וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בלשכת עורכי הדין נחקר באזהרה: "רודפים אותי"

2.1.2015 / 0:10

אפי נוה, יו"ר ועד מחוז תל אביב של לשכת עורכי הדין, נחקר ביאח"ה בחשד שחתם חוזה עם עורך דין פרטי המאפשר לו גישה למתקני הלשכה - דבר אסור לכאורה. "זו תלונת כזב נקמנית של עו"ד שהגשתי נגדו כתבי אישום"

אפי נווה ראש לשכת עורכי הדין ת"א. אוגוסט 2014. דרור עינב
משוכנע שמדובר במסע רדיפה. עו"ד נוה/דרור עינב

אפי נוה, יו"ר ועד מחוז תל אביב של לשכת עורכי הדין, נחקר אתמול (חמישי) באזהרה בידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), בחשד שחתם חוזה עם עורך דין פרטי המאפשר לו גישה למתקני הלשכה - מהלך אסור לכאורה. במסגרת עתירות שהוגשו בהקשר לחוזה המדובר, מסר נוה, על פי החשד, תצהירים סותרים בנוגע לשימוש במשרדים.

יצוין כי נוה עצמו, המתמודד בבחירות לראשות הלשכה הארצית, הוא זה שהודה שהוא הנחקר, שכן לפי חוק למשטרה אסור לפרסם את שמו כחשוד. אתמול התייחס נוה לדברים ופרסם הודעה בעמוד הפייסבוק שלו. לטענתו מדובר בעו"ד שהורשע על ידי ועדת האתיקה של הלשכה, ושמשום כך הוא נוקם בו, כיו"ר הוועדה שהרשיעה אותו.

"נחקרתי היום במשך שעתיים במשטרה בעקבות תלונת כזב שהגיש נגדי עורך דין אשר מתוקף תפקידי הנוסף כיו"ר ועדת האתיקה של המחוז הייתי מעורב בהגשת שלושה כתבי אישום חמורים נגדו לבית הדין המשמעתי, בגין עבירות חמורות לרבות מעילה בכספי לקוחות ומתן שיקים ללא כיסוי", אמר הערב נוה.

לדבריו של נוה, עורך הדין הורשע בשלושת כתבי האישום ונדון לעונשים כבדים שכללו שנתיים שלילת רישיון עריכת דין בפועל. "בעקבות סירובי להיכנע לאיומיו של עורך הדין הנ"ל, ולבטל את ההליכים המשמעתיים שננקטו נגדו, הוא הגיש נגדי שתי עתירות מנהליות לבית המשפט המחוזי ושתי עתירות לבג"ץ, במסגרתן דרש את הדחתי כיו"ר ועדת האתיקה ויו"ר ועד המחוז ועוד שורת סעדים. ארבע העתירות הנ"ל נדחו על ידי בתי המשפט המחוזי והעליון. וכעת במסגרת מסע הרדיפה והנקמה שהוא מנהל נגדי הגיש תלונת סרק במשטרה בגין הסכם קואליציוני שנערך בין ראש לשכת עורכי הדין דורון ברזילי לבין יו"ר סיעת הצעירים בלשכה - אשר במסגרתו הוקצה ליו"ר הסיעה משרד במחוז לצורך פעילותו הציבורית כסגן ראש לשכה ויו"ר ועדת עורכי דין צעירים.

לדבריו,"מי שניהל את המשא ומתן נשוא ההסכם היה ראש הלשכה דורון ברזילי אשר חתם על ההסכם יחד עם יו"ר סיעת הצעירים ואני הסכמתי לכבד אותו לאור שותפותי דאז עם ראש הלשכה. אני מבקש להדגיש כי הטענה נשוא התלונה לפיה יו"ר סיעת הצעירים עשה במשרד שימוש לצרכי משרדו הפרטי הינה טענת כזב משוללת כל יסוד. הדבר עמד גם בפני בית המשפט בהליך משפטי במסגרתו הגיש יו"ר סיעת הצעירים תצהיר מפורש בעניין זה, בית המשפט המחוזי ובג"ץ דחו את עתירות המתלונן. אין לי כוונה להירתע או להיכנע לסחטנות ואיומים של עורכי דין הנאשמים בהליכים משמעתיים ומבזים ופוגעים בציבור עורכי הדין ובציבור בכלל. אני סמוך ובטוח כי משטרת ישראל תסיים את הבדיקה במהרה ותגיע לאותה מסקנה אליה הגיעו בתי המשפט השונים שדנו בעתירות המתלונן ודחו אותן".

(עדכון ראשון: 23:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully