וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד המשפטים החליט: מוקד סיוע לנפגעי עבירות לא ייסגר

5.1.2015 / 4:27

המשרד החליט להקצוץ 200 אלף שקלים לטובת מוקד מרכז נגה, הנותן ייעוץ ראשוני לכלל נפגעי עבירה, ובכך הציל אותו מסגירה. "יש חשיבות ציבורית ממדרגה ראשונה להמשך קיומו של המוקד"

מוקד טלפוני של מרכז נגה, יולי 2012. דרור עינב
את המוקד מאייששים עורכי דין וסטודנטים/דרור עינב

מוקד מרכז נגה, המספק סיוע משפטי לנפגעי עבירות והיה מצוי בקשיים כלכליים בשנים האחרונות, לא ייסגר. זאת לאחר שמנכ"לית משרד המשפטים, אמי פלמור, החליטה לסייע להמשך קיומו של המוקד ולהקצות 200 אלף שקלים למימון פעילותו. מדובר בפעם הראשונה שהמוקד נתמך על ידי משרד המשפטים.

מרכז נגה, הממוקם בבית המשפט השלום בפתח תקווה, השתתף בייצוג נפגעי עבירה רבים בסוגיות כמו פיצויים למשפחות הנפגעים, איסור פרסום יומנים ועדויות אישיות של מתלוננות בעבירות מין, התנגדות לשחרור מוקדם של עבריינים בשל חשש הקורבנות ועוד. בתקופה האחרונה המרכז, שקיים במימון הקריה האקדמית אונו וכספי תרומות, מפעיל את מוקד הפניות בלבד, וגם מעליו ריחפה סכנת סגירה בשל מיעוט תרומות בשנים האחרונות.

המוקד נותן ייעוץ ומענה ראשוני לכלל נפגעי עבירות בנוגע לזכויות המגיעות להם על פי החוק. מדובר באנשים שהם למעשה נטולי זכויות, שכן הם אינם חלק מההליך הפלילי. את המוקד מאיישים עורכי דין וסטודנטים, המספקים לפונים מענה טלפוני ואינטרנטי. הם מבארים להם את זכויותיהם, מסייעים להם במילוי טפסים ובקשות ומפנים אותם לגורמים שונים להמשך טיפול.

עוד כתבות בנושא משפט:
ועדת השחרורים תדון בקיצור עונשה של זקן
בכיר בלשכת עורכי הדין נחקר באזהרה: "רודפים אותי"
כך הפלילה המשטרה את עדי המדינה בפרשת השחיתות

"צעד מהותי ונכון"

"הירתמות משרד המשפטים ושיתוף הפעולה עם גורמים מהמגזר השלישי לטובת המשך פעילותו החיונית של מוקד נגה מסמנת כמטרה מרכזית את עקרון הנגישות לצדק"

מדיווחים שהעביר מרכז נגה למשרד המשפטים עולה כי היקף הפניות למוקד הולך וגובר משנה לשנה. מאז החל לפעול בשנת 2011, המוקד העניק סיוע לכ-3,000 פונים, 71% מהם הן נשים וקטינות, ומרביתם נפגעי עבירות מין, עבירות אלימות, אלימות במשפחה, איומים והטרדות.

"הירתמות משרד המשפטים ושיתוף הפעולה עם גורמים מהמגזר השלישי לטובת המשך פעילותו החיונית של מוקד נגה מסמנת כמטרה מרכזית את עקרון הנגישות לצדק, ובפרט את קידום זכויותיהם של נפגעי העבירה בהליכים ובמערכות המשפט", אמרה מנכ"לית משרד המשפטים, אמי פלמור. "זאת כחלק מתפיסתנו את מחויבותנו כמשרד חברתי לטובת אוכלוסיות מוחלשות. לולא התגייסות זו, פעילותו של מוקד הייתה נגדעת, והנפגעים העיקריים הם אותם נפגעי עבירה".

לדבריה, יש חשיבות ציבורית ממדרגה ראשונה להמשך קיומו של המוקד. זאת, בין היתר, "משום שמדובר במיזם ייחודי וחדשני שחלק ניכר מהשירות שהוא מעניק לכלל נפגעי העבירות לא ניתן על ידי כל גורם אחר. זהו שירות לציבור שאין שני לו". היא עוד ציינה כי בהמשך אף תיבחן האפשרות להרחיב את פעילותו של המוקד ולשלבה באכסניה של משרד המשפטים.

דקלה טוטיאן, המנהלת את מרכז נגה יחד עם דנה פוגץ', אמרה כי מדובר בצעד מהותי ונכון של בחינת צורכי נפגעי העבירה וזכות עמדות הסיוע בבית המשפט. "מאות נפגעים יוכלו לקבל ייעוץ משפטי ראשוני חינם על חשבון משלם המסים כחלק מהשירות שאזרח אמור לקבל", הוסיפה.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully