וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: נעצרה חוליה המזוהה עם דאעש בחברון

4.1.2015 / 15:25

מחקירת שב"כ עולה כי שלושת חברי החוליה הכינו מטענים ואף תכננו לרצוח מתנחל וחייל ולחטוף את נשקם. השלושה נעצרו בנובמבר והודו כי התכוונו להקים "חוליה צבאית של דאעש"

אחמד שחאדה קצאי מסוודה  מחמד זרו. תקשורת שב"כ, צילום מסך
שלושת העצורים מחברון/צילום מסך, תקשורת שב"כ

שירות הביטחון הכללי בשיתוף צה"ל, עצר בחודש נובמבר שלושה פלסטינים תושבי חברון בחשד שהם מזוהים עם ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) - כך הותר היום (ראשון) לפרסום. על פי החשד, השלושה תכננו לבצע פיגועים בישראל וחלקם אף השליכו מטען חבלה לעבר כוח צה"ל, אולם לא גרמו לנפגעים. אחד מהעצורים הודה כי תכנן להרוג מתנחל במעיין "עין אברהם" בחברון, ולחטוף ממנו את נשקו.

חברי החוליה הם אחמד ודאח צלאח שחאדה, בן 22, מוחמד פיאד עבד אל-קאדר זרו, בן 21, וקוסאי איברהים דיב מסוודה, בן 23. בחקירתו הודה שחאדה בכוונתו להקים, עם השניים האחרים, חוליה צבאית של דאעש, לצורך ביצוע פיגועים. הוא הודה כי הוא ומסוודה ייצרו כמה מטענים וכי תכננו לרצוח חייל צה"ל ולהשתמש בנשקו ובמדיו לצורך ביצוע פיגוע ירי. השניים יצאו כדי לבצע את הפיגוע, אך שבו על עקבותיהם מבלי לבצעו.

עוד בוואלה! חדשות:
תיעוד: דחף יצאנית אל מותה מהמרפסת והלך לאכול פיצה
חברו של הילד שנסחף בבת ים: "לא הספיק לצעוק לעזרה"
עשרות מ"מ גשם ירדו בסוף השבוע, שלג נערם בחרמון

בימים האחרונים הועברו תיקיהם של המעורבים לתביעה הצבאית. נגד זרו, הוגש לפני כשבועיים כתב אישום לבית המשפט הצבאי ביהודה, בין היתר, בגין עבירות של חברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת. נגד שני המעורבים הנוספים יוגשו כתבי אישום לבית המשפט הצבאי ביהודה בימים הקרובים.

דגלי דאעש שנמצאו בנצרת עילית, אוקטובר 2014. חטיבת דובר המשטרה
דגלי דאעש שהתגלו בצפון הארץ בחודש אוקטובר/חטיבת דובר המשטרה

ביום הגשת כתב האישום נגד זרו, הגישה הפרקליטות הצבאית כתב אישום גם נגד עבד אל-לטיף אל-מוכתאר, שהתגורר בתקופה האחרונה בכמה מקומות שונים ברחבי יהודה ושומרון, בגין חברות ופעילות בארגון "ג'בהת אל-נוסרה" ובגין ביצוע עבירות נוספות.

לפני כחודש וחצי הוגש לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד חמזה מגאמסה, תושב יפיע שבצפון הארץ בן 22, בחשד שהתגייס לשורות דאעש. הוא נעצר באוקטובר האחרון בנמל התעופה בן גוריון על ידי שב"כ בעת ששב לארץ לאחר שהצטרף לארגון בסוריה. מכתב האישום נגדו עלה כי בטרם יצא לסוריה, יצר קשר עם פעיל בארגון באמצעות דף הפייסבוק הראשי של דאעש וסיפר לו כי הוא מפלסטין ומעוניין להגיע לסוריה ולהצטרף לארגון.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully