וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מעצרו של הישראלי במצרים הוארך בשבועיים

ניר יהב

1.1.2013 / 15:55

לפי אחד הדיווחים, כוחות הביטחון במצרים העבירו את אנדריי פשניצ'ניקוב בן ה-24 לקהיר. מדיווח אחר עולה כי הוגש נגדו כתב אישום בגין ריגול. "ישראל מפעילה לחצים לשחררו"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: טל רזניק

רשת אל ג'זירה פירסמה היום (שלישי) כי כתב אישום באשמת ריגול הוגש נגד אנדריי פשניצ'ניקוב, צעיר ישראלי העצור במצרים מאז סוף השבוע. לא נמסרו פרטים נוספים ולדיווח אין אישור מכל מקור אחר. בנוסף, התקשורת המצרית דיווחה כי הפרקליטות החליטה להאריך את מעצרו ב-15 יום נוספים על מנת להשלים את החקירה. עוד דווח כי כוחות הביטחון פועלים בתיאום מלא על מנת לברר מהי הסיבה האמיתית שעומדת מאחורי כניסתו לתוך מצרים. התקשורת המצרית מדגישה בהרחבה את עברו כאיש קבע בצה"ל.

במקביל, מקורות ביטחון במצרים מסרו לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי כוחות הביטחון המצריים העבירו את פשניצ'ניקוב לקהיר על מנת להשלים את חקירתו. לפי המקורות, חקירתו של פשניצ'ניקוב בן ה-24 בסיני ארכה כשבע שעות, ובסופה לא הצליחו חוקריו להבין מדוע נכנס למצרים. לדיווח אין אישור מכל מקור אחר, ומידת מהימנותו אינה ברורה.

קיימים דיווחים רבים וסותרים באשר לנסיבות מעצרו של פשניצ'ניקוב. כך למשל, בניגוד לדיווח בסוכנות "מען", גורם מצרי בכיר אמר היום לאתר המצרי 'מסראווי' כי פשניצ'ניקוב עדיין נמצא בסיני ולא הועבר לקהיר. לדבריו, פשניצ'ניקוב נמצא בחקירה בסיני ממנה עלה עד כה כי נכנס למצרים באופן בלתי חוקי. "הוא אומר דברים לא הגיוניים בחקירה", הוסיף. עוד טען כי מחקירתו לא עולה כי הוא מרגל: "הוא יועבר לקהיר רק אם יתברר שהוא מרגל ישראלי. כרגע אנו רואים בו מסתנן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
למודיעין המצרי לא ברור מתי נכנס ועם מי נפגש. פשניצ'ניקוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הישראלי הסתנן לסיני", הוסיף. "הוא נעצר בטאבה כשהיה ללא דרכון. התברר שהוא שירת בצה"ל. הוא טען שהוא פעיל פוליטי שמזדהה עם הפלסטינים. עד כה לא הצלחנו לאמת את הנתון הזה". גם הגורם הזה אישר כי מעצרו הוארך מבלי שהתברר מדוע נכנס למצרים.

לפי המקורות שדיווחו ל"מען", מהחקירה עולה כי פשניצ'ניקוב נכנס לסיני דרך אחד ממעברי הגבול "כדי לבצע משימה כלשהי". עם זאת, למודיעין המצרי לא ברור בדיוק מתי ומהיכן נכנס ועם מי נפגש. לצד זאת, מסרו המקורות גרסה שלפיה פשניצ'ניקוב "משתייך לאחד ממוסדות הביטחון הישראלים", מדבר באופן שוטף ערבית, ונכנס לסיני "כדי לבצע משימה רגישה". במקביל דווח כי משלחת ישראלית הגיעה אתמול לקהיר כדי לדון בהשבתו.

המקורות טענו עוד כי משלחת ישראלית הגיעה אתמול לקהיר, דנה עם בכירי מודיעין מצרים במצבו של פשניצ'ניקוב והעבירה בקשה מצד ממשלת ישראל להשיבו ארצה. גורם ביטחוני מצרי מסר ל"מען" כי שגרירות ישראל בקהיר עוקבת בעניין רב אחר מצבו של פשניצ'ניקוב. בנוסף נמסר כי ישראל ביקשה ממצרים למסור לה עדכונים על מצבו ועל ההאשמות שמופנות נגדו. לפי גורם אחר, ישראל מפעילה לחצים כבדים על מצרים שתשיב את הצעיר. גורמים מצרים מסרו אתמול לסוכנות הידיעות רויטרס כי "הוא נעצר על ידי כוחות הביטחון ב-29 בדצמבר, וכעת מצוי בחקירות". כמו כן אמרו כי "הקצין הישראלי שנעצר באזור טאבה התגנב דרך מעבר גבול וצילם מתקנים ביטחוניים של צבא מצרים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מעבר הגבול בטאבה. רן שאולי,
נכנס לסיני דרך אחד ממעברי הגבול "כדי לבצע משימה כלשהי". מעבר הגבול בטאבה/רן שאולי

פשניצ’ניקוב נעצר בסוף השבוע שעבר, כך נודע אתמול לוואלה! חדשות. פשניצ’ניקוב, לשעבר איש קבע בחיל התקשוב ופעיל שמאל רדיקלי, התקשר לחבריו ודיווח להם שנעצר בצד המצרי של מעבר הגבול בטאבה. ליזי שגיא, פעילה חברתית המכירה היטב את פשניצ'ניקוב, סיפרה: "ביום שישי בצהריים קיבלתי הודעה מחבר של אנדריי לצלצל אליו דחוף כי הוא עצור בטאבה. נבהלתי מאוד כי שבוע לפני כן הוא היה עצור כל השבוע בצד הישראלי של מעבר הגבול. צלצלתי אליו, הוא אמר לי שהוא עצור בטאבה ואמרתי לו שאעשה הכל כדי לעזור לו. שעה אחרי כן התקשר חבר של אנדריי ואמר לי שעיתונאי הצליח לדבר עם אנדריי ושהוא אמר לו שהוא במעבר הגבול בדרך לישראל".

לדברי אמו, סבטלנה פשניצ'ניקוב, אנדריי שב מצרפת לפני כחודש ותכנן להיפגש עם חבריו בקהיר. "הייתה לו בעיה עם קבלת הוויזה משגרירות מצרים, אך בסופו של דבר נתנו לו, וביום ראשון שעבר הוא נסע לאילת וניסה לעבור את הגבול כחוק", היא מספרת. לטענתה, בנה נעצר למרות שנשא מסמכים שאמורים היו לאפשר את מעברו למצרים. בהמשך מספרת האם כי הרשויות במצרים לקחו מבנה את שני דרכוניו - הישראלי והרוסי - ושחררו אותו זמנית. "הוא התקשר בערב, ביום חמישי, ואמר שהוא יהיה כמה ימים באילת. למחרת התקשר ממצרים ואמר שהוא עצור ונמצא בטאבה".

עם זאת, לטענת האם, כשחבריו של אנדריי התקשרו אליו, מיקומו הנוכחי לא היה ברור. "ענו להם ואמרו שזה לא טאבה, זה רפיח. בחדשות לא אמרו כלום, אולי יש להם פקודה לא להגיד. חברים ניסו לפנות למשרד החוץ ושם סירבו לטפל בזה". סבטלנה סיפרה כי הבן מתגורר עמה ועם בעלה, וכי מדובר בפעיל שלום שמטייל רבות בעולם. "זה מסוכן מאוד, והוא נכלא כמה פעמים בגלל זה. אני לא יודעת איך לחיות, אני מתפללת כל הזמן. אני מוכנה לנסוע במקומו לשבת בכלא. אני מבקשת מהמדינה לעזור לי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully