וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זקן נגד אולמרט: "הכסף שימש לחליפות ולדמי כיס לעליזה"

3.11.2014 / 14:00

ראש לשכת ראש הממשלה לשעבר טענה בעדותה כי אולמרט ידע שהכסף שקיבל מטלנסקי לא שימש למטרות פוליטיות בלבד. "הייתה לנו קופה אצל אורי מסר וממנה הוא משך כספים שהיה צריך"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

"השתמשתי בזה לקנות עטים, סיגרים, לתפור חליפות וכדמי כיס לעליזה כשהיא נסעה לחו"ל" – כך תיארה שולה זקן את הכספים שהועברו ממשה טלנסקי לראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט לכאורה לשם מימון מטרות פוליטיות. "הוא אמר שהכספים פוליטיים אבל הוא ידע", טענה זקן היום (שני) בעדותה בבית המשפט המחוזי בירושלים, שבו נפתח מחדש תיק טלנסקי, המכונה גם תיק "מעטפות הכסף". זקן העידה קודם לכן כי אולמרט ידע מה השימושים של הקופה שהחזיק אולמרט אצל אורי מסר. "הייתה לנו קופה אצל אורי מסר וממנה הוא משך כספים שהיה צריך".

כשסיפרה זקן כי קיבלה מאולמרט 30 אלף דולר, שאל אותה השופט מניין השיג את הסכום. "מטלנסקי, לא יודעת", היא השיבה. בנוגעת לטענת אולמרט שלפיה הקופה שימשה לתרומות פוליטיות, היא אמרה: "השתמשתי בקופה לפעמים גם לפוליטיקה אבל בעיקר כקופה אישית סודית לצרכים אישיים שלו ושל בני המשפחה שלו".

עוד על עדות זקן:
זקן: "הכספים הפוליטיים - קופה סודית לצרכים אישיים"
אולמרט לזקן: "אני פוחד שירצחו אותך על דוכן העדים"
פרקליטי אולמרט: הדיסק של זקן הועבר אלינו ביודעין

כששאל התובע, עו"ד אורי קורב, את זקן מדוע אולמרט בכלל העביר לה כסף, היא השיבה: "בהתחלה לא הבנתי. אחר כך הבנתי למה חשוב היה להעביר את הכסף הזה באותה פגישה, כי הוא רצה להרגיע אותי". לדבריה הכסף הועבר אליה מאולמרט באמצעות הנהג שלו על מנת שלא תעיד בפרשות טלנסקי וראשונטורס. "זה אחד הסכומים שניתנו לי במשך כל התקופה. הכסף יועד לסנגור ובחלקו לי. אהוד רצה להרגיע אותי כי הוא ידע על מה שכתבתי ביומן על העברות הכספים".

האווירה באולם בית המשפט התלהטה, כשבפתח החקירה הנגדית, עו"ד איל רוזובסקי שאל את זקן אם כשהגיעה למשטרה וביקשה להיות עדת מדינה, כל עדויותיה היו עדויות אמת. "לא בכולן דייקתי", אמרה זקן.

לדבריה, "כשהלכתי בהתחלה למשטרה עוד לא הייתי בטוחה. הלכתי בעיקר בשל ההתנהגות של אהוד כלפיי". רוזובסקי שאל: "הצעת עצמך כעדת מדינה אבל לא החלטת אם להגיד אמת?". לכך ענתה זקן: "היה לי קשה, עדיין קשה לי. אני יושבת מול אורי קורב, שקיללתי אותו כל יום במשך שנים".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אהוד אולמרט בבית המשפט המחוזי בירושלים, נובמבר 2014. טלי מאייר
"ידע מה השימושים של הקופה ". אולמרט בבית המשפט, היום/טלי מאייר

במסגרת פרשת טלנסקי, הואשם אולמרט כי בין השנים 2002-2006, שבהן היה ראש עיריית ירושלים ושר התמ"ת (היום הכלכלה), הוא קיבל מאיש העסקים משה טלנסקי מאות אלפי דולרים, שחלקם הועברו במעטפות ובמזומן - ועליהם לא דיווח. את הכספים הוא החזיק עבורו ידידו אורי מסר בכספת במשרדו ולאחר מכן בכספת בבנק לאומי. מי שידעו על הכספים היו אולמרט, מסר וזקן.

אולמרט טען במשפט כי מדובר בכספים פוליטיים כשרים, שלא צריך לדווח על קבלתם או על קיומם, אך הוא לא סיפק הסבר לעובדה שהכספים הללו הוחזקו בצורה זו, בלא רישום גלוי ומסודר וללא דיווח. ביולי 2012 זוכה אולמרט ממרמה והפרת אמונים במסגרת הפרשה, שבגינה נאלץ להתפטר כמה שנים קודם לכן מתפקיד ראש הממשלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמלול אחת ההקלטות של שיחות זקן ואולמרט/מערכת וואלה!, צילום מסך

המדינה ערערה על הזיכוי. שנתיים לאחר הגשת הערעור ולאור קבלת ההקלטות מזקן, פנתה המדינה בצעד חריג לבית המשפט עליון וביקשה להגיש את ההקלטות כראיה חדשה. הפרקליטות טענה כי הראיות החדשות ממוטטות את קביעות שופטי המחוזי בזיכוי ומחזקות את טיעוני הערעור שהגישה המדינה בתיק. לאחר שהקשיבו להקלטות, החליטו שופטי בית המשפט העליון לקבל את בקשת הפרקליטות באופן חלקי.

למרות ההקלטות, הדרמה הגדולה במשפט צפויה להתחולל דווקא בנוגע ליומניה הממוחשבים של זקן, שבהם תיעדה לעצמה את העברות הכספים ומהם עלה לראשונה שמו של טלנסקי והחשד לקופה הסודית אצל אורי מסר. היומנים הוגשו כבר לבית המשפט אולם לא היו קבילים כראיה משום שזקן סירבה להעיד על אודותיהם ושתקה על דוכן העדים. כעת יוצגו היומנים וזקן תוכל להעיד על תוכנם ועל העברות הכספים הנזכרות בהם. אולמרט צפוי להעיד גם הוא בהמשך ולנסות להפריך את דבריה של זקן.

לפניות לכתבת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully