וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "מגעים לשחרור הישראלי העצור במצרים"

ניר יהב

6.1.2013 / 12:18

אנדריי פשניצ’ניקוב נמצא במתקן כליאה בנואייבה, שם ייחקר, וייבדק החשד אם נכנס למצרים במטרה לרגל בה. אתמול משלחת ישראלית בכירה דנה בהשבתו עם השלטונות במצרים

משלחת ישראלית בכירה ערכה שלשום ביקור בן מספר שעות בקהיר שבמהלכו חבריה דנו עם השלטונות במצרים על השבת הצעיר הישראלי אנדריי פשניצ'ניקוב, העצור במצרים מזה כשבוע וחצי, לישראל – כך מסר היום (ראשון) גורם מצרי המוגדר "מהימן" לאתר החדשות של חמאס, "א-ריסאלה". לדבריו, המשלחת הישראלית לא הצליחה לשכנע את מצרים לשחרר את פשניצ'ניקוב וכעת ישראל ממתינה לסיום חקירתו. במקביל, גורם ביטחוני מצרי אמר כי בחקירתו של פשניצ'ניקוב התגלה כי כוחות הביטחון עקבו אחר קשריו לכאורה עם תנועות מהפכה ליברליות ואיסלמיות.

לפני כשבוע וחצי, כאמור, נעצר פשניצ'ניקוב בחצי-האי סיני לאחר שלפי החשד הסתנן לתוך מצרים מבלי האישורים הנדרשים. בתחילת השבוע הוארך מעצרו ב-15 יום והוא נחקר מדוע חדר למצרים בדרך בלתי חוקית. במקביל דווח כי פשניצ'ניקוב אמר לחוקריו כי הוא פעיל למען הפלסטינים, וכן כי לא הצליח לשכנע אותם מדוע נכנס למצרים בדרך לא-חוקית במקום להיכנס דרך מעבר טאבה.

שגרירות ישראל נמצאת בקשר עם השלטונות במצרים

אתמול אמר גורם ביטחוני מצרי לעיתון הטורקי "זמאן" כי בחקירתו של פשניצ'ניקוב התגלה כי יש לו קשרים הדוקים עם צעירים במצרים המשתייכים לתנועות מהפכה ליברליות ואיסלמיות וכי כוחות הביטחון במצרים עקבו אחר קשרים אלו. "המטרה שלנו היא לגבש עסקה עם ישראל, שבמסגרתה היא תשחרר עצירים מצרים בתמורה לשחרור פשניצ'ניקוב. עם זאת, העסקה תבוצע לאחר שיישפט, שכן זה יסייע להכליל מספר גדול של עצירים מצרים בעסקה".

במשרד החוץ מסרו היום כי אנדריי פשניצ'ניקוב נמצא במתקן מעצר בנואיבה. שגרירות ישראל בקהיר ומחלקת ישראלים בחו"ל במשרד החוץ נמצאים בקשר עם השלטונות המצרים ומחכים לאישור מהמצרים לביקור הקונסול בקהיר במתקן המעצר. עד כה לא ביקרה משלחת בקהיר בעניינו.

גורמים משפטיים מסרו כי הפרקליטות בנואייבה ממתינה לתוצאות חקירתו וזאת כדי לוודא אם פשניצ'ניקוב נכנס לשטח מצרים במטרה לרגל או שמא מדובר בהסתננות בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully