וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסערה בגבעתי: גנץ יקבל היום את התחקיר על התנהלות המח"ט

1.1.2015 / 8:04

אלוף פיקוד דרום ימסור לרמטכ"ל את התחקיר על התנהלות אל"מ וינטר באירועים בגדוד, בהם החשד שהמג"ד לירן חג'בי הטריד מינית. ככל הנראה, האלוף יגבה את וינטר. גורמים המעורבים בחקירת חג'בי: "הראיות נגדו הצטמצמו משמעותית"

אלוף משנה עופר וינטר, מח"ט גבעתי. שלומי גבאי
יזכה לגיבוי מפקד פיקוד דרום? מח"ט גבעתי אל"מ עופר וינטר/שלומי גבאי

מפקד פיקוד דרום, אלוף סמי תורג'מן, יציג היום (חמישי) בפני הרמטכ"ל בני גנץ את התחקיר שביצע בנוגע להתנהלות מפקד חטיבת גבעתי, אלוף-משנה עופר וינטר, בפרשיות השונות בגדוד צבר. במסגרת הבדיקות שקדמו לתחקיר, עלה החשד שלפיו אל"מ וינטר טייח חלק מהאירועים בגדוד, בין היתר להטרדות מיניות מצדו של מג"ד צבר לשעבר סגן-אלוף לירן חג'בי. עם זאת, גורם צבאי בכיר בפיקוד דרום העריך כי אלוף תורג'מן נוטה לתת גיבוי למח"ט חטיבת גבעתי ולקבוע כי לא היה טיוח.

בפני הרמטכ"ל גנץ, שאמור להכריע בנושא, עומדות כמה אפשרויות – הוא יכול לבקש לסיים את הפרשה, לדרוש את השלמת התחקיר הפיקודי, להטיל עונש על המח"ט או לרשום לו הערה פיקודית.

במקביל לתחקיר, עדיין מתנהלת חקירה פלילית של מצ"ח נגד אל"מ וינטר בחשד שאכן טייח את האירועים בחטיבה. מקורביו של המח"ט מתעקשים כי "כל מה שהוא ידע הוא העביר הלאה". לדבריהם, "מח"ט שרוצה לחקור ולהוציא את האמת החוצה, לא מגיע לגדוד לתחקיר מעמיק עם מפקד פיקוד דרום. בסוף, התחקיר מתבסס על אמינות מפקדים".

לקריאה נוספת על הסערה בחטיבת גבעתי
סנגורו של המג"ד המודח: "פרטי החקירה סולפו"
המג"ד נבדק בפוליגרף; "שלח לחיילת מסרונים לא ערכיים"
מפקד חטיבת גבעתי לגדוד צבר: "אל תתעסקו בשמועות"

טקס הוקרה למפקדים שהשתתפו בלחימה במבצע "צוק איתן". דרור עינב
יכול לרשום למח"ט גבעתי הערה פיקודית. הרמטכ"ל בני גנץ/דרור עינב

כמו כן, לוואלה! חדשות נודע כי חוקרי מצ"ח העבירו את מרבית חומר החקירה על אודות סא"ל חג'בי לעיונו של הפרקליט הצבאי הראשי, אלוף דני עפרוני. גורמים המעורים בפרטי החקירה מסרו כי החשדות נגד סא"ל חג'בי "הצטמצמו משמעותית אחרי בירור העובדות בחקירת מצ"ח".

ביום שלישי החל סגן אלוף קובי בראל את תפקידו כמפקד גדוד צבר בחטיבה במקומו של סגן אלוף חזי נחמיה, שמונה כממלא מקום זמני של סא"ל חג'בי. זאת, לאחר שגנץ החליט בשבוע שעבר להדיח את חג'בי מתפקידו בעקבות הפרשה שבה הוא מעורב והחשדות שעלו נגדו, בהן הטרדה מינית, טיוח ודיווח כוזב.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully