וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות מ"מ גשם ירדו בסוף השבוע, שלג נערם בחרמון

4.1.2015 / 12:18

בצפון ובירושלים כבר נערכים לסערה הצפויה בהמשך השבוע, אולם כבר במהלך סוף השבוע הצטברו כמויות גשמים נאות והטמפרטורות ירדו. בחרמון ירדו עד 15 ס"מ שלג: "מקווים שזה סימן לבאות"

מערכת וואלה!

הסערה הגדולה שצפויה השבוע תגיע לשיאה רק ביום רביעי, אבל כבר מסוף השבוע האחרון החלו הטמפרטורות לצנוח וגשמים ירדו ברחבי הארץ, ובעיקר בצפון הארץ. גם בחרמון כבר החל לרדת שלג, ואם התחזית להמשך השבוע אכן תתממש, האתר ייפתח למבקרים. "אין בשורה כרגע. ירד יפה אבל לא מספיק", אמר הבוקר (ראשון) מנהל אתר החרמון, שאול אוחנה. "בסביבות חמישה ס"מ ירדו בחלק התחתון, בין 10-15 בחלק העליון. אנחנו מקווים שזה סימן לבאות".

מרשות המים נמסר כי במהלך סוף השבוע ירדו 40-30 מ"מ של גשם בהרי הגליל והגולן, ובמרכז הארץ ירדו 30-20 מ"מ. מפלס הכינרת עלה בסנטימטר אחד, והביא אותה לגובה של 212.83 – מטרים. "גשמי סוף השבוע לא הביאו עדיין להתגברות הזרימה בנחלים, אולם זו צפויה להגיע עם התעצמות הסערה בימים רביעי וחמישי", הוסיפו ברשות המים.

עוד בוואלה! חדשות:
נתניהו: "הרשות בחרה בעימות - לא נשב בחיבוק ידיים"
מחר: ועדת השחרורים תדון בקיצור עונשה של זקן
חודשו החיפושים אחרי הילד שנפל משובר גלים בבת ים

שלג בחרמון הבוקר, ינואר 2015. חמד אלמקת, סוכנות ג'יני
החרמון, היום/סוכנות ג'יני, חמד אלמקת

היום עוד צפויים גשמים לפרקים בצפון הארץ ובמרכזה, וכן גשם מקומי בצפון הנגב. עם זאת, הגשם ייחלש במהלך היום. השלג יוסיף לרדת בחרמון ויהיה קר מהממוצע בעונה. יש חשש לשיטפונות בנחלי ים המלח ומדבר יהודה. מחר יהיה מעונן חלקית, וגשם מקומי ירד בצפון הארץ. הטמפרטורות יעלו במקצת, אך ינשבו רוחות ערות לאורך החוף.

הטמפרטורות החזויות להיום והלילה: בתל אביב מ-17 מעלות ביום עד 10 מעלות בלילה, בירושלים מ-12 עד 6, בחיפה מ-14 עד 10, בבאר שבע מ-14 עד 7, בצפת מ-9 עד 5, בטבריה מ-16 עד 10, בים המלח מ-18 עד 12, במצפה רמון מ-11 עד 5 ובאילת מ-18 מעלות ביום עד 9 מעלות בלילה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

ביום שלישי הרוחות יתחזקו, ייעשה אביך ובדרום הארץ יתחוללו סופות חול מקומיות. גשם ירד לסירוגין בצפון הארץ ולאורך החוף. במהלך היום הגשם יתחזק ויתפשט למרכז, והוא ילווה בסופות רעמים יחידות. בחרמון ירד שלג ומשעות הלילה ייתכן גם שלג בפסגות הרי הצפון. ביום רביעי יוסיף להיות גשום וסוער בצפון הארץ ובמרכזה, והגשם יתפשט בהדרגה עד צפון הנגב. ינשבו רוחות חזקות. בדרום הארץ יתכנו סופות חול מקומיות וקיים חשש משיטפונות. בחרמון ובפסגות הרי הצפון ירד שלג. החל משעות אחר הצהריים ירד שלג גם בפסגות הרי המרכז וכן בירושלים.

מועצה אזורית גליל עליון ועיריית צפת נערכות לשלג, ינואר 2015. כבאות והצלה, מערכת וואלה! NEWS
בשירותי הכיבוי וההצלה נערכים לחילוץ/מערכת וואלה! NEWS, כבאות והצלה

בינתיים, באזורים הצפויים להיות מושפעים ביותר מהסערה הקרבה החלו להיערך אליה. מפקד מחוז הצפון של שירותי הכבאות וההצלה, טפסר בכיר אמיר לוי, הודיע כי המחוז הגביר את הכוננות והכין את ציוד החילוץ בתחנות המחוז, ובפרט ציוד חילוץ ממים, וכן הכין את הכבאיות לנסיעה בתנאים קשים. "תגבור הצוותים יעשה על פי הערכות המצב", נמסר.

בצפת הפיקו לקחים מהסערה בשנה שעברה, והעירייה מתכוננת לתרחיש של סופת שלגים. במסגרת זו חודשו ורועננו הנהלים בקרב בעלי תפקידים בשעת חירום, נחתמו חוזים מוקדמים עם קבלנים לצורך תגבור מספר המפלסות, נרכשו מכשירי קשר מתקדמים, שרשראות לרכבי העירייה, גנרטור וכן ציוד אישי לסערה. גם בחברת החשמל נערכים לשיבושים אפשריים. מנהל אזור צפת של חברת החשמל, דוד וקנין, משתתף בישיבת היערכות במשטרה, ובמסגרתה הוא צפוי לסרוק את כל הפעילויות שננקטו כהכנה למזג האוויר הסוער.

מנכ"ל חברת החשמל אלי גליקמן הורה על פתיחת שני חדרי מצב בירושלים ובצפת ובמקביל הנחה על העברת רכבים וגנרטורים לשטח תוך תיאום מלא עם פיקוד העורף, המשטרה וגורמי סיוע נוספים. זאת בהמשך לישיבת הערכת מצב שהתקיימה הבוקר בחברה.

עיריית צפת נערכת לסערה 4.1.2014. באדיבות עיריית צפת,
אוגרים ציוד חירום בצפת/באדיבות עיריית צפת

גם בעיריית ירושלים כבר נערכים לסופה. בין היתר בוצע בשטחים הציבוריים גיזום עצים. כמו כן, אגפי העירייה השונים יערכו סיורים לבדיקת הצורך בגיזום נוסף של עצים וענפים, בטיפול בכבישים ובבורות וטיפול במבנים מסוכנים וייערכו להקצאת רכבי גרר לפינוי רכבים תקועים בצירים. ראש העיר ניר ברקת הנחה את צוותי העירייה להגביר את הסיורים לאיתור חסרי בית והעברתם ללינה זמנית במהלך ימי הסערה. כמו כן, החטיבה לקידום נוער בעירייה החלה בשבוע שעבר לקיים סיורים לאיתור בני נוער ברחוב ומפנה אותם להלנות במקומות מוגנים וחמים הכוללים מזון.

בשל חשש להצפות במקומות נמוכים, שירותי הכיבוי וההצלה וצוותים של תאגיד המים "הגיחון" נערכו לחילוץ במקרי חירום וכן לשאיבת מים ממקומות מוצפים. גם בתי הספר נערכו לקראת הסופה, ומנהל החינוך יקיים הערכות מצב בדבר קיום או אי-קיום לימודים בעת ירידת שלג.

קשת השדות בגבעת עדה, ינואר 2015. נאווה גלעד, תמונות גולשים
קשת בענן מעל השדות של גבעת עדה, היום/תמונות גולשים, נאווה גלעד
שלג בחרמון הבוקר, ינואר 2015. חמד אלמקת, סוכנות ג'יני
שלג בחרמון הבוקר, ינואר 2015/סוכנות ג'יני, חמד אלמקת
שלג בחרמון הבוקר, ינואר 2015. חמד אלמקת, סוכנות ג'יני
שלג בחרמון הבוקר, ינואר 2015/סוכנות ג'יני, חמד אלמקת
גשם ברמת גן, ינואר 2015. ראובן קסטרו
גשם ברמת גן, אתמול/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully