמלת בכירה אלינור אשכנזי ממפלג תשאול יפתח. לדבריה, השוטרים הבינו מהר מאוד כי היא נפלה מהדירה בקומה השנייה משום שבדירה מתגורר דייר צעיר ורווק, בעוד ביתר הבתים מתגוררות משפחות עם ילדים. "הדירה של האיש הייתה נעולה. כשפרצנו אותה בסיוע מכבי האש, הבנו שהיא ריקה והדייר נעלם. אמנם בדירה לא היו סימני מאבק, אבל בחדר המדרגות מצאנו קונדום שממנו הפקנו DNA של ויקטוריה המנוחה ושל החשוד".

השוטרים החליטו לארוב לדייר, וכשהגיע הוא סיפר להם שחזר מהים. בהמשך הוא הודה כי שיקר כי חשש מהחקירה, וכי למעשה יצא לקנות בירה והשאיר את הבחורה בדירה, וכשחזר ראה את השוטרים. לאחר בירור נמצא כי הוא לא קנה בירה, אלא אכל בפיצרייה סמוכה, ועובדי המקום זיהו את תצלום החשוד. "עוד התברר מהצילומים שהחשוד נראה לחוץ, ישב ואכל פיצה וצפה כל העת מרחוק בזירה", המשיכה רס"ב אשכנזי לספר. "לאחר סריקה של כלל המצלמות באזור נראה החשוד גונב בגדים מחבלי כביסה ומחליף את לבושו כדי להקשות על הזיהוי שלו על ידי השוטרים בשעה שעמד בסמוך לזירת הפשע וצפה בהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"אם היה מוסר גרסה הגיונית - הוא היה בבית"

תחילה לא יכלו חוקרי המשטרה לקבוע אם מותה של קליונצקו נגרם כתוצאה ממעשה פלילי או כתוצאה מתאונה או אף מהתאבדות. על פי מפקד מפלג התשאול של מרחב יפתח, רב-פקד אסף ברנס, חוסר העקביות של מורה בגרסאות שמסר למשטרה והטעויות שעשה בעקבות המעשה הם שהפלילו אותו בסופו של דבר. "אם הוא היה מוסר בחקירה הראשונית גרסה הגיונית, למשל אומר לנו: 'אספתי יצאנית, היא השתכרה ונפלה, ולא נעים לי מהמקרה', סביר מאוד שהוא היה בבית", טען רפ"ק ברנס, "אבל הוא שיקר, גנב בגדים מחבלי כביסה לאחר האירוע ולבש אותם כדי שלא נגלה אותו. הוא תצפת על השוטרים בזירה ולא פעל להזעיק עזרה אף שחלף על פני הגופה בטרם הגיעו כוחות ההצלה והמשטרה. בחקירות הוא שינה מספר רב של גרסאות".

צעיר צולם דוחף יצאנית מהמרפסת ואוכל פיצה בתל אביב. מצלמות אבטחה, צילום מסך
הלך לאכול פיצה במעלה הרחוב/צילום מסך, מצלמות אבטחה

החוקרים הצליחו לאסוף שורה של ראיות נסיבתיות שהוכיחו כי קליונצקו הושלכה אל מותה, ושמורה הוא זה שהביא למותה. "בחקירות שלו הוא שינה גרסאות, וכשחקן הוא ניסה לשחק את הדמות של הקורבן", סיפרו החוקרים. "באחת החקירות הוא סיפר כי אסף את ויקטוריה מהתחנה המרכזית הישנה. לטענתו הם שתו בירה, עישנו נרגילה ואז קיימו יחסי מין, אולם הוא לא הצליח להגיע לפורקן. הוא דרש ממנה להמשיך, אולם היא לא הסכימה וטענה בפניו כי ברצונה ללכת. הוא כעס כי שילם לה מאה שקלים והיא לא מאפשרת לו להגיע לפורקן. זה פגע בו לטענתו".

החוקרים גם הצליחו לשלול את קווי ההגנה של מורה, שטען כי מדובר בהתאבדות או בתאונה. "קשת הנפילה והפגיעה המשמעותית בראש לא התאימו לסיפור של תאונת נפילה", הסבירה רס"ב אשכנזי. האפשרות של התאבדות נשללה בין היתר בשל עדויות של חברותיה של ויקטוריה, שטענו כי היא לא הייתה בדיכאון, אלא הייתה טיפוס אופטימי ולוחמני. "גם העובדה שהתיק שלה היה על גבה לא התיישבה עם אירוע התאבדות, הרי מי קופץ אל מותו עם התיק שלו?".

לפניות לכתב: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully