וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת טלנסקי: אהוד אולמרט לא יעיד בבית המשפט

2.12.2014 / 20:30

פרקליטיו של ראש הממשלה לשעבר הודיעו לבית המשפט המחוזי בירושלים כי אין צורך להעלותו לדוכן העדים, משום שבמשפט שבו זוכה נתן עדות מפורטת. ההערכות הן כי אולמרט יתקשה בחקירה הנגדית

אהוד אולמרט מגיע לשמוע את עדות שולה זקן בתיק טלנסקי, בית משפט המחוזי ירושלים. נועם מושקוביץ
לא יעיד. אולמרט/נועם מושקוביץ

פרקליטיו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט הודיעו היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים כי הוא לא יעיד במסגרת תיק טלנסקי, שנפתח בחודש שעבר מחדש. בהודעה מטעם ההגנה שהוגשה לבית המשפט נכתב כי אין היא רואה צורך להעלות לעדות פעם נוספת את אולמרט, וזאת משום שבמשפט המקורי, שבו זוכה אולמרט, התקיימו מאות דיונים, אשר כללו גם עדות ארוכה ומפורטת שלו.

"לאחר בחינת חקירתה הנגדית של שולה זקן, ההגנה בדעה כי אין בעדותה, ביומנים ובקלטות שהוגשו כדי לשנות מתוצאות פסק הדין שזיכה את אולמרט", הודיע צוות ההגנה. "לפיכך, ומתוך רצון להביא עניין זה לגמר במהירות האפשרית ולמנוע ממר אולמרט עינוי דין נוסף הודיעה ההגנה כי אין היא רואה צורך להעיד אותו פעם נוספת או להביא עדים נוספים". מי שכן יעיד מטעם אולמרט הוא מומחה מחשבים בשם יואב זילברשטיין, שכתב את חוות הדעת לגבי מחיקות ושינויים בקלטות שהוגשו לבית המשפט על ידי נציגי שולה זקן.

פרשת טלנסקי - עוד כותרות:
זקן בעדותה: "הכסף הלך לבדים עבור החליפות של אולמרט"
זקן בניסיון להביך את אולמרט: "לימד אותי להמר בקזינו"
פרקליטו של אולמרט לזקן: "נערכת שנים לסחוט ממנו כסף"

שולה זקן בבית המשפט, משפט טלנסקי נובמבר 2014. אוהד צויגנברג, מערכת וואלה! NEWS
מה טיבם של 30 אלף הדולר? זקן/מערכת וואלה! NEWS, אוהד צויגנברג

במסגרת פרשת טלנסקי, הואשם אולמרט כי בין השנים 2006-2002, שבהן היה ראש עיריית ירושלים ושר התמ"ת (כיום משרד הכלכלה - ג"ג), הוא קיבל מאיש העסקים משה טלנסקי מאות אלפי דולרים, שחלקם הועברו במעטפות ובמזומן - ועליהם לא דיווח. את הכספים הוא החזיק עבורו ידידו אורי מסר בכספת במשרדו ולאחר מכן בכספת בבנק לאומי. מי שידעו על הכספים היו אולמרט, מסר וזקן. אולמרט טען במשפט כי מדובר בכספים פוליטיים כשרים, שלא צריך לדווח על קבלתם או על קיומם, אך הוא לא סיפק הסבר לעובדה שהכספים הללו הוחזקו בצורה זו, בלא רישום גלוי ומסודר וללא דיווח. ביולי 2012 זוכה אולמרט ממרמה והפרת אמונים במסגרת הפרשה, שבגינה נאלץ להתפטר כמה שנים קודם לכן מתפקיד ראש הממשלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

גם זקן שתקה בעבר

במסגרת חקירתה הנגדית במשפט שנפתח מחדש לפני כחודש סיפרה שולה זקן, ראש לשכתו לשעבר של אולמרט, כי קיבלה ממנו סכום של 30 אלף דולר כתוספת למשכורתה מהקופה הסודית שהוחזקה אצל אורי מסר. על פי ההערכות, אולמרט לא יעיד בהמשך המשפט משום שהוא מפחד מהחקירה הנגדית של הפרקליטות בנושא, ויתקשה לתת תשובה בנוגע לטיבם של 30 אלף הדולר שהועברו לזקן. במשפט המקורי השופטים לא קיבלו את הטענה שהכספים בקופה הסודית היו פוליטיים, אולם בהכרעת הדין נכתב כי מדובר בכסף שצבעו בעייתי וכי חסרה הוכחה אחת לטיבו. הקלטות והיומנים שהעבירה הפרקליטות לבית המשפט אמורות לספק תשובה עבור סוגיה זו.

צעדו של אולמרט דומה לזה שבו נקטה שולה זקן במהלך המשפט הקודם, ובגינו סירבו השופטים – ששניים מהם יושבים גם בהרכב הנוכחי - לקבל את יומניה כראיה. טרם ברור כיצד יתקבל הצעד של אולמרט בקרב השופטים כעת. בהכרעת הדין הקודמת כשהתייחסו השופטים לשתיקתה של זקן הם ציינו את העובדה כי "הימנעות הנאשם מהעיד עשויה לשמש חיזוק למשקל הראיות של התביעה וכן סיוע לראיות התביעה במקום שדרוש לה סיוע".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully