וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוננות סופה: הכניסות לירושלים ייחסמו, שיבושים בטיסות

כלקח מסופת השלג בחורף שעבר, המשטרה צפויה לסגור את כבישים 1 ו-443 ברגע שהשלג יתחיל להיערם. הטיסות שמיועדות להמריא משדה דב ימריאו מנתב"ג. ממחר - גשום וסוער ברחבי הארץ

צילום: עומר מירון, מור שאולי, אבי כהן, עריכה: קשת סידי, קריינות: לירון בארי

נערכים לסופה: משטרת ירושלים הודיעה היום (שני) כי תסגור את הכניסות והיציאות לעיר ברגע שהשלג יתחיל להיערם, בהמשך השבוע. זאת, כחלק מלקחי הסערה הקשה שפקדה את הבירה בחורף שעבר, שגרמה לאלפי אנשים להיתקע בכבישים 1 ו-443 לאחר שלא מילאו אחר ההנחיות.

גם ברשות שדות התעופה נערכים לקראת מזג האוויר הסוער. נמל התעופה בן גוריון הודיע כי החל מיום שלישי בחצות ועד יום חמישי בחצות, טיסות בינלאומיות המתוכננות להמריא מטרמינל 1 יועתקו לטרימנל 3. ביום שישי לפנות בוקר ישוב טרמינל 1 לפעילות סדירה. כמו כן, חברות התעופה ישראייר וארקיע יעבירו את פעילותן משדה דב לנמל התעופה בן גוריון.

נערכים לסערה: גשום וקר מהרגיל - שלג נערם בחרמון. ג'יני
השלג כבר נערם בצפון. אתר החרמון, אתמול/ג'יני

כחלק מההיערכות לסופה, נערכו עם ציוד מכני הנדסי כבד במסופי הגבול לאורך בקעת הירדן ובערבה, במקומות שבהם צפויים שיטפונות. כמו כן, טיפלה רש"ת בציוד העלול לנוע כתוצאה מרוח חזקה ולהוות מפגע בטיחותי למטוסים בנתב"ג.

לקריאה נוספת:
שנה אחרי אסון ההדברה בירושלים: בן נולד למשפחת גרוס
עונשה של זקן קוצר בשליש, תשתחרר מהכלא בעוד כמה ימים
לפיד מודה: "נכנסנו למשרד האוצר עם שיכרון כוח"

גשם ברמת גן, ינואר 2015. ראובן קסטרו
גשם ברמת גן, אתמול/ראובן קסטרו

השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' צפוי לבקר מחר בצפת, במבואות החרמון ובמרום הגליל, במטרה לבדוק את מוכנות גופי החירום וההצלה והרשויות המקומיות. בהמשך היום יקיים אהרונוביץ' הערכת מצב נוספת עם נציגי גופים הרלוונטיים. ביום רביעי יבקר השר במטה הארצי של משטרת ישראל ובעיריית ירושלים, כדי לבחון את יישום ההנחיות.

מטה המועצה האזורית גולן פרסם גם הוא הנחיות בטיחות. המטה התכנס עם נציגי צה"ל, המשטרה, כבאות והצלה, מגן דוד אדום, החברה הלאומית לדרכים בישראל ויחידות החילוץ גולן לסיכום היערכות בנושא סגירת צירי תנועה, פילוס צירים, חילוצים, מענה רפואי בעת הצורך ועוד. המועצה כבר נערכה לסופה וביצעה פעולות גיזום עצים במוסדות חינוך, על מנת למנוע קריסה של ענפים מרוחות ושלג. המועצה נערכת עם כלים ייעודיים לתנועה בשלג, וסיירי המועצה וקציני בטיחות יבדקו את מצב צירי התנועה ובטיחותם עבור הסעות תלמידים. מוקד המועצה יפעל 24 שעות ביממה על מנת לתת מענה לתושבים.

כמו כן, היישובים הונחו להיערך עם כלים לפתיחת צירי תנועה ולגזום ענפים שעלולים לקרוס על כבלי חשמל. התושבים הונחו להיערך עם מזון ותרופות לשהייה בבתים ולאירועי הפסקות חשמל. אלי מלכה, ראש מועצה אזורית גולן, אמר: "המועצה לוקחת אחריות ומיומנת, אנו ערוכים להתמודד עם הסופה שתגיע לאזורנו. מטה המועצה והיישובים ערכו את ההכנות הדרושות, ובכלל זה היערכות להתמודד עם מספר המטיילים הרב שיגיע בתום הסופה לצפות בנחלים הזורמים ובשלג".

מועצה אזורית גליל עליון ועיריית צפת נערכות לשלג, ינואר 2015. כבאות והצלה,
המועצה האזורית גולן ועיריית צפת נערכות לקראת הסופה. כבאי בודק תקינות גנרטור, אתמול/כבאות והצלה

במהלך היום והלילה צפוי להיות מעונן חלקית והטמפרטורות יעלו במקצת. רוחות ערות ינשבו לאורך החוף. מחר יתחזקו הרוחות וייעשה אביך, ובדרום הארץ יתחוללו סופות חול מקומיות. גשם ירד לסירוגין בצפון הארץ ולאורך החוף. במהלך היום הגשם יתחזק ויתפשט למרכז, והוא ילווה בסופות רעמים יחידות. בחרמון ירד שלג ומשעות הלילה ייתכן גם שלג בפסגות הרי הצפון. ביום רביעי יוסיף להיות גשום וסוער בצפון הארץ ובמרכזה, והגשם יתפשט בהדרגה עד צפון הנגב. ינשבו רוחות חזקות. בדרום הארץ יתכנו סופות חול מקומיות וקיים חשש משיטפונות. בחרמון ובפסגות הרי הצפון ירד שלג. החל משעות אחר הצהריים ירד שלג גם בפסגות הרי המרכז וכן בירושלים.

וואלה! מזג אוויר

יש לכם תמונה שאתם רוצים להראות לכולם? שלחו לנו ונפרסם אותה

השתתפו בהכנת הידיעה: עדי חשמונאי ויוסי אלי

מתכוננים לפינוי שלג בחרמון, נובמבר 2014. ניב אהרונסון
מתכוננים לפינוי שלג בחרמון, נובמבר 2014/ניב אהרונסון
גשם ברמת גן, ינואר 2015. ראובן קסטרו
גשמים ברמת גן, אתמול/ראובן קסטרו
שלג בחרמון הבוקר, ינואר 2015. חמד אלמקת, סוכנות ג'יני
שלג בחרמון, אתמול/סוכנות ג'יני, חמד אלמקת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully