וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכבי 4X4, שקיות חימום ומלח: ישראל נערכת לסופה הגדולה

הסערה החורפית הראשונה לשנה זו אמורה להגיע לאזורנו ביום שלישי, אך ברחבי הארץ כבר מתכוננים עם רכבי שטח, דחפורים ואוהלים. ברביעי יירד שלג בירושלים ובחמישי - הקלה. וכמה גשם ירד היום?

מערכת וואלה!

מתכוננים לסופה: הסערה החורפית אמנם עדיין לא הגיעה, אך ברחבי החלו כבר נערכים לרוחות החזקות, לגשמים העזים – וגם לשלג. החל מרכבי שטח שיוכלו לפלס את דרכם בשלג בקלות, דרך מזון ואוהלים לתושבים ולחסרי בית וכלה בהסדרת התחבורה הציבורית, נראה שישראל כבר מוכנה רשמית לשבוע הקשה ביותר בחוף הנוכחי עד כה.

מהשירות המטאורולוגי נמסר כי הסערה תחל רק ביום שלישי. הלילה ומחר עוד יהיה מעונן חלקית וירד גשם מקומי בעיקר בצפון הארץ. הטמפרטורות יעלו במקצת וינשבו רוחות עזות לאורך החוף, אך עדיין לא מדובר במשהו שעוד לא התמודדנו אתו בחורף הנוכחי.

עוד בוואלה! חדשות:
תיעוד: דחף יצאנית אל מותה מהמרפסת והלך לאכול פיצה
אמו הפתיע נהגים בכבישי הרצליה: "חשבתי שאני חולם". צפו
חברו של הילד שנסחף בבת ים: "לא הספיק לצעוק לעזרה"

שלג בחרמון הבוקר, ינואר 2015. חמד אלמקת, סוכנות ג'יני
החרמון, הבוקר/סוכנות ג'יני, חמד אלמקת

בשלישי יחול שינוי משמעותי במזג האוויר. רוחות דרום מערביות חזקות ינשבו בעוצמה של 50-80 קילומטרים לשעה עם משבי רוח של 100 קמ"ש. הרוחות עלולות לפגוע בפעילות שדות התעופה ונמלי הים. גובה הגלים יעלה עד לשישה מטרים והים ייעשה סוער. סופות חול בדרום ואובך במרכז עלולים לפגוע משמעותית בראות.

עשרות מ"מ גשם ירדו בסוף השבוע, שלג נערם בחרמון

מבחינת משקעים, ירד גשם מלווה בסופות רעמים בצפון הארץ ובמישור החוף הצפוני. מדי פעם ירד גם ברד. בהדרגה יחל לרדת גשם גם במרכז ובדרום וקיים חשש מהצפות מקומיות. בשעות הצהריים יחל לרדת שלג בצפון רמת הגולן ולקראת ערב הוא יגיע לפסגות הרי הגליל ויבקר גם בצפת. עד בוקר יום רביעי, ייערמו עשרות סנטימטרים של שלג באזורים אלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שלג נערם בחרמון, 2 בינואר 2015. אנצ'ו גוש, ג'יני
מפלסות שלג בחרמון בסוף השבוע/ג'יני, אנצ'ו גוש

ברביעי יוסיף להיערם שלג בגולן ובהרי הגליל מגובה 600 מטרים. במהלך הבוקר יתחיל לרדת שלג גם בהרי המרכז ובירושלים. משעות אחר הצהריים תחול החמרה משמעותית בעוצמת השלג. גשם מלווה בסופות רעמים וברד יוסיף לרדת בצפון הארץ ובמרכזה וקיים חשש מהצפות במקומות המועדים ולשיטפונות במדבר יהודה ובים המלח. רוחות חזקות ימשיכו לנשב והים יוסיף להיות סוער. הטמפרטורות יהיו נמוכות במידה ניכרת מהרגיל.

לקראת סוף השבוע הסופה תחל לשכוך. בחמישי, יוסיף לרדת שלג והוא ייערם בהרים מגובה 500 מטרים. שלג קל ייתכן גם בהר הנגב. לקראת שעות אחר הצהריים, השלג ייחלש, ובמהלך הלילה הוא ייפסק. גשם יוסיף לרדת מצפון הארץ עד צפון הנגב, אך עוצמתו תיחלש. גם הרוחות ייחלשו בהדרגה וגובה הגלים ירד ויעמוד על עד שלושה מטרים. עדיין יהיה קר מהרגיל בעונה וקיים חשש להיווצרות קרח על הכבישים. גל הקור העז יימשך גם בסוף השבוע.

ג'יפים, כריכים ושקיות חימום

במגן דוד אדום כבר ערוכים בכל רחבי הארץ לטפל בחולים ובנפגעים כתוצאה מנזקי הסערה הצפויה. בין היתר, הונחו כוחות מד"א לתגבר את המשמרות בעובדים ובמתנדבים. כמו כן, עשרות אמבולנסים עם הנעה קדמית (4X4) הוכנו לקראת הימים הקרובים. שרשראות שלג כבר הורכבו על גלגלי האמבולנסים כדי לאפשר להם נסיעה מהירה ויעילה. בנוסף, 120 ג'יפים מיחידית הג'יפים המיוחדת של מתנדבי מד"א עומדים לשירות הכוחות.

במחוז חוף של המשטרה סיימו היום את ההיערכות לסופה. במשטרה מבקשים להימנע ככל שניתן מלשהות במקומות העלולים לסכן חיים כמו ים, ולהימנע מלטייל בוואדיות ובנחלים. כמו כן ממליצים לאבטח חפצים במרפסות על מנת למנוע פגיעה ונזקים לגוף ולרכוש. במשטרה קוראים לנהגים לנהוג במשנה זהירות בכביש ולוודא תקינות הרכב לחורף.

גשם ברמת גן, ינואר 2015. ראובן קסטרו
רמת גן, היום/ראובן קסטרו

השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' קיים היום הערכת מצב לבחינת המוכנות של גופי החירום וההצלה לקראת מזג האוויר הסוער. בסיכום הערכת המצב הדגיש אהרונוביץ' כי עיקרי הלקחים מהסופה של שנה שעברה יושמו, אך יש לצפות לתרחישים נוספים וכי עיקר המשימה הינה הצלת חיי אדם ושמירת השגרה באופן המיטבי. עוד הנחה השר את כלל הגופים להיות ערוכים החל ממחר בערב.

גם במערכת הביטחון נערכים לספק מענה למזג האוויר הסוער. בתום הערכת מצב, הנחה סמנכ"ל משרד הביטחון בצלאל טרייבר, בין היתר, להעמיד כלים כבדים, רכבי 4X4, דחפורים ומשאיות לפיזור מלח בכוננות באזור ירושלים והצפון. כמו כן, הוא הורה להכין כ-300 טונות של מלח להמסת השלג. בנוסף, המשרד נערך לרכוש 100 אלף כריכים, 100 אלף מנות מזון לחימום, 100 אלף שקיות חימום, אוהלים, גנרטורים ושירותים כימיים. מערכת הביטחון ומשרדי הממשלה גם נערכים לפתיחת צירי תנועה, שמירה על רציפות התחבורה הציבורית והגעה לישובים "מנותקים" הנמצאים מעל 700 מטרים מעל פני הים.
ב"אגד" נערכים לאפשרות של הכרזת מתכונת חירום בירושלים. במצב כזה, הוחלט, תופעל בבירה תכנית קווים מצומצמת בצירים הראשיים, שתאפשר גישה אל המרכזים הרפואיים ואל השכונות השונות. פעילות אגד בצפון תתאם את ההנחיות שיתקבלו ממשטרת התנועה.

גשם ברמת גן, ינואר 2015. ראובן קסטרו
רמת גן, היום/ראובן קסטרו

ביישובי הצפון ההיערכות כבר נמצאת בשיאה. בקיבוצי המועצה האזורית הגליל העליון צוידו רכבי שטח בשרשראות והוכנו טרקטורים לפינוי שלג אשר יעמדו בנקודות בהם צפויים להיערם פתיתים לבנים. המועצה הנחתה את צוותי החירום בקיבוצים לבדוק מלאי מזון, מים, דלק לתפעול גנרטור, תרופות וחיתולים.

במד"א ערוכים לסערה ונמצאים בכוננות שלג, חורף 2014. מד"א
אמבולנס של מד"א בחורף שעבר/מד"א

אמנם הסערה לא החלה היום, אך משעות הלילה ירד גשם ברוב חלקי הארץ. בתחנת נחשון נמדדו 25 מילימטרים של גשם. בקרני שומרון ירדו 19.3 מ"מ ובחדרה 18.2. 14.3 מ"מ ירדו באשדוד ו-11 בחיפה. בהרי המרכז נמדדו 14.1 מ"מ ובכפר הירוק 9.1. בתל אביב ובירושלים נמדדו הכי פחות מ"מ – 5.9 ו-5.2 בהתאמה.

(עדכון ראשון: 18:16)

במד"א ערוכים לסערה ונמצאים בכוננות שלג, חורף 2014. מד"א
ג'יפ של מד"א בחורף שעבר/מד"א
שלג בחרמון הבוקר, ינואר 2015. חמד אלמקת, סוכנות ג'יני
חיילים בחרמון, היום/סוכנות ג'יני, חמד אלמקת
שלג נערם בחרמון, 2 בינואר 2015. אנצ'ו גוש, ג'יני
חייל בחרמון, אתמול/ג'יני, אנצ'ו גוש
הסערה כאן: שלג נערם באתר החרמון, גשם ברחבי הארץ. ג'יני
החרמון, אתמול/ג'יני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully