וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונשה של זקן קוצר בשליש, תשתחרר מהכלא בעוד כמה ימים

ועדת השחרורים החליטה לנכות כשלושה חודשים מעונש המאסר שנגזר על ראש לשכתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שהורשעה במאי 2014 במסגרת הסדר טיעון ונכנסה לכלא ביולי

צילום: עומר מירון, יותם רונן, טל אנגלנדר; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

ועדת השחרורים החליטה היום (שני) לקצר את עונשה של שולה זקן, ראש לשכתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שנכנסה לכלא ביולי האחרון. זקן, שהורשעה במאי 2014 בעבירות שוחד ומרמה והפרת אמונים במסגרת הסדר טיעון בתיק הולילנד ונגזרו עליה 11 חודשי מאסר, תסיים לשאת את עונשה בתוך כמה ימים.

הדיון בעניינה התקיים בכלא מעשיהו. השופטים הודיעו כי יפרסמו את הנימוקים להחלטתם בימים הקרובים. פרקליטות המדינה לא התנגדה לקיצור עונשה.

פרשות זקן ואולמרט || סיקור מיוחד:
"למה אתה לא מגן עליי?": קראו את תמלילי ההקלטות של זקן
מדוע המשטרה לא חקרה את שולה זקן בחשד למתן עדות שקר?
"זקן העבירה מסר לאולמרט דרך תבין: חצי מיליון שקל - ולא אעיד"

תמלולי השיחות של שולה זקן ואולמרט. צילום מסך
תשתחרר מהכלא בסוף החודש. שולה זקן/צילום מסך

במסגרת הסדר הטיעון העבירה זקן למשטרה ולפרקליטות הקלטות שתיעדו פגישות בינה לבין אולמרט. בעקבות אותן הקלטות קבע בית המשפט העליון כי תיק טלנסקי, שממנו זוכה כבר אולמרט, ייפתח מחדש. בימים אלו נערך שלב שמיעת העדויות בבית המשפט המחוזי בירושלים. זקן כבר סיימה להעיד בתיק, ואולמרט, הנאשם העיקרי בתיק, החליט שלא לעלות על דוכן העדים, אלא להביא עדים מומחים מטעמו, המנסים לערער על אמינות ההקלטות.

נוסף על כך, ביקשה הפרקליטות להגיש ראיות נוספות בהליך הערעור בתיק הולילנד. אולמרט, שנידון לשש שנות מאסר לאחר שהורשע בקבלת שוחד, ערער על עונשו בדיון שנערך לפני כמה שבועות בבית המשפט העליון. הפרקליטות מצדה ביקשה להגיש ראיות חדשות בפרשה, שהגיעו אף הן מראש לשכתו לשעבר של אולמרט. מדובר בתכתובת מייל בינה לבין עורך דינה ובהקלטה נוספת, אך העליון טרם החליט בנושא.

כמו כן, ההקלטות שסיפקה זקן לרשויות האכיפה הובילו לתיק חקירה נוסף, המכונה "תיק השיבוש". במסגרת הפרשה נחשד אולמרט בשיבוש מהלכי משפט והדחת עד, כשניסה לשכנע את זקן, באמצעים פסולים לכאורה, שלא להעיד בתיק הולילנד.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully