וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע המשטרה לא חקרה את שולה זקן בחשד למתן עדות שקר?

12.12.2014 / 11:14

הפרקליטות נאלצה להודות כי נמחקו כ-50 הקלטות ממכשיר הטלפון של עדת המדינה בתיק טלנסקי, בניגוד למה שאמרה בעדותה. למרות זאת, היא לא נחקרה באזהרה, אלא רק תושאלה

צילום: יותם רונן, גדעון צנטנר; עריכה: יאיר דניאל

(האזינו: שיחתה של שולה זקן עם המתקשרת)

בשבוע שעבר הגיעה שולה זקן, עדת המדינה בתיק טלנסקי שבו מואשם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט יחד עם בנה, נדב, למשרדי יחידה להב 433 שבלוד. זאת לאחר שצוות ההגנה של אולמרט הגיש לבית המשפט המחוזי בירושלים חוות דעת, שבה נטען כי ממכשיר האייפון של זקן נמחקו 49 הקלטות – בניגוד למה שאמרה בעדותה בבית המשפט. עם זאת, אף שהתעורר חשד לעדות שקר ולשיבוש מהלכי משפט, חוקרי המשטרה בחרו שלא להתייחס אל שולה זקן ואל בנה כחשודים ולא חקרה אותם באזהרה, כנהוג במקרים כאלו, אלא רק גבו מהם עדות בנושא.

בחקירתה נשאלה זקן מדוע טענה במהלך עדותה בבית המשפט המחוזי בירושלים שלא מחקה שיחות, אף שבידי המשטרה ממצאים המראים אחרת. היא השיבה כי טענתה הייתה שהעבירה למשטרה את כל ההקלטות של אולמרט בלבד, אולם פרוטקול הדיון סותר טענה זו. "את מה שהקלטתי אני העברתי", אמרה זקן לפרקליטו של אולמרט, עו"ד אייל רוזובסקי בדיון בבית המשפט. "מעבר לזה לא עשיתי שום שימוש במכשירים - לא בדיסק און קי ולא באייפון". היא עוד טענה כי את המכשירים שבהם השתמשה היא הגישה למי שהיה צריך ולא מחקה דבר".

תיק טלנסקי - כותרות נוספות:
פרקליטי אולמרט: חשש שאחת מהקלטות של זקן "בושלה"
פרשת טלנסקי: אהוד אולמרט לא יעיד בבית המשפט
"זקן העבירה מסר לאולמרט דרך תבין: חצי מיליון שקל - ולא אעיד"

שולה זקן בבית המשפט המחוזי, ירושלים. טלי מאייר
מדוע לא נחקרה? שולה זקן בבית המשפט, בחודש שעבר/טלי מאייר

בחוות הדעת שכתב יואב זילברשטיין, מומחה שחזור מחשבים חקירתי, נכתב כי ניתן להוכיח שבטרם מסרה זקן את ההקלטות למשטרה נמחקו עשרות שיחות מתוך המכשיר. זקן כאמור אמרה על דוכן העדים שלא מחקה כאשר נשאלה על כך שוב ושוב. לבסוף טענה שאולי מדובר בבנה, נדב. נדב הגיע גם הוא למשטרה וגם הוא מסר עדות ולא נחקר באזהרה.

עו"ד של אולמרט אייל רוזובסקי בבית המשפט המחוזי ירושלים. עידו ארז, מערכת וואלה! NEWS
חשד שההקלטות נמחקו. פרקליטו של אולמרט, עו"ד אייל רוזובסקי/מערכת וואלה! NEWS, עידו ארז

למרות מצב זה, המעלה חשד למתן עדות שקר מצד זקן בבית המשפט, כמו גם לשיבוש מהלכי חקירה מצדה, אנשי להב 433 לא חקרו את זקן ואת בנה באזהרה בנוגע לחשדות אלו, על אף שהפנו שאלות הנוגעות לאי אמירת אמת על דוכן העדים, אלא רק תשאלו אותם. הבעייתיות העולה מכך קשורה לעובדה שבחקירה באזהרה מיידעים את הנחקר כי הוא עלול להפליל את עצמו בדבריו. על פניו, נראה כי במשטרה לא תכננו להשמש בדברים של זקן להפללתה, ובחרו להעלים עין מעבירות שביצעה עדת המדינה מטעמם.

בפרשות קודמות אחרות בעלות פרופיל ציבורי גבוה דווקא לא היססה המשטרה לחקור חשודים בעבירות מסוג זה. בפרשת אייל גולן, למשל, עלה חשד לכך שארבע המתלוננות הראשונות בפרשה שיקרו בעת מסירת עדותן, והן נחקרו באזהרה בחשד למתן עדות שקר. גם בפרשת החשד לעבירות מין של הקומיקאי ירון ברלד התעורר חשד כי נערה מסרה עדות שקר והיא נחקרה על כך באזהרה. העונש על עבירה כזו יכול להגיע עד לשבע שנות מאסר.

מדוברות המשטרה נמסר כי בכל הנוגע לשולה זקן- יש לפנות למשרד המשפטים. ממשרד המשפטים נמסר כי אין בכוונתם להתייחס לנושא, בוודאי כל עוד מדובר בתיק תלוי ועומד.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully