וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד מודה: "נכנסנו למשרד האוצר עם שיכרון כוח"

יו"ר יש עתיד כינה את תפקיד שר האוצר "מלכודת" והודה כי עשה שגיאות. בנוגע לאפשרות שייכנס לקואליציה עם נתניהו: "לא פוסל אנשים או מפלגות, אבל אעשה הכול כדי שנתניהו לא יהיה ראש ממשלה"

יאיר לפיד בוועידת ישראל לעסקים, דצמבר 2014. דרור עינב
"בליכוד יודעים שהם פישלו". לפיד/דרור עינב

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד כינה היום (שני) את תפקיד שר האוצר "מלכודת", והודה שעשה שגיאות רבות במסגרת כהונתו. "נכנסנו למשרד האוצר קצת עם שיכרון כוח", אמר לפיד בריאיון לגלי צה"ל, והוסיף כי אנשי מפלגתו לא היו קשובים דיים לאחרים. "היינו צריכים להקשיב יותר לעצות", אמר.

"אני לא מכיר מישהו שחסין לטעויות", הוסיף לפיד. "בשיטה הדמוקרטית באים אנשים חדשים, אתה לא רוצה שיהיו אותם האנשים כל הזמן. כשאתה בא למקום חדש אתה מתחיל במקום קטן בסוף אתה לומד. קיבלתי מכה בראש יותר מפעם אחת".

בהתייחסו לשאלה אם היום טוב יותר בישראל מכפי שהיה לפני שנתיים, כפי שהתחייב, אמר לפיד כי התקציב שהציג הוא החברתי ביותר שהיה במדינה. "מחירי הדירות ירדו בטיפונת. היינו בדרך ויכול להיות שזו הסיבה שאנחנו כבר לא שם. מע"מ אפס הוא חלק מתכנית מקיפה שמטרתה להוריד את מחירי הדיור", הוא הסביר.

לפיד נשאל גם על האפשרות שייכנס לקואליציה בראשות בנימין נתניהו לאחר הבחירות הבאות, והשיב: "אני לא פוסל אנשים או מפלגות, אבל אעשה הכול כדי שנתניהו לא יהיה ראש ממשלה. הפריימריז השחיתו את הפוליטיקה הישראלית. בליכוד יודעים שהם פישלו, שהם לקחו מאזרחי המדינה תקציב שהגיע להם, ושכולם מסתכלים עליהם ואומרים שוב ושוב: 'מושחתים נמאסתם'".

עוד בוואלה! חדשות:
עונשה של זקן קוצר בשליש, תשתחרר מהכלא בעוד כמה ימים
כחלון יחשוף את המועמדת הראשונה ברשימתו לכנסת
בתום בדיקה חוזרת בליכוד: דנון טיפס, הנגבי צנח

בנימין נתניהו. GettyImages
נתניהו/GettyImages

בנאום שנשא ביום חמישי בכנס ראשי מטות הבחירות בבית ציוני אמריקה בתל אביב, התייחס לפיד לנושא השחיתות בפוליטיקה, ואמר: "לפני שנתיים דיברנו על פוליטיקה חדשה מול פוליטיקה ישנה. עכשיו היינו שם, שנתיים היינו היחידים שנלחמו נגד זה. שנתיים היינו הבלם היחיד. מה שנלחמנו נגדו זו לא פוליטיקה ישנה, זו פוליטיקה מושחתת".

הוא מתח ביקורת על השחיתות לכאורה של חברי הליכוד ושל העומד בראשה, כמו גם של מפלגות הבית היהודי, ישראל ביתנו והעבודה. "הם גנבו לנו את המדינה, ואנחנו פה כדי לקחת אותה בחזרה", אמר לפיד. "תחזירו לנו את המדינה, מושחתים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully