וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטי אולמרט: חשש שאחת מהקלטות של זקן "בושלה"

17.11.2014 / 18:37

צוות ההגנה של ראש הממשלה לשעבר הגיש חוות דעת של מומחה מחשבים, שממנה עולה כי אחת ההקלטות שהציגה שולה זקן עברה שינוי חיצוני באמצעות תוכנה. "חשש כבד כי הקבצים עברו עיבוד"

צילום מסך

(שיחה מוקלטת בין אולמרט לזקן: "ירצחו אותך על דוכן העדים")

פרקליטיו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט טענו היום (שני) כי אחת ההקלטות של שולה זקן, שעליה מתבסס תיק טלנסקי אשר מתנהל בימים אלה - עבדה עיבוד, כלומר "בושלה". חוות דעת שהעבירו הפרקליטים לבית המשפט המחוזי בירושלים קובעת כי ההקלטה מה-28 באוקטובר 2012 היא זו ה"מעובדת".

עוד נטען בחוות הדעת שנכתבה על ידי יואב זיברשטיין, מומחה לשחזור מחשבים חקירתי, כי ממכשיר האייפון של זקן נמחקו 54 הקלטות במועד סמוך למסירתו למשטרה. לפיו זיברשטיין, "קיים חשש כבד כי הקבצים עברו עיבוד מחוץ למכשיר האייפון באמצעות כלי תוכנה אחר".

"אי-הימצאותו של השדה מעלה חשד כבד כי קובץ ההקלטה עבר עיבוד, שאת טיבו לא ניתן לקבוע", כתב. "רמת המהימנות של קובץ ההקלטה נמוך וייתכן והוצאו ממנו קטעים. קיימת אפשרות ממשית כי אותה הקלטה עברה תהליך עיבוד או שינוי".

עוד בנושא
בני תבין הובא למנוחות: "לא ייתכן שהוא התאבד"
הפרקליטות בהולילנד לעליון: קחו בחשבון את הראיות החדשות
זקן בעדותה: "הכסף הלך לבדים עבור החליפות של אולמרט"

אהוד אולמרט שולה זקן. יותם רונן
זקן ואולמרט, סיבוב נוסף/יותם רונן

עוד הסביר כי המכשיר הסלולרי נפרץ פעמיים, דבר שפוגם באמינות הראיות וביכולת שחזור הקבצים המחוקים, והוסיף שהמשטרה ביצעה העתקה חלקית בלבד של מכשיר האייפון. מחוות הדעת עולה עוד כי גם ממכשיר הדיסק און-קי שהציגה זקן נמחקו שישה קטעים. "במכשיר בוצעו שינויים רבים מהרגע שזה נתפס על ידי המשטרה, מה שפגע ביכולת לבצע בו שחזור ופגעו באמינותו", טען.

"בידיים שלי נתתי לו כסף מזומן"

אתמול הסתיימה החקירה הנגדית של זקן בתיק, שהורשעה בפרשת הולילנד על פי הודאתה ונשלחה ל-11 חודשים בכלא במסגרת הסדר טיעון. זאת, לאחר שהעבירה לידי המשטרה והפרקליטות קלטות שבהן תיעוד שיחות עם אולמרט, שנעשו ללא ידיעתו. חלק מהחומרים רלוונטיים לתיק טלנסקי, וחלק מהחומרים רלוונטיים דווקא לתיק הולילנד ונוגעים למקרים שבהם הורשע ראש הממשלה לשעבר.

אולמרט זוכה בתיק טלנסקי, לאחר שהשופטים קבעו כי התביעה לא הצליחה להוכיח כי הכסף שנשמר אצל חברו אורי מסר בקופה הסודית נועד לצרכים פרטיים, אך ההקלטות שהעבירה זקן לפרקליטות במסגרת הסכם עדת המדינה הביא לפתיחת התיק מחדש.

זקן סיפרה אתמול כי חלק מהכסף מהקופה הסודית של מסר הוצא על תפירת חליפות לאולמרט. "אני בידיים שלי נתתי לו כסף מזומן", אמרה זקן בתגובה לדבריו של פרקליטו של אולמרט, עורך הדין אייל רוזובסקי, שטען כי "כל החשבוניות שהציג אברהם מרקו, החייט, היו רק מצ'קים". "מדובר על שני אחים. מה, הם יגידו שקיבלו מזומנים? אני הבאתי להם בדים, שאהוד הביא מחו"ל בשביל חליפות", הדגישה זקן.

לפניות לכתבת - gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully