וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנתיים: ישראלי שנכלא במצרים הושב לישראל

אנדריי פשניצ'ניקוב היה כלוא במדינה מאז 2013, אחרי שהסתנן אליה באופן בלתי-חוקי. הוא נעצר עם שובו והמשטרה תבקש להאריך את מעצרו בחשד שיצא מישראל ללא אישור. בירושלים סירבו להתייחס לפרשה

אנדרי פשניצ'ניקוב. AP
אנדריי פשניצ'ניקוב/AP

אנדריי פשניצ'ניקוב, אזרח ישראלי שהיה כלוא במצרים במשך השנתיים האחרונות, חזר הבוקר (ראשון) לשטח ישראל ונעצר על ידי משטרת אילת. הוא הסתנן למצרים באופן בלתי-חוקי בינואר 2013 וריצה שנתיים מאסר בבית כלא במדינה. הוא נחקר בחשד שעזב את ישראל כשדרכונו לא בתוקף והוא יובא בהמשך לדיון בבית משפט השלום בעיר. בירושלים סירבו להתייחס באופן רשמי לפרשה ולאפשרות שהפעילו לחץ על קהיר לאפשר את שובו למדינה. מדיניות דומה הייתה נהוגה גם בעבר בנוגע לאזרחים ישראלים שנעצרו או נאסרו במצרים.

פשניצ'ניקוב נעצר בחצי האי סיני על ידי כוחות הביטחון המצריים, בתקופת שלטונו של הנשיא האיסלאמיסטי מוחמד מורסי. גורם ביטחוני מצרי אמר אז כי כוחות הביטחון עקבו אחר קשריו של פשניצ'ניקוב עם תנועות מהפכה ליברליות ואיסלאמיות. עוד דווח בזמנו כי פשניצ'ניקוב אמר לחוקריו כי הוא פועל למען הפלסטינים, אך לא הצליח לשכנע אותם מדוע נכנס למדינה בדרך לא חוקית.

פשניצ'ניקוב מוכר היטב בחוגי השמאל הרדיקלי בישראל. חבריו סיפרו לאחר מעצרו על צעיר מסור, מחויב, חסר פשרות, שנלחם למען תיקון עוולות. אחד מחבריו אמר אז כי פשניצ'ניקוב "מביע דעות אנטי-ממסדיות בכל מקום שבו הוא נמצא. אף ממסד לא אוהב אותו. הממסד הישראלי מבוהל ממנו ובטח גם הממסד המצרי. אין פלא שישראל לא ששה לשחררו".

לקריאה נוספת על הפרשה
דיווח: "מגעים לשחרור הישראלי העצור במצרים"
"הישראלי שנעצר במצרים צילם מתקנים ביטחוניים"
התנגד ל"דיכוי הציוני": מי הצעיר שנעצר במצרים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully