וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינדונזיה: אותרו כתם נפט וחלקים מהמטוס באזור ההתרסקות

ראש מבצע החיפוש מסר: "אני יכול להבטיח לכם כי מדובר בחלקי המטוס שחיפשנו". רכבים תת-ימיים יבחנו מקרוב את "העצמים הגדולים" שנמצאו בעומק של כ-30 מטרים. החיפושים נמשכים אחר הקופסה השחורה

מאמצי החיפוש אחר טיסה 8501 של אייר אסיה. רויטרס
כוחות אינדונזיים במהלך משימות החיפוש אחר שברי המטוס/רויטרס

צוותי החיפוש בים ג'אווה איתרו שני "חלקים גדולים" של מטוס "אייר אסיה", שהתרסק ביום ראשון האחרון עם 162 נוסעים ואנשי צוות – כך מסר הלילה (שבת) ראש סוכנות החיפוש וההצלה של אינדונזיה, במבאנג סואליסטיו. "עם גילוי כתם נפט ושני חלקים גדולים של המטוס, אני יכול להבטיח לכם כי מדובר בחלקי המטוס שחיפשנו", אמר במסיבת עיתונאים.

סואליסטיו הוסיף כי הגדול מבין שני החלקים הוא באורך של כעשרה מטרים וברוחב של כחמישה מטרים, ועשוי להיות חלק מדלת מטוס האיירבאס A320 או מחלון במטוס. כעת, פועלים הצוותים באמצעות רכבים תת-ימיים לבחינת החלקים שנמצאו, כ-30 מטרים מתחת לפני הים.

התרסקות טיסה 8501 - עוד בוואלה! חדשות:
מנכ"ל אייר אסיה: "נבין הכול כשתימצא הקופסה השחורה"
אותרה טיסת אייר אסיה: גופות ומזוודות נמצאו באזור ההתרסקות
המטוס ניתק קשר עם הקרקע אחרי שהטייסים שינו את המסלול

פינוי שברי מטוס אייר אסיה, אינדונזיה. רויטרס
פינוי שברי המטוס שנמצאו מוקדם יותר השבוע/רויטרס

החיפושים באזור נמשכים. מלבד המשך פינוי גופות הנוסעים ואנשי הצוות, לאחר שנמשו 30 גופות עד כה, צוותי החיפוש מתמקדים באיתור הקופסה השחורה, שהמידע שבה עשוי לשפוך אור על נסיבות התרסקות טיסה 8501, משדה התעופה בסורביה שבאינדונזיה לסינגפור.

לדברי גורם בכיר בחיל הים של אינדונזיה, חמש מהגופות שנמשו נמצאו כשהן עדיין במושבי המטוס. חלק מהגופות נמצאו עם חגורת הצלה עליהן, מה שעשוי להצביע על כך שלנוסעים ולצוות היה ברור כי המטוס נקלע למצב חירום. הקשר עם המטוס אבד לאחר שככל הנראה נקלע לתנאי מזג אוויר קשים במיוחד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
בני משפחות הנוסעים בטיסת אייר אסיה, סורביה. רויטרס
"לא נברח מאחריותנו כלפי המשפחות". קרוביהם של הנוסעים בשדה התעופה בסורביה/רויטרס

נשיא אינדונזיה, ג'וקו וידודו, הורה מוקדם יותר השבוע על המשך המבצע "רחב ההיקף" לאיתור כל הקורבנות. "העדיפות העליונה היא פינוי כל הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על המטוס", אמר ג'וקו, שהגיע לשדה התעופה בסורביה, שם ממתינים רבים מבני משפחותיהם של אלה שהיו על המטוס.

הוא הודה בדבריו לממשלות הזרות שהעניקו סיוע במהלך מאמצי החיפוש, בהן מלזיה, סינגפור, קוריאה הדרומית, אוסטרליה וארצות הברית. מנכ"ל חברת התעופה, טוני פרננדס, הבהיר כי "לא נברח מאחריות". הוא הבטיח למשפחות הקורבנות פיצוי הולם, בעקבות החוויה "הנוראה" שעברה עליהם, והוסיף כי מחובתה של "אייר אסיה" לתמוך בהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully